یك مسئول در علوم پزشكی اراك:

رعایت دقیق پروتكل های بهداشتی در حوزه های برگزاری كنكور نظارت می شود

به گزارش بلاگ سان مركزی رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی اراك اظهار داشت: تمامی پروتكل های بهداشتی در محل برگزاری كنكور اجرا و بر روند دقیق رعایت آن نظارت می شود.

رعایت دقیق پروتكل های بهداشتی در حوزه های برگزاری كنكور نظارت می شود
فضیله ترکمانی در گفت وگویی رادیویی اظهار نمود: در روزهای ماه محرم و صفر همه ارادتمندان به سیدوسالار شهیدان اشتیاق زیادی برای برگزاری مجلس عزا دارند، اما سال جاری باید هر گونه مراسم عزاداری به شکلی متفاوت و با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گیرد.
وی ادامه داد: در هیات های عزاداری که مبادرت به زنجیرزنی می کنند هر فردی باید از زنجیر شخصی خود استفاده نماید تا از شیوع این ویروس پیشگیری شود.
ترکمانی اضافه کرد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت از هیات های عزاداری خواسته شده مدت برگزاری مجالس بیشتر از دو ساعت نباشد و از برگزاری مجالس عزاداری در فضای بسته اجتناب کنند. عزاداران حتما باید در اماکن روباز و با رعایت فاصله حداقل دو متری و استفاده از ماسک عزاداری کنند.
وی با اشاره به ممنوعیت جابجایی و حرکت دسته های عزاداری، اظهار داشت: برای حفظ سلامت عزاداران حسینی هرگونه جابجایی هیات ها و راه اندازی دسته های عزاداری هم ممنوع اعلام شده است.
این مقام مسئول در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک به نظارت و بازدید مستمر از محل برگزاری آزمون سراسری در استان هم اشاره نمود و اضافه کرد: تمامی پروتکل های بهداشتی در محل برگزاری کنکور اجرا و بر روند دقیق رعایت آن نظارت می شود. ناظرین بهداشتی در زمان برگزاری آزمون در محل حضور یافته و چنانچه داوطلبان و عوامل اجرایی مشکلی در مورد رعایت مسایل بهداشتی داشته باشند پیگیری و برطرف خواهد شد.
وی از والدین خواست از اجتماع در اماکن برگزاری کنکور پرهیز کنند و چنانچه برگشت آنها به منزل دشوار است حتما با رعایت فاصله گذاری اجتماعی از یکدیگر در این نقاط مستقر شوند.
ترکمانی در مورد داوطلبینی که بیمار یا مبتلا به کرونا هستند هم اظهار داشت: داوطلبین بیمار و مبتلا به کرونا با تکمیل فرم خود اظهاری مشخص شده اند و تمهیدات لازم برای شرکت آنها در کنکور سراسری در اتاق ایزوله و در آرامش کامل فراهم شده و داوطلبین بستری شده هم می توانند در بیمارستان مبادرت به پاسخگویی به سوالات کنند.




منبع:

1399/05/29
21:41:29
5.0 / 5
1240
تگهای خبر: شركت , مراسم
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
sunblog