سخنگوی سازمان سنجش اعلام كرد

تمهیدات سازمان سنجش برای داوطلبان كرونایی

به دنبال انتشار برخی اظهار نظرها در مورد تعویق زمان برگزاری كنكور سراسری، سخنگوی سازمان سنجش آموزش كشور در واكنش به این سخنان با تاكید بر اینكه داوطلبان مبتلا به كرونا می توانند مدارك اثبات بیماری خودرا به باجه های پیش بینی شده برای رفع نقص مداك داوطلبان عرضه كنند، اظهار داشت: آزمون داوطلبانی كرونایی كه در بیمارستان ها بستری هستند، در این مراكز درمانی برگزار می گردد و برای داوطلبانی هم كه در منزل بستری هستند حوزه های مجزایی در نظر گرفته شده است.

تمهیدات سازمان سنجش برای داوطلبان كرونایی
فاطمه زرین آمیزی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب درباب برخی اظهار نظرها از طرف برخی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس درباب تغییر زمان برگزاری کنکور اظهار نمود: این اظهارنظرها فقط یک پیشنهاد است. چونکه اگر قرار باشد کنکور لغو شود و یا زمان آن تغییر کند، کمیسیون آموزش نمی تواند در مورد آن تصمیم گیری کند بلکه اظهار نظرها باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود و بعد از آن که رای مورد نیاز را کسب نمود آزمون لغو خواهد شد. بدین سبب فعلا این اظهارنظرها در حد پیشنهاد کمیسیون است و اتفاق جدیدی دراین زمینه نیفتاده است.
وی در ادامه اشاره کرد: البته باید درباب پیشنهادهای کمیسیون آموزش مجلس جهت لغو کنکور از وزارت علوم و سازمان سنجش نیز بعنوان صاحب نظر مشورت گرفته شود و از ما بخواهند که در جلسات آنها حضور داشته باشیم. فعلا هیچ اقدامی دراین زمینه ارائه نشده است و فعلا این پیشنهاد داده شده است و اگر به سازمان سنجش ارجاع داده شود ما نیز نظرات خودرا ارائه می دهیم. بدین سبب با یک پیشنهاد امکان لغو یک آزمون وجود ندارد. چونکه باید مورد کارشناسی قرار بگیرد.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور همین طور اشاره کرد: نظر سازمان سنجش و وزارت علوم این است که آزمون ها با رعایت کامل اصول بهداشتی و تمهیدات صورت گرفته اجرا شود. چونکه خیلی از داوطلبان سرنوشت شان در گرو همین آزمون است و جهت شرکت در آن زحمات زیادی کشیده اند. ما نمی توانیم زحمات آنها را نادیده بگیریم و اگر ما یکسال ورودی جدید نداشته باشیم بدین سبب جامعه را از ورود کارشناس و افراد نخبه محروم می نماییم. بدین سبب باید تبعات پس از لغو کنکور را نیز در نظر گرفت و نباید عدالت آموزشی را نادیده بگیریم. بدین سبب با اصول بهداشتی و رعایت داوطلبان می توانیم این آزمون ها را برگزار نماییم و برگزاری آن نیز هیچ ضرری به داوطلبان وارد نمی کند.
زرین همین طور اشاره کرد: هم اکنون به مردم اعلام نمودند برای پیش گیری از کرونا ماسک بزنند. چند درصد از این افراد این پروتکل را رعایت می کنند. بدین سبب نزدن ماسک می تواند سبب شیوع ویروس کرونا شود و اگر داوطلبان هم نخواهند پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند ممکنست این اتفاق نیز بیفتد.
وی همین طور در پاسخ به این پرسش که آیا فرصت مجددی برای تغییر حوزه های امتحانی داوطلبان کنکور وجود دارد اظهار داشت: این فرصت وجود ندارد اما اگر داوطلبی به بیماری کرونا مبتلا شده باشد می تواند به باجه رفع نقص سازمان سنجش مراجعه کند و بیماری خودرا اعلام نماید.
وی افزود: این سازمان نیز بسته به تعداد داوطلبان امکان جابجایی حوزه های آنها را فراهم می آورد. بدین سبب امکان همراهی با داوطلبان بیمار وجود دارد اما اگر تعداد داوطلبان درگیری با بیمار بیشتر باشد نمی توانیم حوزه های آنها را جابجا نماییم. چونکه ما دو بار به داوطلبان مهلت ویرایش حوزه دادیم. داوطلبان موظف بودند حوزه های خودرا تغییر بدهند.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اشاره کرد: ما اعلام کردیم داوطلبانی که در بیمارستان ها بستری هستند با هماهنگی وزارت بهداشت در این بیمارستان ها بتوانند آزمون خودرا بدهند اما داوطلبانی هم که در منزل بستری هستند می توانند مدارک خودرا به باجه های رفع نقص مراجعه کنند. ما برای آنها حوزه های مجزا برای آزمون در نظر می گیریم.
زرین اشاره کرد: داوطلبان نمی توانند فقط با بیان مشکوک به کرونا درخواست استفاده از تسهیلات آزمونی بدهند بلکه باید گواهی مبتلاشدن آنها به این ویروس که مهر تاییدیه وزارت بهداشت را دارد عرضه نماید. بدین سبب فقط با یک آزمایش مشکوک به کرونا درخواست آنها مورد قبول نیست.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباب مجازی شدن مصاحبه عملی داوطلبان آزمون دکتری نیز اظهار داشت: اگر زیرساخت های این امر فراهم گردد بسته به تعداد داوطلبان دانشگاه ها می توانند آزمون های آنها را مجازی برگزار کنند و دستورالعملی که از طرف معاونت آموزشی وزارت علوم ابلاغ گردید این مورد نیز مورد تاکید قرار گرفت که دانشگاه ها بر حسب زیرساخت های خود می توانند این امر را انجام بدهند.
زرین در آخر اشاره کرد: تعداد حوزه های برگزاری آزمون ها با افزایش 40 درصدی روبه رو شده است و فاصله بین هر داوطلب با داوطلب دیگر نیز بالا رفته و روز برگزار آزمون داوطلبان باید با ماسک سر جلسه حضور پیدا کنند و از آوردن وسایل شخصی به جز مدارک هویتی و مداد و پاک کن خود داری کنند.



1399/04/15
13:26:55
5.0 / 5
1805
تگهای خبر: رمان , شركت
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
sunblog