معاون بین الملل دانشگاه خبر داد

افتتاح اتاق همكاری ایران-هلند در دانشگاه علوم پزشكی ایران

به گزارش بلاگ سان معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشكی ایران از افتتاح اتاق همكاری ایران-هلند در این دانشگاه آگاهی داد و اظهار داشت: در نظر داریم تا با ایجاد همكاری باموسسات معتبر در جهت جذب دانشجویان خارجی از كشور های هند، لبنان و پاكستان اقدام نماییم.

افتتاح اتاق همكاری ایران-هلند در دانشگاه علوم پزشكی ایران
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر مهدی مقتدایی ضمن بیان این مطلب به تشریح برنامه های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی ایران امسال اظهار نمود: همچون فعالیتهای این دانشگاه انعقاد تفاهم نامه و قراردادهای گوناگون با دانشگاه های معتبر بین المللی به منظور تعامل در حوزه های علمی، پژوهشی، حضور در اجلاس روسای دانشگاه های برتر جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سال ۹۹، عضویت و فعالیتهای بین المللی در کنسرسیوم ۵ دانشگاه برتر کشور، برگزاری و شرکت در وبینارهای تخصصی علمی و آموزشی با دانشگاه های کشور های ایتالیا و پرتغال و بلژیک و...، ایجاد اتاق همکاریهای علمی ایران-ایتالیا می باشد.
ایشان در ادامه به چشم انداز برنامه های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال ۹۹ اشاره نمود و اظهار داشت: همچون برنامه های مهم این دانشگاه در حوزه بین الملل می توان به برگزاری وبینارهای تخصصی با دانشگاه های عضو اتحادیه اروپا پروژه Erasmus، افتتاح اتاق همکاری ایران-هلند و افتتاح شعبه ۲ پردیس بین الملل در منطقه آزاد اروند، برگزاری دوره های مشترک علمی و آموزشی با کشور های همسایه همچون پاکستان، افغانستان، عراق و... اشاره نمود.
دکتر مقتدایی تصریح کرد: همین طور دانشگاه علوم پزشکی ایران در نظر دارد تا با ایجاد همکاری باموسسات معتبر در جهت جذب دانشجویان خارجی از کشور های هند، لبنان و پاکستان اقدام نماید.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: ایران با عنایت به موقعیت استراتژیکی که در جهان و به خصوص در منطقه خاور میانه دارد، از دیرباز مورد توجه کشورهای مختلف از جمه کشورهای دوست و همسایه بوده است. رویکرد مسئولین کشور نیز همیشه بر پایه تعامل نزدیک با کشورهای جهان و همچون کشورهای دوست و همسایه بوده و هم زمان با آن شریکی قابل اعتماد برای همسایگان خود بوده و خودرا متعهد به تعامل دیپلماتیک می داند. چنانچه حالا ۵ سال بعد از تصویب برجام مشخص شد که تنها کشوری که تمام و کمال به تعهدهای خود جامه عمل پوشانید ایران بود و تنها کشوری که آنرا کاملا نقض کرد کشور آمریکا بود.
بگفته وی، ایران با عملکرد خود ماهیت واقعی آمریکا و کشورهای اروپایی را بر جهانیان آشکار نمود و نشان داد جمهوری اسلامی ایران نه فقط اهل تعامل و گفتگو در هر سطحی در جهان است بلکه بر کلیه تعهدات خود پایبند بوده و کشوری قابل اعتماد است.




منبع:

1399/04/30
14:21:19
5.0 / 5
1636
تگهای خبر: برنامه , شركت
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
sunblog