تندگویان :

دولت آینده معاونت جوانان را از وزارت ورزش تفکیک کند

به گزارش بلاگ سان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: یکی از مهم ترین چالش های حوزه جوانان عدم تفکیک این معاونت از وزارت ورزش است و از دولت بعدی می خواهم نسبت به این امر اقدام نماید.

دولت آینده معاونت جوانان را از وزارت ورزش تفکیک کند

محمدمهدی تندگویان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به بر مهم ترین چالش حوزه جوانان اظهار داشت: به غیر از موضوع هایی همچون ازدواج، اشتغال و مسکن یکی از اصلی ترین چالش های این حوزه عدم جایگاه مناسب جوانان در کشور و سازمان رسیدگی کنندگی به آنها یعنی معاونت جوانان است.
وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های اصلی ما در این دوره تفکیک این معاونت از وزارت ورزش بود اظهار داشت: با جایگاه فعلی که تنها نقش سیاست گذار و دیده بان را داریم و اعتبار چندانی برای رفع موضوعات به ما تعلق نمی گیرد نمی توان شاهد ایجاد تحولی در مسائل جوانان از جانب این معاونت بود.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه اصولاً این جایگاه برای حل مسائل جوانان در نظر گرفته نشده است، بیان نمود: تلفیق سازمان جوانان با وزارت ورزش اتفاق بدی بود و ما هم در این دوره بارها برای تفکیک این دو نهاد سعی کردیم. در کشورهایی که وزارت ورزش همراه با بخش جوانان است حوزه جوانان تنها مبحث اوضاع اوقات فراغت را دنبال می کند و یک سازمان مجزا به مسائل اصلی جوانان رسیدگی می کند.
تندگویان تصریح کرد: در واقع هیچ کشوری شبیه ما سیاستگذاری نمی کند و تمامی کشورهای دیگر از شیوه ما تعجب می کنند.
وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که این معاونت و میزان توجه به جوانان درست نشود نمی توان به حل مشکل اساسی این حوزه امیدی داشت یا این که باید بحث اشتغال، مسکن و… از راه حوزه های دیگر که درحال دریافت بودجه آن هستند برای جوانان پیگیری شود.
معاون ساماندهی امور جوانان عنوان کرد: این بلاتکلیفی بین بخشی از بزرگترین صدمه های حوزه جوانان است و ما در پیشنهادات خود در دولت آینده چالش های این حوزه را مطرح کرده ایم تا مطالبات جوانان رفع گردد.
تندگویان در انتها عنوان کرد: مهم ترین چالش این حوزه تفکیک معاونت جوانان و در نظر گرفتن اعتبار مشخص برای آن است.


منبع:

1400/05/11
20:03:56
0.0 / 5
515
تگهای خبر: جوانان
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
sunblog