در دیدار رئیس سازمان جوانان هلال احمر و دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شد

تاكید بر همكاری برای مشاركت جوانان در پیش گیری از لطمه های اجتماعی

بلاگ سان: در نشست مشترك رئیس سازمان جوانان هلال احمر و دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر بر همكاری بیشتر برای مشاركت جوانان در حل لطمه های اجتماعی و انجام پروژه های مشترك تاكید گردید.

تاكید بر همكاری برای مشاركت جوانان در پیش گیری از لطمه های اجتماعی

به گزارش بلاگ سان به نقل از مهر، محمد گل فشان رئیس سازمان جوانان هلال احمر در دیدار با اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر که درباب ادامه همکاریهای دو دستگاه در سال ۹۹ و اجرای برنامه های پیشگیرانه در حوزه کاهش لطمه های اجتماعی خصوصاً اعتیاد برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر با عضویت ۱ میلیون داوطلب نوجوان و جوان جایگاه و ظرفیت های ارزشمندی دارد.
گل فشان اضافه کرد: این نهاد مردمی با حضور گسترده جوانان، ظرفیت های مهمی در حوزه پیش گیری از لطمه های اجتماعی دارد.
وی اظهار داشت: سازمان جوانان برای اجرای برنامه های ملی با بهره گیری از ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری خود همچون اردوگاه های سازمان در امتداد انجام کارهای پیشگیرانه در حوزه کاهش لطمه های اجتماعی خصوصاً اعتیاد، آمادگی لازم دارد.
گل فشان اضافه کرد: در طول سال های گذشته همکاری ارزشمندی میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و تخصیص اعتبارات برای اجرای طرح های ملی و منطقه ای انجام گرفته که قابل تقدیر است.
وی با اشاره به بعضی از این طرح ها اظهار داشت: طرح ملی پیمان که منجر به آموزش ۵۰ هزار نفر و تربیت ۱۰۰۰ سرگروه بعنوان تسهیلگر شد، یکی از طرح های مهم برای تحقق اهداف پیشگیرانه است.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: همین طور در طول این مدت، طرح کار آفرینی و آموزش ۴۰۰۰ نفر و تربیت ۵۰۰ مربی کار آفرین با موفقیت به ثمر رسید. همین طور طرح اجتماع محور پیشگیری و کاهش اثرات ناشی از سوء مصرف مواد در مناطق حاشیه نشین ۵ استان با مشارکت جامعه محلی نیز همچون این طرح های پیشگیرانه است.
گل فشان اظهار داشت: حضور پرشور جوانان در برنامه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با هدف اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر هرساله اجرا می شود. در طول این مدت اردوهای دوستی در میان اعضای کانون های دانش آموزی هلال احمر به تعداد حداقل ۱۰۰۰ نفر با هدف ترویج مفاهیم صلح و بشردوستی نیز اجرا شد.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اظهار داشت: برگزاری مسابقات گفتگوی بشردوستی در میان دانش آموزان با هدف کاهش خشونت و ترویج گفتگو بین دانش آموزان و… یکی دیگر از برنامه های انجام شده در این سازمان محسوب می شود.
در ادامه این جلسه مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: استراتژی ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه مقابله با سوء مصرف مواد مخدر باتوجه به موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه و قاچاق مواد مخدر، ترویج و فرهنگ سازی و پیشگیری است.
وی اضافه کرد: باتوجه به شیوع مواد مخدر در میان جامعه دانش آموزی، آموزش و فرهنگ سازی دراین زمینه دارای اهمیت فراوانی است و در این راستا، طرح ملی یاریگران زندگی همچون طرح های مهم در مدارس سطح استانها و شهرستان های معین است که در حال اجراست و دانش آموزان، اولیا و نیروهای شاغل در مدرسه را پوشش می دهد.
مومنی در آخر این جلسه اظهار داشت: ایجاد بستر برای انجام کارهای اجتماعی و فرهنگی و واگذاری مسئولیت های اجتماعی به نوجوانان و جوانان یکی از راهبردهای مهم در پیش گیری از گرایش آنان به مصرف مواد مخدر است. جایگاه هلال احمر در جهت انجام اقدامات پیشگیرانه در کنترل و کاهش اعتیاد بسیار باارزش است و باید به قابلیت سنجش و اندازه گیری طرح ها و کارهای اجرایی در حوزه پیشگیری توجه داشت.
گفتنی است، در آخر پیش نویس تفاهم نامه دوطرفه توسط سازمان جوانان تنظیم شد.


منبع:

1399/03/15
14:15:50
5.0 / 5
1889
تگهای خبر: برنامه , فرهنگی
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
sunblog