معاون آموزشی وزارت بهداشت:

با هجمه های سنگینی مواجه هستیم

به گزارش بلاگ سان معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه کریکلوم های آموزشی دانشجویان علوم پزشکی باید به روز رسانی شود اظهار داشت: متاسفانه طی هفته های گذشته به سبب اجرای این برنامه هجمه های سنگینی را به ما وارد میکند.

با هجمه های سنگینی مواجه هستیم
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر علی اکبر حق دوست امروز در نشست مجازی با اعضای هیات علمی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، با تاکید بر اینکه طی هفته های گذشته هجمه های سنگینی به معاونت آموزشی وزارت بهداشت به سبب برخی تصمیمات و سیاست ها در حوزه به روز رسانی کوریکلوم های آموزشی صورت می گیرد اظهار داشت: به روز رسانی و منطبق کردن سرفصل های آموزشی رشته های علوم پزشکی یکی از مهمترین برنامه های وزارت بهداشت است که باید رشته های علوم پزشکی علاوه بر به روز رسانی بر حسب نیازهای روز تعریف شود که متاسفانه به این علت طی هفته های گذشته با هجمه های سنگینی به معاونت آموزشی این وزارتخانه مواجه شدیم.
ایشان سپس اشاره کرد: برخی اعتراض دارند که چرا یک سری رشته های علوم پزشکی حذف می شود یا رشته های جدیدی نظیر لیسانس بهداشت ایجاد می نماییم. ما درباب این موارد تصمیماتی نگرفتیم و کارگروه مخفیانه ای نیز ایجاد نشده است، اما هم اکنون کارگروهی که تشکیل شده به بررسی این موارد می پردازد و تمامی تصمیمات اتخاذ شده در این کارگروه در بوردهای تخصصی باردیگر مورد چکش کاری قرار خواهد گرفت و اینطور نیست که بدون کار کارشناسی و توجه به اظهارنظرهای بردهای تخصصی تصمیماتی را درباب رشته ها اتخاذ نماییم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت اشاره کرد: اینکه ما از یک طرف بپذیریم به روز رسانی رشته ها را باید دنبال نماییم و از جانب دیگر در بحث های فنی مقاومت ایجاد نماییم امر مطلوبی نیست بااینکه ما گوشمان به صداهای مختلف باز است و به تمامی دیدگاه ها احترام می گذاریم اما باید قبول نماییم که دنیا تغییر کرده در حالی که همچنان آموزش پزشکی ما برمبنای شیوه های قدیمی تنظیم شود.
دکتر حق دوست اشاره کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا ویروس در کشور معاون علمی رئیس جمهور نکته ای را در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کردند که آن هم این است که ما باید چشمان خودرا باز نماییم و آموزش مجازی را جدی بگیریم. چونکه سه سال دیگر موسساتی در کشورهای دیگر راه اندازی می شوند که صفر تا صد آموزش دوره دبیرستان دانش آموزان را دنبال خواهد گرفت و آنها پس از ستاندن دیپلم به موسسات دیگر دنیا می روند و ادامه تحصیل می دهند و ما در کشور پس از مدتی متوجه اهمیت این مساله می شویم.
وی اشاره کرد: ما در حوزه آموزش علوم پزشکی یک سری قالب هایی را تعریف کردیم و تصور می نماییم که این آموزش ها باید بر طبق این قالب ها ادامه پیدا کند اما آیا اجازه می دهیم یک کارآفرین، یک رئیس شرکت موفق و یا افراد برتر با دانشجویان ما صحبت کنند.
دکتر حق دوست بر ضرورت همگرایی علوم در کشور اصرار کرد و اظهار داشت: ما باید از صندلی هایی که بر روی آن نشستیم بلند شده و به اطراف خود نگاه نماییم و برنامه ریزی های مشارکتی داشته باشیم و برمبنای آن تصمیم گیری نماییم. دراین زمینه اعضای هیات علمی کشور کوره های اصلی آموزش به حساب می آیند. بدین سبب باید با همگرایی و هدف مشترک به فکر تعالی علمی کشور باشیم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت در آخر بر ضرورت تداوم گفت وگوهای بین ستاد وزارت بهداشت و اعضای هیات علمی اصرار کرد و اظهار داشت: با تداوم این گفت وگوها امکان حل خیلی از نگرانی ها، دغدغه ها و مشکلات فراهم خواهد شد.




منبع:

1399/10/10
18:33:09
0.0 / 5
380
تگهای خبر: آموزش , برنامه , دانشگاه , شركت
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
sunblog