وزیر علوم:

اساتید دانشگاه ها متن و منابع درسی روزآمد تولید کنند

به گزارش بلاگ سان وزیر علوم بر اهمیت تولید متن و منابع درسی روزآمد، کارآمد و بومی شده توسط استادان دانشگاه ها اصرار کرد و اظهار داشت: این مساله باید مورد مطالبه جدی قرار گیرد تا دستاوردها و نتایج پژوهش های کاربردی از این طریق در اختیار دانشجویان و همه افراد علاقمند قرار گیرد.

اساتید دانشگاه ها متن و منابع درسی روزآمد تولید کنند
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر محمدعلی زلفی گل با حضور در دانشگاه علامه طباطبایی و در دیدار با اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه بر اهمیت «تحول آفرینی» در زمینه علوم انسانی اصرار کرد و اظهار داشت: دانشگاه علامه طباطبایی بعنوان بزرگترین دانشگاه اختصاصی علوم انسانی در ایران و منطقه جایگاه مهم و اساسی دارد و این دانشگاه در پروسه رشد و توسعه علوم انسانی و ایجاد پیشرفت و تحول موثر است. بدین سبب داشتن برنامه و ترسیم افق جدید از ضروریات مورد توجه در دانشگاه علامه بشمار می رود.
وی بر اهمیت تولید متن و منابع درسی روزآمد، کارآمد و بومی شده توسط استادان دانشگاه ها اصرار کرد و اظهار داشت: این مساله باید مورد مطالبه جدی قرار گیرد تا دستاوردها و نتایج پژوهش های کاربردی از این طریق در اختیار دانشجویان و همه افراد علاقمند قرار گیرد تا در آینده شاهد جهشی معنادار در رشد و تعالی جامعه باشیم.
دکتر عبدالله معتمدی، سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی با تشریح برنامه های خود در ایجاد «تحول در علوم انسانی» در این دانشگاه، بیان کرد: طی یک ماه گذشته با مشارکت تعدادی از اعضای هیئت علمی برای ایجاد زیرساخت تحولی کارگروه هایی تشکیل و دراین زمینه جلسات مختلفی برگزار شده است.
وی در این نشست نتایج حاصل از فعالیت کارگروه های مذکور را در قالب برنامه ای تشریح نمود.

این استاد دانشگاه با بیان اهمیت ارتباط بین دانشگاه و جامعه، افزود: این رویکرد باتوجه به نیاز جدی جامعه به انجام مطالعات و تحقیقات بنیادی در دانشگاه ها و در اختیار قرار دادن نتایج کاربردی و مشورتی آن به جامعه بوسیله نهادها و سازمان ها از اولویت های برنامه های این دانشگاه است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر معتمدی در ادامه اشاره کرد: این برنامه ها اساسا با مشارکت حداکثری و استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی استادان و دانشجویان دانشگاه امکان پذیر خواهد بود و امیدواریم با بهره گیری از جایگاه و رسالت دانشگاه علامه طباطبایی در حوزه علوم انسانی و هدف گذاری و برنامه ریزی صورت گرفته، شاهد تحول جدی در کشور باشیم.
سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی همین طور با تاکید بر ضرورت ارتباط با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در حوزه علوم انسانی در دنیا اظهار داشت: لازم است در این دوره با تلاش بتوانیم از تجارب و اندوخته های انباشت شده دانشی سایر استادان و پژوهشگران در نقاط مختلف دنیا در حوزه بومی سازی، کارآمدی و تحول در زمینه علوم انسانی، دستاوردهای خوبی را برای کشور فراهم آوریم.




منبع:

1400/08/13
12:52:26
0.0 / 5
465
تگهای خبر: اساتید , برنامه , دانشگاه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
sunblog