رئیس دانشگاه اصفهان خبر داد؛

ترسیم نقشه راه تحقیقات آینده كشور در اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ

به گزارش بلاگ سان اصفهان رئیس دانشگاه اصفهان اظهار داشت: مبحث مورد بحث اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ كشور در مورد توسعه نوآوری و فناوری در دانشگاه ها است و نقشه راه تحقیقات آینده كشور را ترسیم خواهیم كرد.

ترسیم نقشه راه تحقیقات آینده كشور در اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ

هوشنگ طالبی امروز (پنج شنبه-۱۵ آبان ماه) در بیست و نهمین اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور که به میزبانی دانشگاه اصفهان و با حضور روسای ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور به صورت مجازی و حضوری برگزار شد، با اشاره به اینکه اجلاس امروز یک جلسه مشورتی برای سیاست گذاری های آموزشی در برنامه هفتم توسعه است، اظهار نمود: هر دو ماه یکبار جلساتی از این دست با حضور روسای ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور برگزار می گردد که جلسه امروز بیشتر به بحث و تبادل نظر و مشورت موضوعات کلان دانشگاه ها می پردازد.

وی اضافه کرد: مهمترین دستور جلسه اجلاس امروز، در مورد مبحث علم و فناوری در برنامه هفتم توسعه است و علاوه بر آن مبحث اختیارات و استقلال دانشگاه ها مطرح و مورد بحث قرار می گیرد. همینطور از فرصت بهره برده و با عنایت به بخشنامه جدید در مورد معیارها و ملاک های ظرفیت های دانشگاه ها در حوزه پژوهش صحبت کرده و باید مشخص نماییم که چقدر دانشگاه های بزرگ با آن فرمول همخوانی دارند.

رییس دانشگاه اصفهان با تاکید براینکه به عقیده بنده در این خصوص همخوانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اما بحث مکمل این ظرفیت بحث رشته های تحصیلی است که از جانب وزارت خانه تفویض اختیار برای دانشگاه های بزرگ انجام شده که البته کنترل هم می شود.

طالبی افزود: مبحث دیگر مورد بحث این جلسه در مورد توسعه نوآوری و فناوری در دانشگاه ها است و تحقیقات و فناوری و نقشه راه تحقیقات آینده کشور را ترسیم خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور است که حالا با سن جوان اعضای هیات علمی این دانشگاه، آینده روشنی پیش رو دارد، تصریح کرد: متوسط علمی اعضای هیات علمی ۴۸ سال است با متوسط سنوات ۱۵ سال و ورودی ۳۲ونیم سال می توان اظهار داشت که دانشگاه اصفهان، دانشگاه جوانی است و به آینده آن امیدواریم.

رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۹۲، تعداد ۶۵۰ عضو هیات علمی داشتیم و الان ۶۶۰ عضو هیات علمی داریم، تصریح کرد: ورودی و خروجی اساتید این دانشگاه یکسان است و مشکلی نداریم.

طالبی به روند رو به رشد دانشگاه اشاره نمود و اظهار داشت: آمارهای سال ۹۵ تا ۹۸ نشان داده است شاخص ها خصوصا در بروندادهای پژوهشی رو به افزایش است.

وی ابراز امیدواری کرد که این اجلاس همچون سال های گذشته پر ثمر باشد.

رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه اولویت دادن به علم و فناوری و حضور موثر در برنامه های ملی و بین المللی از برنامه های مصوب این دانشگاه است، اضافه کرد: ارتقا مراکز دانشگاه را در دستور کار داریم و الان آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان هم اکنون دارای دستگاه هایی با فناوری بالا است که جز ۱۰ آزمایشگاه برتر در کشور است که در حوزه های مختلف خدمات عرضه می دهد.

طالبی با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان بعنوان دانشگاه بزرگ مرکز کشور مشغول تربیت دانشجویان است، اظهار داشت: تلاش داریم با تبدیل به دانشگاه های نسل سوم و چهارم رسالت خود در این راه را بیشتر به منصه ظهور برسانیم.

به گفته وی افتتاح مرکز نواوری و فناوری نخستین گام در این راه است و دومین گام بازسازی ساختمان زمین شناسی در دوران کرونا و در اختیار ناحیه نواوری قرار دادن است.

رییس دانشگاه اصفهان اضافه کرد: هم راستا با فعالیتهای آموزشی دانشگاه، در تبدیل دانش فعالیتهای مختلف در دانشگاه اصفهان انجام شده که می توان به برگزاری دوره های مشترک با دانشگاه های همکار همچون کره، دانشگاه دولتی لبنان، سئول و استراسبورگ فرانسه اشاره نمود.

وی افزود: بیشتر از ۳۰ قرارداد پژوهشی با دانشگاه های مختلف در حوزه اتحادیه اروپا انجام شد که شاهد تبادل اساتید هستیم و همینطور در حوزه جذب دانشجوی خارجی شاهد رشد ۳۰۰ درصدی بوده ایم.

به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، بیست و نهمین اجلاس ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور با حضور عباس رضایی- استاندار اصفهان، غلامحسین رحیمی- معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، محمود نیلی- رئیس دانشگاه تهران، سید مهدی ابطحی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان به صورت حضوری و دیگر روسای ۱۳ دانشگاه بزرگ به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار گردید.

چ



منبع:

1399/08/17
13:10:53
5.0 / 5
734
تگهای خبر: آموزش , اساتید , برنامه , خدمات
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
sunblog