رستم وندی در پاسخ به مهر:

نهاد متولی مساله جمعیت در كشور وجود ندارد

به گزارش بلاگ سان رئیس سازمان امور اجتماعی كشور اظهار داشت: متاسفانه یك نهاد ملی كه تمامی دستگاه ها را برای اجرای سیاستهای جمعیتی متحد كند و بتوان مسئولیت كم كاری در اجرای سیاستها را برعهده آن دانست، وجود ندارد.

نهاد متولی مساله جمعیت در كشور وجود ندارد

به گزارش بلاگ سان به نقل از مهر، تقی رستم وندی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در نشست خبری هفته دولت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در خصوص اینکه کدام نهاد مسئول کم کاری در اجرای سیاست های کلی جمعیت است، اظهار داشت: متأسفانه ما یک مرجع ملی و مشخص برای پیگیری سیاست های کلی جمعیت که از جانب رهبر انقلاب ابلاغ گردیده، نداریم. برنامه ها و اهداف این سیاست بر عهده چندین نهاد مختلف است و متأسفانه به اغلب اهداف مدنظر در نرسیده ایم. اما یک نهاد ملی که تمامی دستگاه ها را متحد و هم افزا کند و بتوان مسئولیت کم کاری در اجرای این موارد را برعهده آن دانست، وجود ندارد.
وی اضافه کرد: اخیراً شورای اجتماعی زنان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی و حتی طی روزهای گذشته آقای جهانگیری معاون رئیس جمهور هم در اینباره جلساتی داشته و به بررسی مشکلات جمعیتی کشور پرداخته اند.
رستم وندی تصریح کرد: احتمالاً طی یک یا دو ماه آینده درباره اینکه کدام نهاد بعنوان متولی اصلی مسئله جمعیت در کشور خواهد بود، در قوه مجریه تصمیم گیری می شود. ما هم تا آن زمان وظیفه خویش را در زمینه این مورد پیگیری و اجرا خواهیم کرد.
رستم وندی در پاسخ به این سؤال که افزایش نرخ ازدواج یکی از اهداف سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب بوده که محقق نشده است و سازمان امور اجتماعی برای افزایش آمار ازدواج چه برنامه ای در نظر دارد، عنوان کرد: مهمترین مبحث در مسئله ازدواج اجرای سیاست های تشویقی و انگیزشی است. بررسی ها نشان داده است در صورت رشد اقتصاد مسئله ازدواج و جمعیت حل خواهد شد. امیدواریم با عزم جدید دولت و با گشایش اقتصادی پیش رو شاهد حل شدن مسئله جمعیت باشیم.
وی اضافه کرد: در زمینه ازدواج هم طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده مد نظر مجلس قرار گرفته و در حال به روز شدن است. اگر این طرح به تصویب برسد چارچوب های آن مهیا می شود و ما هم وظایف خویش را در چارچوب این طرح و در جهت افزایش ازدواج انجام خواهیم داد.

1399/06/12
20:48:40
5.0 / 5
1075
تگهای خبر: برنامه , دستگاه , فرهنگی
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
sunblog