رییس سازمان سنجش پیش بینی كرد

افزایش متقاضیان رشته های بدون آزمون دانشگاه ها بعد از اعلام نتایج كنكور

بلاگ سان: رئیس سازمان سنجش آموزش كشور پیش بینی نمود كه میزان استقبال برای حضور در رشته های بدون آزمون و پذیرش برمبنای سوابق تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، بعد از اعلام نتایج كنكور افزایش می یابد.

افزایش متقاضیان رشته های بدون آزمون دانشگاه ها بعد از اعلام نتایج كنكور
دکتر ابراهیم خدایی در گفت و گو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر، به میزان استقبال متقاضیان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از رشته های بدون کنکور اشاره و اظهار نمود: با توجه به این که این گروه از متقاضیان در آزمون سراسری نیز شرکت می کنند؛ بدین سبب تا زمانی که تکلیف آزمون آنها مشخص نشود طبیعتا این ریسک را نمی کنند که کنکور را نادیده بگیرند و فقط در رشته های بدون آزمون شرکت نمایند.
ایشان سپس اشاره کرد: سال قبل نیز داوطلبان ابتدا منتظر نتیجه کنکور خود شدند و پس از آن برای حضور در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی درخواست دادند و بعد از اعلام نتایج نهایی این آزمون، میزان درخواست برای حضور و پذیرش در رشته های برمبنای سوابق تحصیلی افزایش پیدا کرد. بدین سبب ما اطمینان داریم امسال نیز این مشارکت بعد از اعلام نتایج کنکور بالا خواهد رفت.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همین طور اشاره کرد: هم اکنون مهلت پذیرش در رشته های بدون آزمون و برمبنای سوابق تحصیلی تا مهر ماه تمدید شده و اظهار نظر درباب مشارکت داطلبان در این رشته ها زود است.
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا؛ نتایج اولیه کنکور 99 هفته اول مهر ماه و نتیجه نهایی این آزمون نیز اواخر مهر یا اوایل آبان ماه سال جاری بوسیله سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.





منبع:

1399/06/05
12:44:42
5.0 / 5
1230
تگهای خبر: شركت
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
sunblog