در گزارش بلاگ سان مطرح شد؛

دولت بجای مانع تراشی برای ازدواج به تسهیل شرایط جوانان بپردازد

به گزارش بلاگ سان نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت بجای مانع تراشی در راه ازدواج جوانان، شرایط تسهیل ازدواج را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

دولت بجای مانع تراشی برای ازدواج به تسهیل شرایط جوانان بپردازد

حجت الاسلام حسین میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به ابلاغیه اخیر رئیس جمهور در خصوص عدم پرداخت وام ازدواج به افراد زیر ۱۸ و بالای ۴۰ سال، با اعلان اینکه مسئولین بجای طرح این مسائل حاشیه ای به مسائل اصلی مانند مشکلات اقتصادی جوانان بپردازند، اظهار داشت: در شرایط کنونی، جوانان برای ازدواج با موانع فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی روبه رو هستند. دولت نیز بجای این مانع تراشی ها و ایجاد موانع در راه ازدواج جوانان، شرایط تسهیل ازدواج را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.
نماینده مجلس یازدهم با اعلان اینکه این گونه قوانین جنبه غربی دارد، عنوان کرد: این دست از قوانین تنها مبنای غربی و ضد خانواده دارد و با فرهنگ و جامعه ایرانیان نامتناسب است. در شرایطی که سن ازدواج بالا رفته و آمار ازدواج نیز رو به کاهش است، تصویب این قوانین نه فقط مشکلی را حل نمی کند بلکه مشکلات و لطمه های اجتماعی بسیاری را به دنبال خواهد داشت.
وی با تاکید بر متفاوت بودن سن بلوغ در افراد جامعه، گفت: ازدواج نیاز به انواع بلوغ و رشد شامل رشد جسمی، جنسی، مدیریتی، اقتصادی و عقلی دارد و رسیدن به این رشدها در افراد مختلف جامعه متفاوت می باشد. بدین سبب ممکنست فردی زودتر و برخی دیرتر به این رشد و بلوغ دست یابند پس نمی توان سن یکسانی برای ازدواج افراد در نظر گرفت و آنها را از دریافت وام ازدواج منع کرد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با اعلان اینکه قانونی که برخلاف پروسه فطرت و طبیعت تنظیم شود، اشتباه است، بیان کرد: فرض کنید فردی تا قبل از ۴۰ سالگی ازدواج نکرده یا شرایط ازدواج را نداشته است و حال قصد ازدواج دارد، با کدام دلیل منطقی و عقلانی می توان این فرد را از حق طبیعی و تنها مشوق قانونی کشور منع و پرداخت وام ازدواج به وی را ممنوع کرد.




منبع:

1399/04/27
11:40:02
5.0 / 5
1558
تگهای خبر: برنامه , جوانان , فرهنگی
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
sunblog