معاون آموزشی دانشگاه امیركبیر اعلام كرد

برگزاری امتحانات دانشگاه امیركبیر غیرحضوری شد

بلاگ سان: معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه صنعتی امیركبیر از برگزاری امتحانات اختتام ترم این دانشگاه به صورت ˮغیرحضوریˮ خبرداد.

برگزاری امتحانات دانشگاه امیركبیر غیرحضوری شد
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر محمد حسین کریمیان با اشاره به برگزاری غیرحضوری امتحانات اختتام ترم دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: امتحانات دانشجویان این دانشگاه از ۱۴ تیرماه آغاز و تا ۲۶ تیرماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: مقرر است پروتکل هایی را برای برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری تدوین نماییم تا براین اساس نظارت و اطمینان بیشتری در روند برگزاری حاصل شود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تلاش داشتیم امتحانات به صورت حضوری اجرا شود برای اینکه امتحانات حضوری از دقت بیشتری برخوردارست و به لحاظ آموزشی نیز عادلانه تر است اما به سبب شیوع بیشتر بیماری کرونا تصمیم بر غیرحضوری بودن امتحانات گرفته شد.
دکتر کریمیان اشاره کرد: در امتحانات حضوری دانشجو می تواند به آسانی از استاد سوالات خودرا بپرسد اما در امتحانات غیرحضوری این مزیت کمتر ایجاد می شود.
وی عنوان کرد: فضا و شرایط برگزاری امتحانات حضوری به نفع دانشجویان است اما بعد از بررسی های صورت گرفته و به سبب شیوع باردیگر بیماری کرونا و عدم بازگشایی خوابگاه ها مقرر است امتحانات دانشگاه به صورت غیرحضوری اجرا شود.
آموزش مجازی جای آموزش حضوری را نمی گیرد
معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: کیفیت آموزش مجازی مانند کیفیت آموزش حضوری نیست اما در شرایط فعلی و شیوع بیماری کرونا مجبور به برگزاری کلاس ها به صورت مجازی هستیم.
دکتر کریمیان اضافه کرد: اساتید خیلی سریع توانستند خودرا برای برگزاری کلاس های مجازی آماده کنند و محتوای درسی خوبی برای ارائه طی ماه های اخیر برای کلاس های مجازی تهیه شده است که باید این روند در آینده نیز تقویت شود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اعلان اینکه بطور کلی در حوزه آموزش مجازی تجربیات خوبی کسب کردیم و باید این روند برای آینده ارتقا یابد، گفت: در تعطیلات نوروز زیرساخت های آموزش مجازی دانشگاه تقویت و ۲ سرور جدید برای این امر خریداری شد. در عین حال برای ارتقا کیفیت آموزش مجازی دانشگاه لازم است نرم افزارهای موجود بیشتر ارتقا یابند.
آغاز برگزاری کلاس های عملی از ۱۵ شهریورماه
وی اظهار داشت: برنام داریم دروس عملی را از ۱۵ شهریورماه آغاز نماییم و تا ۱۰ مهرماه ادامه دهیم البته درحال بررسی وضعیت برای دانشجویان خوابگاهی هستیم.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: دانشجویانی که امکان حضور در دانشگاه و کلاس های عملی را ندارند می توانند درس خودرا حذف نمایند.
دکتر کریمیان افزود: دانشجویان می توانند بنا به درخواست خود جهت شرکت در کلاس های عملی در دانشگاه و خوابگاه (اگر شرایط آن فراهم گردید) حضور یابند. در صورت بازگشایی محدود خوابگاهها دانشگاه نیز پروتکل های بهداشتی لازم برای خوابگاه ها را اجرا خواهدنمود.
وی اشاره کرد: اگر درس عملی تشکیل نشود و دانشجوی که باید فارغ التحصیل شود نتواند در این دروس را بگذراند برای این نوع دانشجویان تصمیم ویژه ای می گیریم.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اشاره کرد: امتحانات دانشجویان تلفیقی از ارزیابی اساتید بر طبق ارزیابی مستمر دانشجویان در طول ترم، مشارکت در کلاس های مجازی و امتحان غیر حضوری خواهد بود.
دکتر کریمیان اشاره کرد: اگر در زمان برگزاری امتحان اینترنت دانشجو بهر دلیلی قطع شد و دانشجو نتوانست امتحان خودرا تکمیل کند به تشخیص استاد درس شیوه ارزیابی مجدد دانشجو عملی خواهد بود.
تصمیم گیری برای روند آموزشی دانشگاه در ترم جدید
وی اظهار داشت: مقرر است نحوه برگزاری ترم آینده در جلسه شورای معاونین آموزشی ۱۳ دانشگاه همکارکشور بررسی شود و این دانشگاه ها به یک رویه مشخص دست یابند.
معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: طرحی وجود دارد که ترم آینده به صورت حضوری و غیرحضوری ارائه شود که این طرح را در در جلسه شورای معاونین ۱۳ دانشگاه همکار کشور مطرح خواهیم کرد. البته همه این طرحها بسته به تصمیمات ستاد کرونا در کشور دارد.
دکتر کریمیان عنوان کرد: دانشگاه های کشور همچون دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه آموزش مجازی طی ماه های اخیر خوب عمل کردند. بطور مثال در این دانشگاه حدود هزار و پانصد درس غیر عملی در مقاطع مختلف ارائه شد که اساتید برای بیشتر آنها در همین ترم محتوای لازم را تهیه و در کلاس های غیرحضوری ارائه کردند.
وی گفت: باید روند فعالیت ها بر بستر مجازی در آینده نیز مورد توجه قرار گیرد چونکه وقتی قسمتی از کارها به شکل مجازی باشد موجب می شود راندمان افزایش یابد.
معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: برنامه داریم تمام کلاس های تدریس یاری را به صورت مجازی و آنلاین برگزار نماییم چونکه براین اساس دیگر محدودیت زمانی برای برگزاری این کلاس ها نخواهیم داشت.
دکتر کریمیان با اعلان اینکه دانشگاه امیرکبیر حدود ۱۳ هزار دانشجو فعال دارد، اشاره کرد: برنامه داریم سال تحصیلی جدید را از مهرماه آغاز نماییم.
جزئیات برگزاری ترم جدید
معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباب زمان آغاز ترم جدید و حضور نودانشجویان در این دانشگاه اظهار نمود: سازمان سنجش اعلام نموده که اسامی دانشجویان ورودی جدید را تا ۲۰ مهرماه به دانشگاه ها اعلام می کند اگر اسامی بموقع اعلام گردد ما با برگزاری کلاس های جبرانی تلاش می نماییم که ترم جدید از مهرماه آغاز شود.
دکتر کریمیان با اعلان اینکه بیماری کرونا بر جلسات پایان نامه ها نیز تاثیر داشته، اظهار داشت: هم اکنون جلسات دفاع با کمترین حضورفیزیکی داوران برگزار می شود.
وی افزود: طبق آخرین مصوبه هیات رئیسه حضور دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه برای پیگیری امور آموزشی و پژوهشی خود بلامانع است. هماهنگی های لازم نیز باید با دانشکده ها صورت گیرد.
معان آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اشاره کرد: دانشجویان خارجی نیز در کلاس های آنلاین شرکت می کنند و از ابتدا نیز قرار بود امتحانات این دانشجویان به صورت مجازی اجرا شود.




منبع:

1399/03/26
23:48:29
5.0 / 5
1879
تگهای خبر: اساتید , برنامه , تدریس , شركت
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
sunblog