سرپرست دانشگاه تهران تشریح كرد

آخرین خبرها از تاسیس دانشکده حکمرانی

به گزارش بلاگ سان سرپرست دانشگاه تهران با اشاره به طراحی و پیگیری ایده راه اندازی دانشکده حکمرانی بعنوان دانشکده ای میان رشته ای، اظهار داشت: مطالعه اولیه جهت راه اندازی دانشکده حکمرانی انجام شده و ماموریت های این دانشکده را طراحی و تدوین کرده ایم.

آخرین خبرها از تاسیس دانشکده حکمرانی
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر سید محمد مقیمی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین دانشگاه تهران، مرکز بررسی های راهبردی ریاست جمهوری و اندیشکده سیاست پژوهی منابع انسانی اسماء اظهار داشت: بر طبق این تفاهم نامه، دوره های آموزشی حکمرانی در بستر مجازی یا کلاس های حضوری با تدریس اساتید دانشگاه و با بهره گیری از ظرفیت های مرکز آموزش های آزاد دانشگاه تهران، اندیشکده سیاست پژوهی منابع انسانی اسماء و مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه تهران برگزار می گردد.
وی اشاره کرد: برگزاری کرسی های آزاداندیشی در مسائل مبتلابه کشور با محوریت حکمرانی از دیگر محورهای این تفاهم نامه است. مرکز بررسی های راهبردی ریاست جمهوری نیز ضمن حمایت مادی و معنوی از پروسه برگزاری دوره های آموزشی حکمرانی، با فراهم کردن زمینه های لازم برای همکاری دانش پذیران دوره های حکمرانی در تیم های مطالعاتی این مرکز، در این تفاهم نامه مشارکت دارد.
سرپرست دانشگاه تهران با اشاره به طراحی و پیگیری ایده راه اندازی دانشکده حکمرانی بعنوان دانشکده ای میان رشته ای، اظهار داشت: مطالعه اولیه جهت راه اندازی دانشکده حکمرانی انجام شده و ماموریت های این دانشکده را طراحی و تدوین کرده ایم.
سرپرست دانشگاه تهران اضافه کرد: در ایده راه اندازی دانشکده حکمرانی به دنبال این هستیم تا مجموعه ای از رشته ها را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که دربرگیرنده انواع و اقسام حکمرانی مانند حکمرانی کشاورزی، صنعتی، شهری و … باشد، ایجاد نماییم و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی یک حوزه تخصصی مانند کشاورزی با شرایط و ضوابطی برای ادامه تحصیل در مقطع بالاتر بتوانند در رشته حکمرانی در رابطه با تحصیلات مقطع کارشناسی خود ادامه تحصیل دهند.
دکتر مقیمی، هدف از برگزاری دوره های آموزشی حکمرانی و در گام بعد طراحی و ایجاد رشته های حکمرانی را درهم آمیختن مهارت فنی و تئوریک با مهارت های مدیریتی و تربیت مدیرانی در تراز نظام اسلامی دانست.
همین طور دکتر محمدصادق خیاطیان، رییس مرکز بررسی های راهبردی ریاست جمهوری نیز در این جلسه، عنوان کرد: در دانشگاه ها اهتمام کرده ایم بعد فنی و تئوریک موضوعات را خوب پوشش دهیم ولی در بحث آموزش مهارت های مدیریتی کمتر توجه شده است. در دوره های حکمرانی که مقرر است برگزار شود، امیدواریم دانشگاه تهران با بهره گیری از ظرفیت کل کشور بتواند به جبران این خلا کمک نماید.
خیاطیان با استقبال از برنامه ساختارمند دانشگاه تهران برای تربیت افراد موثر در زمینه حکمرانی، ابراز امیدواری کرد: با نقش آفرینی جدی دانشگاه تهران بتوانیم برای جبران خلاهایمان در حکمرانی، هم در الگوسازی و پیاده سازی و اجرا و هم در تربیت افراد متخصص، متعهد و صاحب دانش و توان مدیریتی، قدم های مثبتی برداریم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در ادامه این جلسه، دکتر علی اصغر پورعزت، رییس انجمن مدیریت دولتی ایران نیز درباره ایده راه اندازی دانشکده حکمرانی، اظهار نمود: مسائل اجتماعی ما متعهد به مرزهای رشته ای نیستند، بدین سبب مجبور هستیم بین رشته ای حرکت نماییم، که این مساله در دانشکده حکمرانی قابل پیگیریست. همین طور بنظر می رسد کارهای پژوهشی در این دانشکده باید معطوف به حل مسئله و در امتداد پاسخگویی به یک سوال جامعه باشد.
دکتر ساسان زارع، رییس هیأت مدیره اندیشکده سیاست پژوهی منابع انسانی اسماء نیز به تشریح ظرفیت های این اندیشکده در زمینه مشارکت در برگزاری دوره های آموزشی حکمرانی پرداخت.
در آخر این جلسه، تفاهم نامه همکاری بین دکتر سید محمد مقیمی سرپرست دانشگاه تهران، دکتر محمدصادق خیاطیان رییس مرکز بررسی های راهبردی ریاست جمهوری و دکتر ساسان زارع رییس هیأت مدیره اندیشکده سیاست پژوهی منابع انسانی اسماء مبادله شد.




منبع:

1400/08/27
14:32:49
0.0 / 5
465
تگهای خبر: آموزش , اساتید , الكترونیك , برنامه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
sunblog