وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی :

استادی که به هویت ملی و ایرانی خود اعتقاد نداشته باشد، جایی در دانشگاه های کشور ندارد

استادی که به هویت ملی و ایرانی خود اعتقاد نداشته باشد، جایی در دانشگاه های کشور ندارد

به گزارش بلاگ سان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد: استادی که به هویت ملی و ایرانی خود اعتقادی نداشته باشد، جایی در دانشگاه های کشور ندارد، شناخت هویت بزرگترین مولفه ای است که یک استاد باید داشته باشد.


به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در شانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه که با شعار "توسعه کمی و کیفی آموزش در دوران کرونا" در تالار امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سال روز رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد و عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت، عنوان کرد: تاریخ، عظمت یا ذلت یک ملت را نشان میدهد و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، عظمت ایران بدون شعار و حرف، بلکه با عمل در تاریخ نمایان شد.
وی با اشاره به این که جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، یادمان شهید مدافع سلامت استاد دکتر محمد زارع جوشقانی است، اشاره کرد: تمام اساتید افتخارآفرین در کشور، خصوصاً در دوران پاندمی کرونا، به سه اصل مهم هویت ملی، دینی و استقلال طلبی پایبند بودند. پایبندی به همین اصول بود که کشور را به یکی از موفق ترین کشورهای جهان در کنترل همه گیری کرونا تبدیل کرد.
دکتر عین اللهی، اشاره کرد: استادی که به هویت ملی و ایرانی خود اعتقادی نداشته باشد، جایی در دانشگاه های کشور ندارد، شناخت هویت بزرگترین مولفه ای است که یک استاد باید داشته باشد.
بگفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عدم استقلال نیز آفتی بود که قبل از انقلاب نیز گریبانگیر کشور خصوصاً سیستم بهداشت و درمان بود، اما هم اکنون با وجود ۶۵ دانشگاه علوم پزشکی، فعالیت ۲۰ هزار عضو هیئت علمی و ۲۷۰ هزار دانشجوی رشته های مختلف پزشکی به خودکفایی رسیده است و حتی به سایر کشورها نیز خدمت ارائه می دهد.
وی، دین زدایی را از دیگر آفات محیط های آکادمیک خواند و اظهار داشت: در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور باید به سلامت معنوی و دین اهمیت زیادی داده شود و بطور کلی توجه به هویت ملی، دینی و خودکفایی، با وجود وجود تحریم ها، کشور را در مقابل کرونا حفظ کرد.
دکتر عین اللهی درباب وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار نمود: ویروس کرونا خیلی از کشورهای دنیا را درگیر کرد و برای مقابله با آن به تجهیزات و داروهایی نیاز بود که کشور در تامین آن وضعیت خوبی نداشت، اما وجود مردم و همکاری جهادی آنها، بعنوان بزرگترین مولفه قدرت حکومت ها، منجر به موفقیت ایران در کنترل این بیماری شد. این موفقیت به تایید تمام ارکان سازمان بهداشت جهانی نیز رسیده است.
وزیر بهداشت ضمن تاکید بر ثبت رکورد تزریق روزانه بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز و هفتگی هشت میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن کرونا، این سرعت و حجم واکسیناسیون را کم نظیر اعلام نمود و اضافه کرد: پایین بودن آمار تلفات سویه اومیکرون در نتیجه همین اتفاق جهادی، همکاری مردم و مدیریت مستقیم رهبر معظم انقلاب اسلامی رقم خورد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد: بطور قطع فعالیت کمیته علمی و فرماندهی دکتر زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایتخت نیز همچون با اهمیت ترین عوامل موثر در کنترل بیماری شمرده می شود.
ایشان سپس از کوشش های دکتر زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در امر کنترل، کمک به تسریع واکسیناسیون و مهار کرونا قدردانی کرد و اشاره کرد: در بحران کرونا حجم بالای پوشش واکسیناسیون موجب شد، زنجیره کرونا به کمترین میزان خود برسد.
دکتر عین الهی با اشاره به اینکه بزرگترین مولفه در قدرت حکومت ها مردم هستند اظهار نمود: ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران به ریاست دکتر زالی تشکیلاتی قراگاهی، محکم و تصمیم گیرنده بود که در بحران کرونا کارنامه درخشانی از خود بجای گذاشت.
ایشان سپس با اهمیت ترین مولفه آموزش را اساتید دانست و اظهار داشت: خیلی از دانشجویان از امکانات و فضاهای فیزیکی گلایه دارند، اما با اهمیت ترین مولفه در زمینه آموزش استاد است، بزرگترین وظیفه اساتید دانشجوپروری است و دانشگاه نیز محل دانشجوپروری است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار نمود: اساتید معتقد به آموزش، نظام و تاریخ نیاز امروز است. در تمام کشورهای دنیا اساتید را برای آموزش، آماده می کنند، در ایران نیز اساتید باید به روش های مختلف تدریس واقف باشند.
دکتر عین اللهی با اشاره به این که آموزش مجازی، کشور را در سطوح تربیتی عقب انداخت، عنوان کرد: آموزش مجازی باید بعنوان روشی کمکی به کار گرفته شود. تا حالا مجبور به بهره گیری از روش های مختلف آموزش مجازی و برگزاری وبیناری جلسات و کارگاه ها بوده ایم، اما هم اکنون آموزش حضوری باید اولویت باشد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخر بر لزوم معرفی هرچه بیشتر توانمندی های جمهوری اسلامی ایران به جامعه بین الملل اصرار کرد و اظهار داشت: ارتباط با ایرانیان خارج از کشور، حضور در مجامع بین المللی و دعوت از اساتید برجسه بین المللی همچون اقداماتی است که باید برای آن در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شود. همین طور در کنار اجرای آن، به انعکاس این وقایع در رسانه ها نیز توجه ویژه باید داشت. واحد روابط عمومی های دانشگاه های علوم پزشکی با برجسته کردن این اقدامات، به پشتیبانی از آن نیز کمک خواهند کرد.




منبع:

1401/03/12
23:33:51
0.0 / 5
191
تگهای خبر: آموزش , اساتید , برنامه , تدریس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
لینک دوستان بلاگ سان
sunblog