رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر :

مجموع كمك های مردمی به هلال احمر به ۱۱۵۰ میلیارد رسید

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اظهار داشت: از آغاز شروع كرونا تا كنون مجموع كمك های مردمی برای مهار كرونا به رقم ۱۱۵۰ میلیارد ریال رسیده كه این رقم شامل كمك های نقدی و غیر نقدی است.

مجموع كمك های مردمی به هلال احمر به ۱۱۵۰ میلیارد رسید
محمد نصیری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین اقدامات سازمان داوطلبان در مورد جلوگیری از کرونا تا تاریخ ۲۶ خرداد ماه اظهار داشت: از آغاز شروع کرونا تا کنون مجموع کمک های مردمی به حساب های جمعیت هلال احمر برای مهار کرونا به رقم ۱، ۱۵۰ میلیارد ریال رسیده است که کمک های نقدی شامل ۳۲۰ میلیارد ریال و کمک های غیرنقدی شامل ۸۳۱ میلیارد ریال است. توزیع مجموعاً ۹۴۳ هزار بسته بهداشتی و معیشتی میان مردم رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره بر توزیع ۲۴۲ هزار بسته بهداشتی میان اقشار صدمه پذیر، تصریح کرد: تا کنون ۲۰۱ هزار بسته حمایتی و معیشتی اهدایی مردم، میان خانوارهای متاثر از کرونا توزیع و ۵۰۰ هزار بسته بهداشتی از محل مشارکت های مردمی با هماهنگی وزارت بهداشت میان بیماران خاص توزیع شده است. نصیری با اشاره به برگزاری ۹۶۰ کارگاه تولید ماسک و لباس های بهداشتی برای کادر درمان، عنوان کرد: این کارگاه ها توسط داوطلبان خانه های هلال برگزار شده و تابحال ۱ میلیون ۸۲۵ هزار عدد ماسک، ۱۴۸ هزار جفت دستکش و ۸۱ هزار لباس سرهمی توسط این کارگاه ها تولید شده است.
وی با اشاره بر همکاری ۱۰۰۰ خانه هلال برای جمع آوری کمک های مردمی در سرتاسر کشور، توضیح داد: تا کنون ۷۲ هزار و ۷۰۰ داوطلب جمعیت هلال احمر در جمع آوری مشارکت های مردمی و انجام پروژه های جلوگیری از کرونا مشارکت داشته اند. ضدعفونی کردن معابر، زندان ها و گرمخانه ها رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره بر ضد عفونی کردن ۱۷ هزار و ۲۲۰ معبر و خیابان به مسافت ۹۲ هزار کیلومتر توسط داوطلبان این سازمان بیان نمود: با کمک داوطلبان جمعیت هلال احمر موفق به گندزدایی و ضد عفونی کردن اماکن عمومی شده ایم. تابحال هم ۵۲ هزار وسیله نقلیه شخصی و عمومی شامل اتوبوس، تاکسی، سواری، ۴۵۵۰ واگن قطار شهری و بین شهری، اماکن عمومی شامل ۱۰۰ گرمخانه، ۴۴ زندان، ۳۸۰۰ مسجد، ۱۱۲۰ همراه سرا و ۵۳ هزار مکان دیگر با ۵ میلیون و ۳۶۰ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده گندزدایی شده است. نصیری خاطرنشان کرد: تابحال هزار و ۴۱۶ منطقه حاشیه نشین و کم برخوردار تحت پوشش طرح ها و پروژه های جلوگیری از کرونا قرار گرفته اند. بعلاوه تابحال برای ۴۶ تشکل مردم نهاد مجوز صادر شده و این تشکل ها جهت هماهنگی با خیریه ها و کمک رسانی در بیمارستان های درگیر با ویروس کرونا فعالیت خواهند داشت. کمک به تأمین ذخیره خونی کشور با کمک داوطلبان هلال احمر وی با اشاره بر تشویق داوطلبان جمعیت هلال احمر به اهدای خون عنوان کرد: تابحال ۲۱ هزار واحد خونی به منظور تأمین کمبود ذخیره خون کشور، توسط داوطلبان هلال احمر اهدا شده است. رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اقدامات عمومی برای جلوگیری از کرونا هم تصریح کرد: یکی از اقدامات ما در این حوزه در چارچوب اطلاع رسانی عمومی بوده که در این راستا بیشتر از ۳ میلیون و ۵۵۰ پیامک برای هموطنان ارسال و ۶۴۴ هزار بروشور آموزشی جهت آگاه سازی میان مردم توزیع شده است.

1399/04/01
23:16:09
5.0 / 5
1878
تگهای خبر: رمان
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
sunblog