توجه به فناوری های تقاضامحور در دانشگاه علمی کاربردی

بلاگ سان: نشست مشترک رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور تعدادی از مسؤلان دو مجموعه برگزار گردید.

توجه به فناوری های تقاضامحور در دانشگاه علمی کاربردی

به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر حسین بلندی، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن اشاره به اهم اقدامات صورت گرفته در این دانشگاه اظهار داشت: انجام مطالعات بازار کار و نیازسنجی شغلی برای تدوین ۱۰۰ برنامه درسی متناسب با نیاز بازار کار و همینطور کوشش برای ارتقاء جایگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی از راه احیاء آموزش های علمی کاربردی در دستگاههای دولتی، همچون مهم ترین اقدامات دانشگاه بوده است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه کرد: ترویج هنجارهای غالب بر محیط علمی و فناوری در محیط کار از راه برنامه ریزی برای تدوین ۵۷ دوره برپایه فناوری و تغییر رویکرد در دو بخش نحوه جذب و ظرفیت پذیرش دانشجو و همینطور برنامه ریزی برای تسری نظارت و ارزیابی بر کل عناصر نظام آموزشی با تمرکز بر ارزیابی خروجی نهایی، از دیگر اقدامات دانشگاه جامع علمی کاربردی امسال بوده و در سال آینده هم ادامه پیدا خواهد نمود.

دکتر بلندی سپس به تشریح پروژه های کلان این دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: طرح ملی سکان (سنجش، کارآفرینی و آموزش نیروی انسانی) برای تربیت یکصد هزار نفر نیروی انسانی در حوزه فناوری اطلاعات با مشارکت کمیته اشتغال مجلس شورای اسلامی، طرح ملی سرباز ماهر، طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و طرح ملی آموزش های سایبری از طرح های کلان و درحال انجام دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی توجه به فناوری های تقاضامحور را از دیگر اقدامات این دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا در تدوین برنامه هفتم توسعه به صورت فعال و موثر، مشارکت داشته باشیم.

دکتر بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی هم با تکیه بر این نکته که اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از اشکالات کشور است و در این حوزه تا امروز اقدامات صورت گرفته چندان مثمرثمر نبوده، عنوان کرد: مهارت آموزی به فارغ التحصیلان دانشگاهی، دغدغه ای است که از سالهای پیش در کشور وجود داشته، اما تلاشهای کافی در این حوزه صورت نگرفته است. در شرایط فعلی جامعه، احتیاج به آموزش های مهاتی داریم، در واقع تناسب بین آموزش عالی و نیاز بازار کار، مبحث زمین مانده ‎ای است و هنوز در این حوزه تکلیف کشور روشن نیست.

دکتر نگاهداری در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات آینده پرداخت و اضافه کرد: مهارت ها و رشته های مورد نیاز متناسب با این تحولات، مدام درحال تغییر و تحول است ازاین رو در این حوزه باید کار نماییم تا همانند برخی موضوعات دیگر، غافلگیر نشویم. وی خاطرنشان کرد: خانه خلاق قوه مقننه در همین زمینه مأموریت دارد تا تحولات آینده را بررسی نموده و تأثیر این تحولات بر حکمرانی را تحلیل و ارزیابی کند تا بموقع قانونگذاری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی احتیاج به بازسازی چهره خود در افکار عمومی دارد، نباید این تلقی در جامعه شکل بگیرد که این دانشگاه از مأموریت های خود که همان ارائه آموزش های مهارتی است، دور شده است.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی سپس به لزوم گسترش همکاریهای این مرکز با دانشگاه جامع علمی کاربردی پرداخت و خاطرنشان کرد: در دو حوزه تفنینی و نظارتی، آماده همکاری با دانشگاه جامع علمی کاربردی هستیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، وی در مورد تدوین برنامه هفتم توسعه هم ضمن اشاره به برگزاری جلسات با بخش های مختلف دولت و مجمع تشخیص اظهار داشت: در جهت تغییر رویکرد در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و همکاری حداکثری با اندیشکده ها و مراکز علمی کشور، آماده ایم با دانشگاه جامع علمی کاربردی هم همکاری نماییم.






1401/01/07
12:47:01
0.0 / 5
407
تگهای خبر: آموزش , برنامه , پروژه , دانشگاه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
sunblog