در یك نشست خبری مطرح شد؛

برنامه نامزدهای ریاست جمهوری در زمینه رسیدگی به مسائل نوجوانان

پویش ایرانی نو ویژه نوجوانان با حضور نمایندگان حوزه جوانان نامزدهای ریاست جمهوری، برگزار و برنامه نامزدها در حوزه رسیدگی به مشکلات نوجوانان تشریح شد.

برنامه نامزدهای ریاست جمهوری در زمینه رسیدگی به مسائل نوجوانان

به گزارش بلاگ سان به نقل از مهر، نخستین پویش «بدون رأی ها» با عنوان «ایرانی نو» ویژه نوجوانان ۱۵ تا ۱۷ سال با حضور نماینده نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نماینده اقشار مختلف نوجوانان قبل از ظهر امروز برگزار گردید.
در ابتدای جلسه بیات نماینده سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره برنامه این نامزد برای متناسب سازی فضاهای اجتماعی برای بانوان و دختران اظهار داشت: از نگاه آقای جلیلی، متناسب سازی فضاهای عمومی جامعه برای بانوان امری ضروریست و ما می خواهیم تا تمامی ۵۰ درصد زنان کشور در جامعه حضوری مؤثر داشته باشند.
وی اضافه کرد: در مبحث مدارس هم بحث نشاط مدارس بخصوص برای دختران در دستور کار قرار گرفته و با دستگاههای خارج از آموزش و پرورش، بررسی ها و مذاکراتی انجام شده است.
بیات اظهار داشت: به صورت مثال برنامه هایی همچون ساخت سالن های تربیت بدنی در نزدیکی مدارس دخترانه جهت استفاده دانش آموزان دختر در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: مبحث تربیت بدنی دختران همچون برنامه های آقای جلیلی است که مقرر است با هم افزایی شهرداری ها با هدف توسعه فضاهای اجتماعی بانوان و همینطور هم افزایی در جهت استعدادیابی دختران و ایجاد شرایط شغلی مناسب برای این قشر صورت گیرد.
نماینده این نامزد ریاست جمهوری بیان نمود: مبحث اشتغال نوجوانان و جوانان امری است که باید از زمان تحصیل در مدارس آغاز شود و باید از ساختارهای صرفا آموزشی فاصله بگیریم. بحث استعدادیابی، مهارت محور شدن مدارس، آموزش فنی و حرفه ای، همچون برنامه های دولت آقای جلیلی خواهد بود.
در ادامه زمانی نماینده محسن رضایی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال نماینده نوجوانان در خصوص این که برنامه دولت رضایی در زمینه فرهنگ سازی و آموزش استفاده از ابزار رسانه برای نوجوانان چیست؟ اظهار داشت: در حوزه رسانه موضوعات مختلفی مطرح است و برخی به دنبال انحصارگرایی در رسانه هستند که این امر نتیجه ای معکوس خواهد داشت. برخی دیگر به دنبال رهاشدگی رسانه هستند که این تصمیم هم پاسخ مناسبی نخواهد داد.
وی اضافه کرد: برنامه دولت آقای رضایی، آزادی رسانه همراه با چارچوب و قوانین لازم و موجود در جامعه است.
این نماینده در مورد فیلترینگ هم اظهار داشت: در این حوزه باید دوگانگی ها رفع گردد و نهادهای مسئول باید وظیفه خویش را برای فرهنگ سازی انجام دهند.
وی با تاکید بر این که ما مخالف انحصارگرایی رسانه هستیم، اظهار داشت: همانطور که در رسانه ای همچون توئیتر فعالیت می نماییم، بحث رفع فیلترینگ آنرا هم دنبال خواهیم کرد.
زمانی اظهار داشت: مبحث اقتصاد رسانه و اقتصاد دیجیتال همچون مواردی است که با استقبال بالایی در جامعه روبرو است و در روزهای کرونا هم منافع زیادی از این طریق برای مردم کسب شد.
وی تاکید کرد: برنامه ما این است که در ۶ ماه اول دولت نسبت به عدالت رسانه ای، مدیریت فیلترینگ و … اقدام نماییم.
در ادامه ابراهیمی نماینده عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره مافیای کنکور اظهار داشت: حذف کنکور باید یک برنامه جدی برای رئیس جمهور آینده کشور باشد. در مبحث رأی اولی ها، عدالت آموزشی گرفتار خدشه شده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های همتی، حذف رانت فرزندان هیئت علمی ها و امتیازات خاص در رشته های برتر است، اظهار داشت: مساله دیگر، افزایش ظرفیت رشته های برتر و خاص است.
ابراهیمی افزود: علاوه بر این باید در مدارس خصوصی و دولتی توازن ایجاد نماییم تا مناطق محروم از نتایج خوب آموزشی بازنمانند.
وی با تاکید بر این که مهم ترین مساله دولت همتی، حذف مرحله کنکور است، اظهار داشت: این امر باید از دوران آموزشی آغاز شود و نتیجه متوسطه اول و دوم باید ماحصل دانش آموزان برای ورود به دانشگاه باشد.
نماینده این نامزد ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در مورد برنامه این نامزد در رسیدگی به صدمه های اجتماعی توضیح داد: در زمینه صدمه های اجتماعی چندین مساله را شناسایی کردیم و مسائل اجتماعی جوانان امروزی قدری با خطوط قرمز جامعه همراه می باشد.
