نتایج اولیه کنکور اوایل اسفند اعلام می شود

به گزارش بلاگ سان، معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور درباره ی جامعه آمار داوطلبان کنکور اظهار داشت: 51 درصد داوطلبان برای نخستین بار در کنکور شرکت می کنند و 49 درصد باقیمانده سابقه شرکت در آزمون ورود به دانشگاه ها را دارند. بیشترین تعداد شرکت کننده مربوط به تهران است و سمنان هم کمترین داوطلب را دارد. بر طبق برنامه ریزی ها، نمره خام و نتایج اولیه آزمون در اوایل اسفند اعلام می شود.

نتایج اولیه کنکور اوایل اسفند اعلام می شود
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر احسان جمالی درنشست خبری امروز سازمان سنجش اظهار نمود نوبت اول کنکور سال ۱۴۰۲ روزهای پنج شنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی انجام می شود. این آزمون ۹۷۸ هزار و۴۶۰ نفر داوطلب دارد که ۶۰ درصد داوطلبان آن زنان هستند.
دکتر جمالی با اعلان اینکه گروه آزمایشی علوم تجربی، بیشترین میزان داوطلبان را دارد، اظهار داشت: گروه علوم تجربی با ۴۵۰ هزار و ۵۷۷ نفر بیشترین تعداد داوطلب را دارد و ۴۶ درصد داوطلبان را به خود مختص کرده است. بعد از آن گروه علوم انسانی با ۳۰۹ هزار نفر ۳۱.۶ درصد داوطلبان را اختیار دارد. در گروه علوم ریاضی و فنی ۱۲۰ هزار و ۹۵ نفر شرکت کرده اند که ۱۲.۲۷ درصد داوطلبان را تشکیل می دهد. شرکت کنندگان گروه هنر نیز ۳.۹۹ درصد داوطلبان را تشکیل نمی دهند در این گروه آزمایشی ۳۹ هزار نفر داوطلب شرکت می کنند. در گروه زبان نیز ۶ درصد داوطلبان معادل ۵۹ هزار نفر شرکت دارند.
وی تصریح کرد: ۵۱ درصد داوطلبان از میان داوطلبان سال جاری هستند و ۴۹ درصد از داوطلبان سنوات قبل هستند. استان تهران با ۱۲۵ هزار و ۳۴۶ داوطلب بیشترین داوطلب کنکور را دارد و استان سمنان با ۸ هزار و ۸۶۵ نفر داوطلب پایین ترین میزان داوطلب را دارد.
وی اشاره کرد: داوطلبان برمبنای کارنامه نهایی که مرداد صادر می شود، می توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.
معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور در آخر اظهار داشت: برای داوطلبانی که تا خرداد فارغ التحصیل می شوند یا در شهریورماه فارغ التحصیل شوند، ملاک عمل نمرات خرداد است و داوطلبانی که سابقه تحصیلی ندارند باید در آزمون ترمیمی خرداد شرکت نمایند. این آزمون بوسیله آموزش وپرورش برگزار می گردد و اگر داوطلبی سابقه تحصیلی نداشته باشد نمره سوابق تحصیلی برای داوطلب که تاثیر آن ۴۰ درصد است "صفر" در نظر گرفته می شود.



1401/10/19
11:02:46
0.0 / 5
372
تگهای خبر: آموزش , برنامه , دانشگاه , شركت
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
sunblog