معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی خبر داد

پذیرش بیشتر از 6 هزار دانشجوی جدیدالورود

به گزارش بلاگ سان معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی از پذیرش بیشتر از ۶ هزار دانشجوی جدیدالورود در این دانشگاه اطلاع داد و اظهار داشت: مسئولین مربوط در تلاش هستند تا سطح واکسیناسیون در دانشگاه ها و مراکز آموزشی را به حدی برسانند که تشکیل کلاس های درس به صورت حضوری از آغاز سال تحصیلی آتی میسر باشد.

پذیرش بیشتر از 6 هزار دانشجوی جدیدالورود
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر علی اکبر افضلیان ضمن بیان این مطلب از پذیرش دانشجو در رشته های جدید در نیمسال تحصیلی آینده در دانشگاه شهید بهشتی اطلاع داد و اضافه کرد: در مقطع دکتری، رشته مطالعات زنان و حقوق خانواده در مقطع کارشناسی، رشته مهندسی مواد و متالورژیدر مقطع کارشناسی ارشد ۵ رشته شامل حقوق انرژی، فیزیولوژی کاربردی، فیزیولوژی تندرستی، صدمه شناسی گرایش تمرینات اصلاحی و صدمه شناسی ورزشی و مهندسی چوب و صنایع سلولزی گرایش صنایع سلولزی برای اولین بار دانشجو پذیرش خواهند شد. در واقع در توسعه رشته های تحصیلی دانشگاه، نیازهای واقعی کشور و جامعه مورد توجه بوده است.
وی در مورد عملکرد معاونت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی در نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اظهار داشت: این دانشگاه در نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ هم مانند دو نیمسال قبل کلاس ها را به صورت غیرحضوری برگزار نمود. در این نیمسال بیشتر از ۵۰۰۰ کلاس درس با مشارکت ۱۲۰ مدرس شامل اعضای هیات علمی دانشگاه و اساتید مدعو عرضه شد.
معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی با برشمردن اقدامات و برنامه های معاونت آموزشی در زمان همه گیری ویروس کرونا خاطرنشان کرد: با برگزاری کارگاه های مختلف و هم ارسال راهنماهای لازم از اعضای هیات علمی درخواست شد تا عرضه کلاس های غیرحضوری را به تدریس خلاصه نکرده، بلکه فرآیند یادگیری را مدیریت کنند.
افضلیان افزود: این فرآیند شامل برنامه ها و اقدامات استاد درس از جمله، تدریس غیرحضوری، معرفی منابع علمی و آموزشی، کلاس های مباحثه و حل تمرین، ارزیابی مستمر، و هم مشارکت های دانشجو در فرآیند یادگیری - که استاد تعیین کرده می باشد. همینطور سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه به خوبی آموزش دانشگاه در دوران کرونا را تداوم بخشید. کلیه دروس به سامانه LMS دانشگاه منتقل شده و از آن طریق فرآیند یادگیری مدیریت و کلاس های درس به صورت برخط اجرا شده است. برنامه ریزی و نظارت آموزشی، امور خدمات آموزشی دانشجویان و فعالیتهای در ارتباط با دانشجویان استعداد درخشان و دانشجویان غیرایرانی با تلاش همکاران در واحدها و ستاد دانشگاه علیرغم شرایط سخت کاری ناشی از محدودیت های وضع شده در حضور کارکنان در دانشگاه با جدیت پیگیری و اقدام شده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی، به نقل از ایشان، با کمک سامانه جلسات آنلاین دانشگاه شهید بهشتی جلسات دفاعیه رساله و رساله و هم شوراها و نشست ها دانشگاه بدون وقفه ادامه داشته است.
دکتر افضلیان درمورد برنامه ریزی ها برای نحوه برگزاری کلاس های درس در ترم آینده تصریح کرد: مسئولین مربوط در تلاش هستند تا سطح واکسیناسیون در دانشگاه ها و مراکز آموزشی را به حدی برسانند که تشکیل کلاس های درس به صورت حضوری از آغاز سال تحصیلی آتی میسر باشد. لیکن به علت تردیدهایی که در این حوزه وجود دارد، بر مبنای مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه مقرر شده است، کلاس های دروس نظری به صورت غیرحضوری طوری برنامه ریزی شوند، که اگر شرایط اجرای حضوری آنها در ابتدا یا در طول نیم سال فراهم گردید قابل تبدیل به حالت حضوری باشد.
معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: در صورت اجرای حضوری کلاس های درس، سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه همچنان فعال بوده و تجارب ذی قیمت بدست آمده در دوران کرونا در بهبود فرآیند یادگیری بکار گرفته خواهد شد.
وی ضمن اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در نیم سال آینده به تفکیک مقاطع تحصیلی خاطرنشان شد: دانشگاه در سال تحصیلی ۰۱-۱۴۰۰ ظرفیت پذیرش دانشجو از راه کنکور را بالغ بر ۵۴۱۰ نفر اعلام نموده است، که از این تعداد ۴۹۲ نفر در مقطع دکتری، ۳۱۶۱ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۷۵۷ نفر در مقطع کارشناسی هستند. بعلاوه، ظرفیتی بالغ ۵۴۲ نفر برای پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است.




منبع:

1400/05/28
13:30:19
0.0 / 5
465
تگهای خبر: آموزش , اساتید , الكترونیك , برنامه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
sunblog