رییس دانشگاه شهید بهشتی عنوان كرد

نحوه گزینش دانشجویان دكتری ایراد دارد

به گزارش بلاگ سان رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه نحوه گزینش دانشجویان دکتری به شدت ایراد دارد، اظهار داشت: امیدوارم این نحوه پذیرش دانشجو برای دوره دکتری تا سال 1400 تغییر کند.

نحوه گزینش دانشجویان دكتری ایراد دارد
دکتر سعدالله نصیری قیداری در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار نمود: اینکه دانشجویان دکتری هم همانند دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و بوسیله آزمون وارد دانشگاه ها شوند به هیچ عنوان شیوه مطلوبی نیست، در سایر کشورهای دنیا نیز این استاد است که دانشجویان دکتری را برمبنای شاخص هایی که در نظر دارد، جذب کرده و با کمک گرنت هایی که در اختیار دارد حقوق آنها را پرداخت می کند.
ایشان سپس اشاره کرد: سال قبل ۳۹ دانشجوی دکتری برای رشته فیزیک در دانشگاه شهید بهشتی عرضه شدند در صورتیکه نمی شد حتی دو دانشجو را از بین افراد معرفی شده انتخاب نمود و عمیقا در تعجب بودم که این افراد حتی مباحث کلی را هم بلد نیستند در نهایت و با وجود میل و رضایت، دو نفر از این افراد را جذب کردم.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی درباب خاصیت های دانشجوی دکتری اشاره کرد: دانشجویان دکتری باید تمام وقت دنبال کارهای پژوهشی باشند و در رشته هایی مانند همین رشته فیزیک نیز باید این رشته را از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آموخته باشند.
دکتر قیداری اشاره کرد: متاسفانه گزینش دانشجویان دکتری به شدت ایراد دارد، به سبب اینکه داوطلب دوره دکتری حتی در رشته های غیرتخصصی می تواند فقط با کسب حدنصاب نمره برای مصاحبه و ورود به دانشگاه پذیرفته شود.
وی با اشاره به ضرورت اصلاح شیوه پذیرش دانشجوی دکتری، اظهار داشت: سنجش دانشجویان دکتری باید بوسیله سازمان سنجش صورت گیرد، اما پذیرش را در اختیار دانشگاه ها قرار دهند.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: هم اکنون قانون جداسازی سنجش و پذیرش دانشجویان دکتری در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح است که احیانا به زودی به تصویب این شورا برسد امیدوارم نحوه پذیرش دانشجویان دکتری نیز تا سال ۱۴۰۰ تغییر کند.
اتنهای پیام



منبع:

1399/10/15
17:44:03
0.0 / 5
371
تگهای خبر: دانشگاه , فرهنگی
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
sunblog