سرپرست دانشگاه خبرداد

برنامه ریزی جهت راه اندازی رشته های میان رشته ای و نوظهور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برنامه ریزی جهت راه اندازی رشته های میان رشته ای و نوظهور برپایه پتانسیل و نیاز دانشکده ها خبرداد.

برنامه ریزی جهت راه اندازی رشته های میان رشته ای و نوظهور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر سید حسن قدسی پور در مراسم تکریم و معارفه معاونان دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر همواره جزء دانشگاه های پیشتاز کشور بوده است و در این دوره هم تمام توان خویش را به کار می گیریم تا دانشگاه رشد و توسعه بسیار خوبی داشته باشد.
وی ادامه داد: در کشور باید بستری فراهم نماییم تا نیازهای کشور در دانشگاه ها رفع گردد نه این که برای رفع نیازها به کشورهای خارجی رجوع نماییم.
سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: در حوزه ارتباط با صنعت مشکلی است که کشور سالها از آن رنج برده است ما می توانیم با برنامه ریزی و استفاده از پنانسیل دانشگاه های کشور در این حوزه به موفقیت برسیم.
دکتر قدسی پور عنوان کرد: در حال حاضر مهم ترین مساله آموزشی در دانشگاه در ارتباط با مشکلات بیماری کرونا است چونکه برای حضوری شدن کلاس های درس ابعاد بسیار مختلفی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: این وضعیت تنها مختص ایران نیست بلکه تمام دانشگاه های دنیا با این مشکل رو به رو شده اند ازاین رو باید برای این مشکل جهانی و پیشگیری از آسیب به توسعه علمی جهان برنامه ریزی صورت گیرد.
سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم امتحانات آخر ترم دانشجویان را به صورت حضوری برگزار نماییم که برای اجرای این امر باید فضای مناسب، سالن های بزرگ امتحانات، سلف سرویس ها و... مورد توجه قرار گرفته و پروتکل ها رعایت شوند.
دکتر قدسی پور اظهار داشت: طبق صحبتی که با روسای دانشکده های دانشگاه داشتم مقرر است که رشته های میان رشته ای و رشته های نوظهور بررسی شود تا برپایه پتانسیل دانشگاه و دانشکده ها بتوانیم این رشته ها را راه اندازی نماییم.
وی اظهار داشت: توسعه زیر ساخت ها، خوابگاه ها، سلف سرویسهای دانشگاه و مراکز رفاهی دانشگاه مورد توجه است و برای تحقق این امر برنامه ریزی صورت می گیرد.
سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: برپایه فرمایشات مقام معظم رهبری باید هدف گذاری نماییم تا بتوانیم به مرجعیت علمی دست یابیم همانگونه که در خیلی از رشته ها همچون فناوری نانو، سلول های بنیادی، گیاهان دارویی و.. به موفقیت خوبی رسیده ایم.
حجت الاسلام میراحمدی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم در این مراسم اظهار داشت: دانشگاه نقش بسیار مهمی در اصلاح امور جامعه دارد چونکه دانشگاه بستر فعالیتهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی و فناوری است.
وی ادامه داد: اقداماتی که برای رشد و توسعه دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام شده است ماندگار خواهد بود و افرادی که در این راه فعالیت نموده اند هم پاداش معنوی بسیاری خواهند گرفت.
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، پیش از این و با حکم سرپرست دانشگاه صنعتی امیر کبیر، معاونان آموزشی، پژوهشی، بین الملل و فرهنگی و دانشجویی، توسعه ومدیریت منابع
این دانشگاه منصوب شدند. بر این اساس، دکتر سید حسن قدسی پور طی احکام جداگانه ای دکتر حامد ملاداودی را بعنوان معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر سید رضا غفاریان عنبران بعنوان معاون پژوهش و فناوری، دکتر مهدی رفیع زاده را بعنوان معاون معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر بهروز آرزو را بعنوان معاون بین الملل و دکتر علی کمالی ایگلی را بعنوان معاون توسعه ومدیریت منابع دانشگاه انتخاب کرد.





منبع:

1400/07/29
14:46:14
0.0 / 5
509
تگهای خبر: آموزش , برنامه , دانشگاه , فرهنگی
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
sunblog