رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران تاكید كرد؛

آموزش دانشجویان تحت تاثیر حوزه های دیگر قرار نگیرد

آموزش دانشجویان تحت تاثیر حوزه های دیگر قرار نگیرد

به گزارش بلاگ سان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر این که آموزش دانشجویان تحت تأثیر حوزه های دیگر قرار نگیرد، اظهار داشت: همواره تاکید کرده ام باید صدای آموزش بالا باشد و نباید فکر نماییم که می تواند در رتبه دوم و سوم قرار بگیرد.


به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر عباسعلی کریمی در مراسم چهاردهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی تهران این جشنواره را یادآور نام و یاد معلمی دلسوز خواند و اظهار داشت: شانس این را داشتم که در زمان دانشجویی در این دانشگاه، همزمان با ماه مبارک رمضان، از سخنرانی ها و جلسات شهید مطهری بهره مند شوم و با منش و روش ایشان از نزدیک آشنا شوم. او معلمی تمام و کمال بود که با دانشجویان رابطه بسیار خوبی داشت و بیشترین همتش این بود که به دانشجو نزدیک باشد و خصوصا برای دانشجویانی که مخالف و منتقد بودند بیشتر وقت می گذاشت. او رفتاری بسیار پدرانه داشت و به دنبال تعریف اطرافیان نبود و همه عشقش، بحث و challenge با دانشجویان بود.
وی سپس به پیشرفت های آموزش پزشکی و استفاده از تکنولوژی و فناوری ها در آموزش اشاره نمود و اظهار داشت: بااینکه پیشرفت های عجیب و غریبی در حوزه آموزش رخ داده است، اما در جشنواره ای که به نام شهید مطهری مزین است، فراموش نکنید ایشان با ابتدایی ترین روش ها خیلی از دانشجویان را جذب می کرد و این درس بزرگی برای ما است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن قدردانی از همه گروه هایی که در حوزه آموزش فعالیت می نمایند، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای قدمت و وظایف مختلفی است اما همچنان ستون اصلی آن حوزه آموزش است بدین جهت نباید تحت تاثیر حوزه های دیگر از آموزش غافل شویم. این شور و نشاطی که حالا در جشنواره حاکم است نشان از آن دارد که باوجود پاندمی کرونا، از حوزه آموزش غفلت نشده است.
دکتر کریمی، بر ضرورت بالا بودن آموزش در رتبه بندی ها اصرار کرد و اظهار داشت: دکتر سهراب پور از مدیران جوان هستند که پرچم آموزش و فرآیندهای آموزشی را در 15 ماه گذشته در بدترین شرایط پاندمی کرونا، بالا نگاه داشتند و بارها در جلسات خصوصی به ایشان گفته ام که باید صدای آموزش بلند باشد. حتی در دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز پرچم آموزش باید بلندترین پرچم باشد و نباید فکر نماییم که می تواند در رتبه دوم و سوم قرار بگیرد. البته خوشحالم که در دوره های مختلف دانشگاه این اتفاق رخ داده است.
وی با ابراز خرسندی از رتبه بالای دانشگاه در تمامی حوزه های آموزش، پژوهش، درمان و ارائه خدمات تصریح کرد: خوشحالم که توانستم از جوانان دانشگاه در حوزه های مختلف شامل بیمارستان ها و دانشکده ها استفاده کنم و از انرژی پر توان آنها بهره مند شوم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران 47 سال تحصیل، تدریس، خدمت و مدیریت در بخش های مختلف دانشگاه را سبب علاقه و وابستگی به این محیط خواند و اضافه کرد: من همیشه گفته ام که دانشگاه خانه اول من است چونکه 47 سال در محیطی درس خواندن و خدمت کردن سبب علاقه می شود و البته این تعصب مثبت و خوب است و سبب شده تا با علاقه بیشتر کار نماییم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر سهراب پور معاون آموزشی این دانشگاه علوم پزشکی تهران به گستره وسیع دانشگاه علوم پزشکی تهران در ایران و جهان اشاره نمود و با اعلان اینکه «خدا را شاکریم که عضو دانشگاه علوم پزشکی تهران و یک ایرانی عزتمند هستیم» اظهار داشت: دانشگاه با این قدمت و سابقه 170 ساله، فارغ التحصیلان آن پیشینه ای بسیار باارزش در ایران و سایر نقاط جهان دارند و توانستند دانشگاه علوم پزشکی تهران را تبدیل به مرکزی مطرح در ایران و جهان کنند.
