وزیر كشور مطرح كرد

تعیین اولویت ها در سیاست های كلی جمعیت

بلاگ سان: وزیر كشور با اشاره به اولویت سیاست های كلی جمعیت، اظهار داشت: ضمن فعالیت و مطالعات در حوزه فرزندآوری و رشد جمعیت مهلت سه ماهه ای برای نتیجه گیری این موارد اعلام نموده ایم.

تعیین اولویت ها در سیاست های كلی جمعیت

به گزارش بلاگ سان به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران اظهار نمود: این جلسه شورای اجتماعی مربوط به مبحث جمعیت بود، این مورد موضوعی است که مقام معظم رهبری اخیراً برای چندمین بار نسبت به آن ابراز نگرانی کرده و گفته اند روند باروری جمعیت و روند سنی جمعیت جای نگرانی دارد.
وی اضافه کرد: البته این مورد چند سال قبل هم بحث شده بود و دستگاه های متولی باید این مسئله را پیگیری می کردند. در همین راستا مجمع تشخیص مصلحت نظام یک گزارش ارزیابی از دستگاه ها ارائه نمود.
رحمانی فضلی اظهار داشت: اما متأسفانه ارزیابی هایی که اینجا گفته شد نشان از تلاش و کوشش مناسب با برنامه جمعیتی نبوده است.
وزیر کشور اظهار نمود: همینطور ثبت احوال هم گزارشی از روندها عرضه کرد و شورای انقلاب فرهنگی هم اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده است.
به گفته وزیر کشور، وزارت بهداشت و وزارت ورزش اقداماتی را انجام دادند و پیشنهاداتی را در جهت مبحث جمعیت عرضه کردند.
وزیر کشور اضافه کرد: در این نشست مقرر شد کارگروهی تشکیل گردد و یک برنامه جامع تقسیم کار ملی نسبت به مبحث جمعیت با تعیین دستگاه های متولی و معین مشخص شود.
وی اظهار داشت: همه این سیاست های چهارده گانه ابلاغیه مقام معظم رهبری و سیاست های تشویقی و اجرایی در آنجا مشخص می شود و با زمان بندی کار بتوانیم آنرا پیگیری نماییم.
وزیرکشور خاطرنشان کرد: اولویت های مطرح شده در این نشست عبارتند از بحث فرزندآوری، تشویق به فرزندآوری، ازدواج، پیشگیری از طلاق، بحث ناباروری و مبحث آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در بستر پذیرش عمومی است.
وی در انتها اظهار داشت: همینطور یک بحث در مورد سیاست های مورد استفاده برای این مورد مطرح شده پیگیری این مورد کارگروهی نیاز دارد که این کارگروه باید ظرف سه ماه گزارش هایی را عرضه نماید تا بتوانیم مشکلات موجود در این عرصه را برطرف نماییم.

1399/03/22
20:03:48
5.0 / 5
1881
تگهای خبر: برنامه , فرهنگی
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
sunblog