در گزارش بلاگ سان مطرح شد؛

مشاركت بانوان بسیجی برای بیماری یابی محله به محله در روزهای نوروز

به گزارش بلاگ سان رئیس بسیج جامعه زنان کشور اظهار داشت: باتوجه به شروع مرحله دوم طرح شهید سلیمانی، بسیج زنان نیز در غربالگری هموطنان و رسیدگی به خانواده بیماران مشارکت خواهدنمود.

مشاركت بانوان بسیجی برای بیماری یابی محله به محله در روزهای نوروز

مینا بیابانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور در گفت و گو با خبرنگار مهر، درباب برنامه این سازمان در روزهای نوروز اظهار داشت: باتوجه به در اولویت بودن موضوع کرونا در کشور، بسیج خواهران نیز تمرکز کارهای امسال خودرا بر روی کوشش برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا گذاشته است. به همین دلیل باتوجه به شروع مرحله دوم طرح شهید سلیمانی، بسیج خواهران نیز همچون گذشته مشارکت خودرا دراین زمینه شروع خواهدنمود.
وی درباب ماموریت بسیج زنان در این طرح عنوان کرد: در این مرحله خواهران بسیجی اقداماتی همچون انجام غربالگری، شناسایی بیماران، نظارت و مراقبت از مبتلایان و رسیدگی به خانواده بیماران کرونائی را بر عهده خواهند داشت.
بیابانی اضافه کرد: در همین راستا نیز گروه های متخصص و دارای مهارت دراین زمینه در قالب تیم های جهادی بانوان تقسیم بندی شده و با مراجعه به درب منازل به صورت محله به محله مبادرت به غربالگری و بیماری یابی می کنند. در صورتیکه آزمایش هر یک از هم وطنان مشکوک یا مثبت باشد اقدامات لازم برای رفع خطر انجام می شود.
وی توضیح داد: در مرحله بعدی نیز شرایط قرنطینه بیمار در منزل فراهم و در صورت نیاز به انتقال بیمار به مراکز درمانی بوسیله ارتباط با تیم های اورژانس فرد را به بیمارستان منتقل می کنند.
بیابانی درباب رسیدگی و نظارت بر خانواده افراد بیمار توسط بسیج بانوان عنوان کرد: در این مرحله نیز تا ۱۰ نفر از افراد در رابطه با بیمار مورد آزمایش، مراقبت و نظارت قرار می گیرند.
وی اشاره کرد: بعلاوه تامین حداقل اقلام غذایی و بهداشتی مورد نیاز بیماران در قرنطینه نیز توسط بسیج بانوان انجام می شود و این کار در قالب توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی تا اختتام بهبودی کامل بیمار ادامه خواهد داشت.


منبع:

1400/01/03
13:26:17
0.0 / 5
418
تگهای خبر: برنامه , رمان
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
sunblog