رئیس فراكسیون زنان مجلس عنوان كرد:

ضرورت تشكیل كمیسیون ویژه خانواده برای حل مشكلات حوزه زنان

بلاگ سان: رئیس فراكسیون زنان اظهار داشت: به دنبال تشكیل كمیسیون ویژه خانواده هستیم تا موضوعات حوزه زنان، خانواده و جوانان را به صورت تخصصی در این كمیسیون بررسی نماییم.

ضرورت تشكیل كمیسیون ویژه خانواده برای حل مشكلات حوزه زنان

به گزارش بلاگ سان به نقل از مهر، فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس در نشست هم اندیشی با فعالان حوزه زنان و خانواده اظهار داشت: در این عرصه باید تمامی نهادهای اجرایی پای کار باشند اما متأسفانه با وجود اعلام رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه مساله خانواده همچون اولویت های مهم کشور است، عزمی جدی از جانب نهادها برای اقدام در این حوزه نمی بینیم.
وی اضافه کرد: بحث جبهه مردمی در این عرصه بسیار مهم می باشد که با حمایت آنها می توان خلل ها و نقصها موجود در این عرصه را رفع کرد. خوشبختانه در مجلس کنونی دغدغه خوبی برای حل مشکل زنان وجود دارد و قرارگاه خانواده هم در حال شکل گیری است.
این نماینده مجلس یازدهم اظهار داشت: هم اکنون تاکید من بر تشکیل کمیسیون ویژه خانواده است و این کمیسیون می تواند خیلی از مشکلات حوزه زنان، خانواده و جوانان را حل کند اما در صورتیکه موفق به تشکیل آن نشویم، موضوعات مذکور در فراکسیون بررسی خواهد شد.
قاسم پور با اشاره به موضوعات اولویت دار مجلس یازدهم تصریح کرد: همچون مواردی که در فراکسیون زنان یا در کمیسیون ویژه خانواده و در صورت تشکیل به آنها می پردازیم، مبحث بالا رفتن سن ازدواج است که بخشی از آن فرهنگی و بخشی از آن اقتصادی می باشد که احتیاج به تسهیلات حمایتی دارد. مبحث دیگر تحکیم و تعالی خانواده است که باید این امر را به صورت جدی پیگیری نماییم.
وی خاطرنشان کرد: مساله فرزندآوری یکی از مهمترین مسائل کشور و مجلس یازدهم است و مبحث دیگر هم حق زن و مسائلی همچون تأمین امنیت زنان است که رهبر انقلاب هم به این مورد نگاه قانونی داشته اند.
رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به اینکه نخستین اقدام مجلس ضرورت دریافت گزارش جامع نظارتی در حوزه زنان و خانواده است، اظهارداشت: باید از نهادهای متولی این حوزه در مورد عملکرد آنها تابحال گزارش نظارتی دریافت نماییم و عملکرد آنها را مورد بررسی قرار دهیم. تبدیل مسائل این حوزه به گفتمان و جای دادن آنها در سیاست های کلان کشور همچون راه هایی است که می تواند تمامی دستگاه ها را برای اقدامی جدی پای کار آورد.
وی با اشاره به مبحث جمعیت اظهار داشت: اگر مساله جمعیت مورد توجه قرار نگیرد، در ۳۰ سال آینده با بحران های فراوانی روبرو خواهیم بود.
این نماینده مجلس عنوان کرد: یکی از موضوعات اصلی ما ایجاد کردن پیوست خانواده در تمامی مصوبات قانونی می باشد. به صورتی که برای قوانینی که مقرر است مصوب شوند، یک پیوست خانواده ایجاد نماییم تا این امر به یک گفتمان عمومی تبدیل گردد.
قاسم پور با اشاره به مصوبات ضدجمعیتی اخیر دولت بیان نمود: بحث یارانه مشروط موالید جدید و محدودیت وام ازدواج برای افراد زیر ۱۸ و بالای ۴۰ سال نشان داده است که یک سیاست گریزی در حوزه زنان و خانواده وجود دارد.
وی با اشاره به مبحث بیمه ناباروری اظهارداشت: سال قبل و در مجلس دهم بودجه مخصوص بیمه ناباروری در کمیسیون تلفیق به طرح تحول سلامت اختصاص داده شد. علت این امر هم نبود یک متولی برای حوزه زنان و خانواده است. در این مجلس با ایجاد کمیسیون ویژه خانواده به دنبال ایجاد کردن یک متولی اصلی برای این مسائل هستیم.
قاسم پور اظهار داشت: طرح تعالی خانواده هم دو دوره در مجلس مطرح شده اما هنوز به تصویب نرسید.
وی با اشاره به موضوعات کلان مورد بررسی در کمیسیون ویژه خانواده عنوان کرد: در حال کوشش برای تشکیل این کمیسیون در مجلس هستیم و در صورت ایجاد آن، مسائلی همچون نقشه جامع خانواده و آینده نگری برای این حوزه، اصلاح نظام آموزش و مشاوره در خانواده، اجرای قانون تسهیل ازدواج، توجه به بسته های قانونی و حمایتی در حوزه جمعیت، شفافیت و نظارت بر حُسن اجرای قوانین و پیوست خانواده برای قوانین را در این کمیسیون دنبال خواهیم کرد.


منبع:

1399/04/29
16:48:58
5.0 / 5
1643
تگهای خبر: جوانان , فرهنگی
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
sunblog