رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها خبر داد

مشاركت بیشتر از یك میلیون و 129 هزار دانشجو در دوره های مجازی دروس معارف

به گزارش بلاگ سان رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با تاكید بر اینكه از آغاز غیر حضوری شدن آموزش های دانشگاه ها بیشتر از یك میلیون و ۱۲۹ نفر در دوره های مجازی معارف اسلامی شركت كردند، اظهار داشت: خوشبختانه طی این مدت توانستیم حدود ۱۰ درصد آموزش عالی را در حوزه فضای مجازی پاسخگو باشیم.

مشاركت بیشتر از یك میلیون و 129 هزار دانشجو در دوره های مجازی دروس معارف
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان که امروز برگزار شد، تصریح کرد: مرکز آموزش مجازی نهاد رهبری در دانشگاه ها گسترده ترین مرکز آموزش دانشگاهی مجازی است که با فاصله بسیاری نسبت به مراکز دیگر و تعداد کاربران زیاد رتبه یک را در کشور دارد و از آغاز اسفند ماه دوره آموزشی را برای چهار هفته ویژه دروس معارف طراحی کرد که با مشخص شدن ادامه بحران کرونا برنامه ریزی تا آخر ترم ادامه یافت. برنامه آموزشی در این سامانه طراحی و عرضه شده و به غیر از تعداد اندکی از دانشگاه ها که توانایی عرضه دروس معارف را به صورت مجازی داشتند، اکثریت دانشگاه ها بستر گذراندن دروس معارف در ترم جاری را مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان قرار دادند.
ایشان در ادامه اضافه کرد: در ترم جدید ۵۳۶ هزار و ۸۹۲ نفر به کاربران این سامانه اضافه شدند و در مجموع در ترم جاری یک میلیون و ۱۲۹ هزار و ۴۸۲ نفر در دوره های مجازی دروس معارف ثبت نام کردند.
رستمی افزود: کل اعضای سامانه بیشتر از یک میلیون و ۷۷۰ هزار نفر هستند که بیشتر از ۲۳ میلیون رفتن به سامانه داشتیم و بیشتر از ۱۷ میلیون آزمون و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون بازدید صورت گرفت.
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: خوشبختانه ۱۰ درصد آموزش عالی را توانستیم در حوزه فضای مجازی پاسخگو باشیم و نیاز آموزش عالی را برطرف نماییم.
وی در مورد وضعیت آموزش دروس معارف در دانشگاه ها بعد از دوران کرونا هم خاطرنشان کرد: دانشگاه های پسا کرونا محیط جدیدی را در مقابل کنشگران قرار دادند و نهاد رهبری هم در دانشگاه ها به شکلی فعالیتهای خویش را متناسب با این فضا برنامه ریزی نمود. بخشی از فعالیت ها در حوزه های دینی تعریف شد، در فضای تبلیغی در روزهای ماه رمضان زمینه حضور طلاب در فضای خوابگاهی و دانشگاهی را مشتاق بودیم که فراهم نماییم که در این خصوص ۳۰۰ مبلغ در چارچوب ۷۰۰ گروه در فضای مجازی به بیشتر از ۱۴۵ هزار دانشجو خدمات عرضه کردند و آنها را تحت پوشش قرار دادند که حضور این طلاب در بحث های فقهی، شرعی، مباحث سیاسی و روز جامعه بود.
به قول وی، فضای فعالیتهای جهادی هم در دوران کرونا در بین دانشجویان بسیار تقویت شد که هم در فضاهای درمانی، امدادرسانی، ضدعفونی کردن فضاهای شهری و عرضه بسته های معیشتی به نیازمندان حضور داشتند.
وی در مورد حذف تدریس جزوه برای تدریس دروس معارف، اظهار داشت: به علت اهمیتی که این دروس دارند، مجموعه های فاخر، تخصصی و علمی تشکیل می شود و پیشنهاد سرفصل هایی را برای تدریس می دهند. مجموعه محتوا در چارچوب هایی که نظارت وجود دارد، قبل از انتشار در اختیار استاد و دانشجو قرار می گیرد و روند حفظ استانداردهای مناسب و تخصصی بودن آن که بیشتر مطالبه دانشجویان است، در نظر گرفته می شود. متن های آموزشی که در جزوه ها به دانشجو داده می شوند، از کیفیت لازم برخوردار نیستند و اعلام عمومی شده که اساتید از تدریس جزوه های تاییدنشده اجتناب کنند، اما اساتیدی که متون قابل دفاع دارند، آنها را عرضه بدهند که بعد از بررسی مجوز داده خواهد شد.
رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: هم اکنون بیشتر از ۲۰۰ عنوان کتاب درسی برای ۱۶ درس عمومی معارف در بیشتر از ۱۰ عنوان کتاب برای هر درس تدوین شده است.

او در آخر تصریح کرد: در ابتدای شیوع کرونا محدودیت هایی اعلام گردید و چشم اندازی برای مدیریت این ویروس وجود نداشت و تعطیلی ها به صورت هفتگی اعلام می شد.




منبع:

1399/04/25
14:48:40
5.0 / 5
1738
تگهای خبر: اساتید , برنامه , تدریس , رمان
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
sunblog