وی با اشاره به رتبه بندی های ملی و بین المللی، کسب رتبه نخست را باارزش اما ناکافی خواند و اظهار داشت: اول بودن و پیش رو بودن، تمام کار نیست بلکه تلاشی خستگی ناپذیر را می طلبد. بدین جهت باید رقبا را مدام رصد و هدف قرار دهیم و برای آینده برنامه ریزی نماییم.
دکتر سهراب پور آموزش را رکنی از کل دانشگاه خواند و اشاره کرد: بااینکه آموزش مهم ترین علایق ما است اما در نهایت تحت لوای دانشگاه علوم پزشکی تهران و برای سربلندی و عزت ایران تلاش می نماییم پس خودرا سرباز ایران می دانیم. در بعد آموزش نیز تحت هدایت دکتر کریمی که مدل لیدر شیپ ایشان کم نظیر است، توانستیم در عرصه آموزش گام های بلندی برداریم و در رتبه بندی آموزشی در کشور با فاصله بسیار زیاد از رقبا در جایگاه نخست قرار گیریم.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، معرفی فعالیت ها و اقدامات خوب را امیدآفرین و تبلیغ آنرا یک وظیفه ملی دانست و اشاره کرد: باید حواسمان باشد که افراد موفق و پیشرو علاوه بر این که کار خودرا عالی انجام می دهند، در انعکاس واقعیت ها درباره موفقیت ها و پیروزی های خود نیز باید بموقع وارد عمل شوند. دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای یازده دانشکده است که هر کدام ملو از دانشمندان و اساتید نوآور و خلاق است که می توانند در فعالیت ها و اقدامات روز دنیا با یکدیگر همکاریهای بین بخشی داشته باشند. بدین جهت باید از تمامی کارهای دانشگاه با خبر باشیم و آنرا منعکس نماییم.
همین طور دکتر محبوبه مافی نژاد، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران، فرصت ارائه دستاوردهای حاصل در جشنواره مطهری، را فرصتی مغتنم برای طرح فرایندهای آموزشی شاخص دانشگاه اعلام نمود و یاد دادن و یادگرفتن را مرهون تلاش مقدس بزرگانی در دانشگاه دانست که در جهت توسعه دایره دانایی تلاش می کنند.
وی تاریخ پر آوازه دانشگاه، را گواه ارزشی دانست که آموختن و آموزاندن در طول زمان داشته است و به ارائه گزارش در زمینه کارهای مرکز پرداخت و اظهار داشت: کارهای آموزشی نوآورانه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و یا کارشناسان آموزشی در جهت افزایش کیفیت در یکی از حیطه های آموزش پزشکی تدوین و بازبینی برنامه های آموزشی، یاددهی و یادگیری، ارزشیابی آموزشی، مدیریت و رهبری آموزش، طراحی و تولید محصولات آموزشی مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر مافی نژاد به مراحل داوری جشنواره اشاره نمود و اضافه کرد: در بدو امر فرایندها به دبیرخانه ارسال سپس در کمیته های تخصصی داوری و با معیارهای اولیه مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه این فرآیندها در هیات داوران مرکز مطالعات مطرح و سپس در هیئت داوران دانشگاه بررسی و به جشنواره کشوری ارسال شدند. در نهایت بازخورد کیفی به مجریان فرایندها داده شد. دکتر مافی نژاد در ادامه به معرفی فرایندهای برتر دانشگاه پرداخت.




منبع:

1400/03/10
17:27:00
0.0 / 5
190
تگهای خبر: آموزش , اساتید , برنامه , تدریس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
sunblog