مدیر كل سیاستگذاری حوزه آموزش و پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی:

تغییرات کنکور ۱۴۰۲ قطعی است

به گزارش بلاگ سان مدیر کل سیاست گذاری حوزه آموزش و پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که مصوبه این شورا درباب تغییرات کنکور از سال 1402 تصویب شده و به زودی ابلاغ می شود، اظهار داشت: بازه زمانی ما برای ابلاغ مصوبه تغییرات کنکور تا سال تحصیلی می باشد و این که گفته می شود ما تا اواسط تیر ماه فرصت داشتیم این مصوبه را ابلاغ نماییم صحیح نیست؛ چونکه طبق قانون تا مهر ماه و شروع سال تحصیلی جدید زمان برای ابلاغ وجود دارد و هر زمانی که ما این ابلاغ را انجام دهیم سازمان سنجش آموزش کشور موظف به اجرای آنست.

تغییرات کنکور ۱۴۰۲ قطعی است
سید جلال موسوی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب با تاکید بر این که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباب تغییرات کنکور لغو نشده است، اظهار نمود: کمیسیون آموزش مجلس، سخنگوی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست که در مورد تکذیب یا تایید این مصوبات اظهار نظر کند در مورد تغییرات کنکور از سال آینده نیز رئیس جمهوری قول دادند این مصوبه را امضا کنند که ان شاءالله به زودی امضا خواهد شد.
وی در ادامه اشاره کرد: هم اکنون مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تغییرات کنکور به تصویب رسیده و به زودی امضا و ابلاغ خواهد گردید بدین سبب خبر تکذیب این مصوبه حقیقت ندارد.
مدیر کل سیاست گذاری حوزه آموزش و پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد: بطور معمول پروسه مصوبات شورا تا آماده و ابلاغ شود طول می کشد. در مورد مصوبه تغییرات کنکور نیز به سبب این که مجلس شورای اسلامی ملاحظاتی داشت و ما سعی کردیم طی جلساتی این ملاحظات را در نظر بگیریم و خوشبختانه این مساله تصویب و ابلاغ خواهد گردید.
موسوی اشاره کرد: بازه زمانی ما برای ابلاغ مصوبه تغییرات کنکور تا سال تحصیلی می باشد این که گفته می شود ما تا اواسط تیر ماه فرصت داشتیم این مصوبه را ابلاغ نماییم صحیح نیست چونکه طبق قانون تا مهر ماه زمان برای ابلاغ وجود دارد و هر زمانی که ما این ابلاغ را انجام دهیم سازمان سنجش آموزش کشور موظف به اجرای آنست و دراین زمینه مشکلی نداریم.
مدیر کل سیاست گذاری حوزه آموزش و پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مصوبه جدید شورا با لحاظ کردن ملاحظات نمایندگان مجلس تصویب شده و گزارش آنرا به رئیس جمهور ارائه دادیم. در حقیقت ما اختلاف محتوایی با مجلسی ها دراین زمینه نداشتیم اما یک سری ملاحظاتی دراین زمینه عنوان شد که کوشیدیم تا جایی که امکان این ملاحظات را در نظر بگیریم و برخی ملاحظات چون غیر محتوایی بود امکان ورود نداشت.
وی اشاره کرد: ما پیگیر هستیم مصوبه تغییرات کنکور به زودی ابلاغ شود چونکه داوطلبان برای برنامه ریزی کنکور سال آینده نیازمند درجریان مصوبه قرار گرفتن، هستند تا برمبنای آن برنامه ریزی کنند. برای این مصوبه نیز چون سال تحصیلی از مهر آغاز می شود بدین سبب تا شهریور فرصت ابلاغ وجود دارد اما ما تلاش داریم به زودی آنرا ابلاغ نماییم.
مدیر کل سیاست گذاری حوزه آموزش و پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی در آخر اشاره کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تغییرات کنکور حکم قانون را دارد و اساسا لازم الاجرا خواهد بود.




منبع:

1401/04/22
21:09:49
0.0 / 5
351
تگهای خبر: آموزش , برنامه , فرهنگی
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
sunblog