تندگویان در پاسخ به مهر:

هدف از پرداخت وام ازدواج افزایش فرزندآوری است

بلاگ سان: معاون ساماندهی امور جوانان اظهار داشت: هدف ما از ازدواج افزایش جمعیت و فرزندآوری است، ازاین رو قصد ما كمك به كسانی است كه در محدوده سن جوانی مبادرت به تشكیل خانواده و افزایش می كنند.

هدف از پرداخت وام ازدواج افزایش فرزندآوری است

به گزارش بلاگ سان به نقل از مهر، محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش ظهر امروز در نشست خبری هفته دولت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد دستور رئیس جمهور در خصوص محدودیت سنی بر پرداخت وام ازدواج، اظهار داشت: هنوز هیچ ابلاغیه ای از جانب دولت ابلاغ نشده و سن دقیقی هم برای وام ازدواج اعلام نشده است در صورتیکه دستورالعمل خاصی اعلام گردد بعد از آن می توانیم سن پرداختی برای وام ازدواج را لحاظ نماییم.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا در دستور رئیس جمهور پرداخت وام ازدواج به بالای افراد بالای ۴۰ سال ممنوع شده است، اظهار داشت: این وام برای جوانان است و سن جوانی در کشور هم تعریف و محدوده خاص خویش را دارد. در نتیجه دولت نمی تواند به هر فردی که در هر سنی قصد ازدواج دارد تسهیلات ازدواج پرداخت کند.
معاون ساماندهی امور جوانان اضافه کرد: چون که هدف ما از ازدواج افزایش جمعیت و فرزندآوری است و ازاین رو قصد ما کمک به کسانی است که در محدوده سن جوانی مبادرت به تشکیل خانواده، فرزندآوری و افزایش جمعیت می کنند. در نتیجه دولت موظف نیست به کسانی که در سنین بسیار بالا تنها برای رهایی از تجرد مبادرت به ازدواج می کنند وامی بعنوان وام ازدواج پرداخت کند.
تندگویان خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما و دولت رسیدگی به بحران جمعیت است و این امر یک اولویت در کنار مبحث ازدواج است. در نتیجه تمرکز اصلی ما بر روی جامعه هدفی است که بتوانند با انجام ازدواج به افزایش جمعیت کشور کمک کنند.
وی در انتها خاطرنشان کرد: مبحث تک فرزندی یکی از معضلات اصلی جامعه است و ما با آن مخالف هستیم چون که این امر در آینده در بحث اشتغال، کاهش جمعیت و صدمه های اجتماعی مؤثر است. هم اکنون فرزندان خانواده ها به علت تک فرزندی مصرف گرا شده و همین افراد در آینده به علت تأمین شدن تمام نیازهایشان در خانواده علاقه ای به ازدواج ندارند.


منبع:

1399/06/10
12:10:10
5.0 / 5
1049
تگهای خبر: جوانان
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
sunblog