معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

مشکل زنان کار در دلفان تاسف بار است

به گزارش بلاگ سان معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: این که زنان به گونه ای که صحیح نیست و در سنین نامناسب مجبور به انجام کارهایی شوند که با شرایط جسمی آنان هماهنگ نیست، پذیرفته شده نیست.

مشکل زنان کار در دلفان تاسف بار است

به گزارش بلاگ سان به نقل از مهر، انسیه خزعلی امروز پنجشنبه در نشست شورای اداری و بررسی مشکلات زنان شهرستان دلفان با اشاره به این که حرکت هایی که ایستادن روی پای خود و خودکفایی خانوادگی و دست به سمت کسی دراز نکردن است را باید در جامعه نهادینه کرد، اظهار داشت: از بزرگترین سرمایه های ماست که فرهنگ کار و بزرگ منشی و دست جلوی کسی دراز نکردن را در جامعه نهادینه نماییم.
وی با اعلان اینکه فرهنگی که امام راحل برای ما به ارمغان آورد و رهبر معظم تاکید بر آن دارند، فرهنگ خودکفایی، خودباوری، رسیدن به عزت نفس و «ما می توانیم» است؛ اشاره کرد: باید داشته های خودرا استفاده نمائیم و نگاهمان به بیرون نباشد و از آنچه که خداوند متعال از نعمت های فراوان در اختیار ما قرار داده بهره ببریم.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر این که باید نعمت سرمایه های انسانی خودرا پاس بداریم، تقویت نماییم و رشد بدهیم، اضافه کرد: باید برای خانم ها برنامه مهارت آموزی داشته باشیم و دوره هایی بگذاریم که روی پای خود کار کنند و کار آفرین باشند و صنایع بزرگ و کوچک را هدایت و مدیریت کنند.
خزعلی با اشاره به این که امیدواریم با یک هم افزایی و تعامل خوب حرکت مناسبی در لرستان باشیم، اظهار داشت: برنامه معاونت زنان، یک برنامه جامع توانمندسازی و لطمه زدایی است.
وی افزود: در نشست امروز هم مسئله کار و اشتغالزایی و کارآفرینی برای بانوان عنوان شد، شرایطی که در دلفان موجود است و زنان دارند خیلی ناراحت کننده است که خانم ها بیایند در میدان دنبال کار باشند.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: این که زنان روی پای خود باشند و فرهنگ کار در وجود آنها باشد خوشحال کننده است اما این که به گونه ای که صحیح نیست و یا در سنینی که باید مراقبت شوند به دنبال کار باشند یا هرکاری که با شرایط جسمی آنان هماهنگ نیست را مجبور باشند انجام دهند، پذیرفته شده نیست و واقعاً تأسف بار است و باید رفع گردد.
خزعلی با اعلان اینکه البته این روحیه قابل تقدیر و قابل ستایش است که زنان ما نمی گذارند خانه آنها از هم بپاشد و فرزندانشان احساس غربت کنند و یک ستون و تکیه گاه محکم هستند و خانواده را حفظ می کنند، اشاره کرد: باید برای پایداری و رشد این خانواده و توانمند شدن آن تمام تلاش خودرا انجام دهیم و آنچه در توانمان است را چه مادی و چه معنوی به میدان بیاوریم.
وی با اشاره به این که در هفته های آتی رونمایی از طرح کسب و کارهای پایدار خانواده محور را خواهیم داشت، اظهار داشت: تاکید این طرح بر زنان سرپرست خانوار است و امیدواریم با اجرای آن مشاغلی از خرد تا مشاغلی که می تواند در سطح صنایع بزرگ باشد، ایجاد شود.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر این که باتوجه به شرایطی که لرستان دارد، این استان را بعنوان پایلوت مورد توجه قرار می دهیم و شهر دلفان بعنوان مرکزیت این مسئله در نظر گرفته می شود و امیدوار هستم با همکاری مسئولان حرکت خوبی را کلید بزنیم، اضافه کرد: در عین حال مسئله لطمه زدایی و مسائلی مثل طلاق و خودکشی را نیز در دستور کار داریم که قبل از این شهرستان دلفان در این رابطه پایلوت بوده که اقدامات گذشته بایستی گسترش یابد.
خزعلی تصریح کرد: امیدواریم ‬با شرایط اقتصادی خوبی که فراهم می شود بتوانیم یک حرکت نمونه و الگویی در کشور داشته باشیم.
وی با اشاره به این که به شهرهای دیگر لرستان هم خواهیم رفت و جمع بندی خواهیم داشت که به گونه ای کار نماییم که با بهره گیری از نیروهای جهادی و مردمی و با بهره گیری از توانمندی های زنان بتوانیم مشکلات این حوزه را حل نماییم، افزود: دولت در شرایط ویژه ای از نظر بودجه قرار دارد و مشکلات عدیده بدهکاری های زیاد دولت قبل هم وجود دارد؛ انتظار این نیست که بتواند به سرعت خیلی از مشکلات را حل کند اما تلاش می کند این لطمه ها افزایش نیابد و درصد آنها کم شود.


منبع:

1400/09/20
15:37:35
0.0 / 5
519
تگهای خبر: برنامه , فرهنگی
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
sunblog