رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران:

هیچگاه منافع شخصی خویش را در نظر نگرفتم

به گزارش بلاگ سان رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران اظهار داشت: در دانشگاه از حاشیه هایی كه مانع كار آموزش، پژوهش و درمان دانشگاه می شود پرهیز می نماییم.

هیچگاه منافع شخصی خویش را در نظر نگرفتم
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر عباسعلی کریمی در مراسم افتتاح سالن مدافعان سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: یاد و خاطره همه کسانی را که در نظام سلامت جان فشانی می کنند گرامی می داریم. نظام سلامت ۸ ماهی است که درگیر اپیدیمی و یا پاندمی کووید ۱۹ است و دوران سختی را پشت سر می گذارد.

ایشان در ادامه بر لزوم توجه به آموزش و پژوهش در شرایط اوج همه گیری کووید ۱۹ خاطرنشان کرد: مسئولیت دانشگاه در این دوران، با حجم کار آموزشی و پژوهشی که برعهده دارد بیشتر از گذشته است در واقع در این ۸ ماه گذشته باوجود اینکه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران در اختیار بیماران کووید ۱۹ بود اما از امر آموزش و پژوهش غافل نمانده و من بارها در شرایط بحرانی بر این مهم تاکید داشته ام.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به بخشنامه ممنوعیت بستری سایر بیماران غیر اورژانسی در بیمارستان ها اظهار داشت: متأسفانه به علت گسترش مجدد این بیماری، بخشنامه ممنوعیت بستری بیماران غیر اورژانسی صادرشده، اما باید حوزه های درمان و آموزش حواسشان باشد، بیمارستان های تک تخصصی که درگیری مستقیم با کووید ۱۹ ندارند، صدمه نبینند و از خدمت رسانی به بیمارانی که به هر علتی پشت در بیمارستان هستند، غافل نمانند.

دکتر کریمی بابیان اینکه امکان دارد کووید ۱۹ مدت ها ادامه پیدا کند، بنابراین نباید زمان را برای آموزش فراگیران از دست بدهیم اضافه کرد: فعالیتهای امروز دانشگاه هم یادآور اهمیت مسئولیت اصلی دانشگاه در حوزه آموزش و پژوهش و ادامه پیدا کردن فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و درمانی سایر بخش ها همانند گذشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران سیاست دانشگاه را در ایجاد هماهنگی و تسهیل فعالیتهای واحدهای زیرمجموعه دانست و اظهار داشت: رویکرد ما این است باوجود همه تلاش هایی که می شود، اگر کاری نمی توانیم انجام دهیم، دست کم مزاحمتی هم ایجاد نکنیم.

دکتر کریمی با اشاره به موفقیت های پژوهشگاه غدد و متابولیسم و حواشی که گاهی پیرامون آن مطرح می شود اظهار داشت: شکی نیست به هر روشی عمل کنید عده ای نسبت به آن نقد دارند. ما در دانشگاه بیش از۲۰۰۰ هیئت علمی با توانایی های متفاوت داریم و این قابلیت های فردی را در موفقیت افراد و مجموعه ها نمی توان نادیده گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: در کنار افرادی که وقت خویش را صرف دانشگاه می کنند، هستند افرادی که وقت خویش را صرف بخش خصوصی می کنند و در دانشگاه اثری ندارند بنابراین در ارزیابی افراد و مجموعه ها باید نگاه جامع تری داشته باشیم و فواید کار آنان را برای مردم و جامعه مورد توجه قرار دهیم؛ چونکه دانشگاه وجه و وظایف ملی برعهده دارد و تربیت دانشجو هم نمونه ای از رسالت ملی دانشگاه است.

دکتر کریمی جانشین پروری را یکی از شاخصهای مهم ارزیابی افراد دانست و اظهار داشت: جانشین پروری میراث مهم هر فردی است که با هر مسئولیتی از دانشگاه می رود. هر استادی بعنوان رئیس بخش یا رئیس مرکزی، بعد از ۴۰ یا ۵۰ سال کار در دانشگاه، وقتی بازنشسته شد نباید آن بخش گرفتار چالش شود؛ چونکه این هدر دادن سرمایه، زمان و امکانات در دانشگاه است و این نگاهی است که در بخش غدد موردتوجه قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ وی با تاکید براینکه ما در دانشگاه از حاشیه هایی که مانع کار آموزش، پژوهش و درمان دانشگاه می شود پرهیز می نماییم اضافه کرد: گاهی در مورد یک خواهش و یا یک ای کاش، افرادی که تحلیل درستی ندارند برداشت هایی می کنند که عجیب به نظر می آید. اما بار دیگر تاکید می کنم که ما در دانشگاه از هر حاشیه ای پرهیز می نماییم و من هیچگاه در بیان مسائل، منافع شخصی خویش را در نظر نمی گیرم و همیشه در سخنرانی هایم، یادآوری می کنم که از روی دست نوشته نمی خوانم و حرف دلم را می زنم.




منبع:

1399/07/27
11:22:22
5.0 / 5
817
تگهای خبر: رمان , مراسم
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
sunblog