وحیدی در جلسه علنی:

قرارگاه جوانی جمعیت در همه استان ها تشکیل شده است

به گزارش بلاگ سان، وزیر کشور ضمن اشاره به تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در همه استان ها اظهار داشت: استانهای شمالی کشور از لحاظ جمعیت وضعیت بحرانی دارند.

قرارگاه جوانی جمعیت در همه استان ها تشکیل شده است

به گزارش بلاگ سان به نقل از مهر، احمد وحیدی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۲ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی نحوه عملکرد دستگاههای مسئول در اجرای قانون پشتیبانی از خانواده و جوانی جمعیت عنوان کرد: در وهله اول لازم است از اهتمام مجلس شورای اسلامی به مبحث حساس و مهم پشتیبانی از خانواده و جوانی جمعیت تشکر کنم. سیاست های کلی جوانی جمعیت در سالهای قبل ابلاغ گردیده بود اما تا وقتی که قانون پشتیبانی از خانواده و جوانی جمعیت توسط مجلس تصویب نشده بود کاری انجام نمی شد اما این قانون و پیگیری های مجلس تاثیر به سزایی داشته است.
وی ضمن اشاره به اقدامات وزارت کشور پس از ابلاغ قانون پشتیبانی از خانواده و جوانی جمعیت اظهار داشت: ما در سرتاسر کشور یعنی در ۳۱ استان قرارگاه های جوانی جمعیت را تشکیل دادیم و استانداران به صورت جدی این مورد را دنبال می کنند. در سطح شهرستان ها هم این کار انجام شده و بیشتر از ۹۰ درصد شهرستان ها در این خصوص فعال شده اند.
وزیر کشور با اشاره به اینکه علاوه بر این قرارگاه مردمی جمعیت را راه انداختیم، خاطرنشان کرد: دستورالعمل های پشتیبانی از خانواده و جوانی جمعیت هم ابلاغ گردیده و طبق آن عمل می شود و کارگروه هایی هم برای تحقق قانون مذکور در سرتاسر کشور تشکیل شده است.
وحیدی اضافه کرد: متأسفانه بعضی از استان ها بخصوص استانهای شمالی، گیلان، مازندران و سمنان از لحاظ جمعیت، وضعیت بحرانی و وخیم تری نسبت به استانهای دیگر دارند و ما به صورت جدی پیگیری می نماییم که این مشکل حل شود.
وزیر کشور بیان نمود: مسئله بعدی آن است که ما شاخصهای اجرایی سازی قانون پشتیبانی از خانواده و جوانی جمعیت را به صورت مرتب رصد و کنترل می نماییم. یک سامانه اختصاصی در رابطه با جمعیت راه افتاده که اعداد و ارقام در آن جمع آوری شده و تحت رصد ما قرار می گیرد. همینطور میز جمعیتی برای این کار رفاه افتاده تا بتوانیم مسائل مطالعاتی لازم را در این حوزه دنبال نماییم.
وی عنوان کرد: علاوه بر این یکسری کارهای آموزشی و پژوهشی در دستور کار قرار دادیم تا سیاست های جمعیتی و کنترل بحران تجرد دنبال شود. آموزش مدیران و مردم هم مسئله مهمی است که پیگیری می شود. جلساتی با مسؤلان استانهای مختلف برگزار و سعی شده تا هر کسی نقشه راه جمعیتی استان خویش را دنبال کند و بر آن نظارت می نماییم.
وحیدی تصریح کرد: البته یکسری ابهامات در قانون پشتیبانی از خانواده و جوانی جمعیت وجود دارد که این موارد را احصا کردیم تا اصلاح قانون صورت گیرد. در برنامه هفتم توسعه هم اساسا به مبحث پشتیبانی از خانواده و جوانی جمعیت توجه خواهد شد و ما کاملاً آمادگی داریم که از مزایای این قانون استفاده نماییم.

1401/09/25
12:01:41
0.0 / 5
435
تگهای خبر: آموزش , برنامه , دستگاه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
sunblog