از سوی وزارت علوم؛

طرح تغییر پذیرش دانشجو در رشته علوم شناختی معاونت علمی تصویب گردید

بلاگ سان: طرح تغییر پذیرش دانشجو در گرایش های رشته علوم شناختی كه از جانب ستاد علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان شد، در وزارت علوم به تصویب رسید.

طرح تغییر پذیرش دانشجو در رشته علوم شناختی معاونت علمی تصویب گردید
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و تأمین نیروی انسانی مجرب و متخصص مورد نیاز کشور طرح تغییر پذیرش دانشجویان در گرایش های رشته علوم شناختی را عرضه کرد و با پیگیری های مستمر ستاد با مسئولان واحدهای شناختی دانشگاه ها و انجام مذاکرات مختلف با مقام های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این طرح مصوب شد.

هدف از تنظیم و عرضه این طرح از جانب ستاد توسعه علوم شناختی و تصویب آن، جذب دانشجویان برتر رشته های گوناگون به حوزه علوم شناختی است و با تصویب این طرح ضمن انجام اصلاحاتی در دفترچه کنکور سالجاری، متقاضیان و علاقمندان ورود به رشته علوم شناختی دانشگاه ها می توانند با مطالعه دفترچه کنکور در جریان جزئیات این اصلاحات قرار گیرند.
در این دوره تربیت نیروی انسانی بعنوان مهمترین عامل زیرساختی تلقی شده و این طرح در بخش گروه علوم و فناوری های شناختی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب شد و در بعضی از دانشگاه ها و موسسات به اجرا درآمده است. همینطور به لحاظ فرا رشته ای بودن این حوزه، آزمون ورودی برای علوم شناختی به صورت یک مجموعه مجزا تعریف می شوند و علاقمندان در کنکور مربوطه شرکت می کنند.
با تصویب این طرح ضمن حفظ آزمون علوم شناختی بعنوان پنجره ورود به رشته های مختلف، امکان پذیرش در هر رشته از این حوزه از راه کنکور در دو رشته مرتبط دیگر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری فراهم گردید.




منبع:

1399/05/19
22:58:19
5.0 / 5
1387
تگهای خبر: شركت
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
sunblog