وی افزود: بر مبنای آمارهای مرکز پژوهش های مجلس، در مبحث مصرف مواد مخدر به صورت میانگین ۵۴ درصد نوجوانان به این امر مبتلا بوده و در بین ۴۳ درصد دختران نوجوان و ۶۳ درصد پسران نوجوان، مواد مخدر مصرف می کنند.
ابراهیمی با عرضه آمار دیگری اظهار داشت: در مبحث روابط جنسی هم متأسفانه ۳۳.۹ درصد پسران و ۲۷ درصد دختران ۱۵ تا ۱۸ سال رابطه جنسی را تجربه کرده اند.
وی تاکید کرد: برای رفع این موارد ابتدا باید این صدمه ها را بپذیریم و متناسب با فرهنگ و اخلاق جامعه، آنها را بررسی و برای آن سیاستگذاری نماییم.
در ادامه کیان نماینده امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره برنامه این دولت برای تفریحات سالم نوجوانان و کمبود پوشش مناسب و جذاب برای این قشر اظهار داشت: تفریح سالم یکی از دغدغه های نوجوانان است و ظاهراً فضاهای تفریحی ما نتوانسته آنچنان رضایت نسل نوجوان را کسب کند چون که تمایل بیشتر این قشر به فضای مجازی است.
وی افزود: در این حوزه در سیستم آموزشی برخی آموزش های ناکارآمد وجود دارد و اگر رویکرد درست در فضای آموزشی ایجاد شود، زمینه رضایتمندی نوجوانان هم فراهم می شود.
کیان اضافه کرد: توسعه فضاهای تفریحی، پشتیبانی از دختران بخصوص در زمینه تفریحات امن از مسائل قطعی است و مبحث ورزش بانوان و نوجوانان باید با تغییر رویکرد اجرایی شود.
وی درباره مبحث حجاب و گشت ارشاد اظهار داشت: این مسائل از مواردی است که برخی کاندیداها با پرداختن به آن تنها هدف کسب رأی دارند و از موضوعات اصلی و اولویت دار جامعه نیست.
کیان اظهار داشت: مبحث حجاب باید به گفتمان اجتماعی تبدیل گردد و رسانه ملی از این گفتگوهای همه جانبه حمایت کند تا چالش های موجود در این حوزه رفع گردد.
در ادامه هم شهیدی نماینده علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره رویکرد دولت زاکانی برای نرم افزار شاد اظهار داشت: یکی از اشکالات این نرم افزار، انحصار آن در عرضه خدمات آموزشی است و دولت باید بعنوان ناظر بر این مورد وارد می شد.
وی اضافه کرد: متأسفانه این سامانه پاسخگوی نیازهای معلمان و دانش آموزان نیست و بهتر بود از سامانه های دیگری استفاده می شد.
شهیدی اظهار داشت: دولت این سامانه را تنها در یک بستر خاص و به صورت انحصاری عرضه داد اما در دولت اقدام و اصلاح آقای زاکانی، این برنامه اصلاح خواهد شد و بحث حکمرانی داده، استفاده از فرصت دولت الکترونیک در حوزه آموزشی به انجام خواهد رسید.
در ادامه هم کیوانی نماینده محسن مهرعلیزاده نماینده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که برنامه این نامزد برای توسعه زیرساخت های اینترنت چیست؟ اظهار داشت: در هشت سال قبل اقدامات خوبی برای افزایش پهنای باند و رشد اینترنت انجام شده اما فیلترینگ یکی از عوامل عدم بهره مندی درست از اینترنت است.
وی اضافه کرد: برنامه دولت مهرعلیزاده، رفع فیلترینگ در چارچوب قوانین کشور و توسعه اینترنت است که این امر نیازمند ارتباط مؤثر با دنیا است.
وی با تاکید بر این که این اتفاق در دولت مهرعلیزاده رخ خواهد داد، اظهار داشت: در مبحث مهارت محوری، باید آموزش را جایگزین مهارت پروری نماییم و آقای مهرعلیزاده در این حوزه تحقیقات زیادی انجام داده است. برنامه ما این است که مدارس به جای رویکرد صرفا آموزشی، به سمت رویکرد پرورشی و مهارت محوری بروند.
در آخر موسویان نماینده حجت الاسلام رئیسی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص این که آیا در دولت آقای رئیسی بستر مناسب برای آموزش مجازی دانش آموزان در نظر گرفته خواهد شد یا خیر؟ اظهار داشت: سامانه شاد یک برنامه اورژانسی به علت انتشار کرونا بود و بعد از اتمام کرونا، نظام آموزشی به وضعیت قبلی برمی گردد.
وی با اشاره به اینکه به صورت کلی شاهد یک نابرابری در عدالت آموزشی هستیم، اظهار داشت: متأسفانه در زمینه عدالت آموزشی، ایران تنها در پایتخت دیده شده و خیلی از خانواده ها حتی توانایی تهیه یک تلفن همراه را ندارند.
موسویان اضافه کرد: آقای رئیسی برای این امر اورژانسی (سامانه شاد)، برنامه های اصلاحی همچون عرضه بسته های خدماتی را در نظر دارد و در ساحت نظام آموزشی هم تحصیل مجانی همچون برنامه های دولت آقای رئیسی خواهد بود.


منبع:

1400/03/30
18:26:10
0.0 / 5
405
تگهای خبر: آموزش , الكترونیك , اینترنت , برنامه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
sunblog