در پی تخریب بخشی از اراضی دانشگاه مطرح شد؛

موافقت با آزادسازی اراضی دانشگاه نجف آباد

به گزارش بلاگ سان اصفهان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از تصویب و موافقت نهایی با آزاد سازی اراضی تحت مالکیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد برای اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو اطلاع داد.

موافقت با آزادسازی اراضی دانشگاه نجف آباد

پیام نجفی در بیست و یکمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، اظهار نمود: در این نشست که به صورت فوق العاده و در مورد اتخاذ تصمیم برای آزاد سازی اراضی تحت مالکیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، واقع در راه اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای دانشجو تشکیل شد، با عنایت به اهمیت پروژه و حادثه خیز بودن مسیر مجاور سردرب اصلی دانشگاه و با عنایت به تقاضای شهرداری نجف آباد، با آزادسازی این اراضی موافقت شد.

وی اضافه کرد: در مصوبه هیات امنای استانی چنین آمده است: با استناد به بند ۷ ماده ۲ مصوبه شماره ۷۲۱ شورایعالی انقلاب فرهنگی، دستور جلسه شماره ۱ مطرح و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ضمن ابراز ناخشنودی خود در خصوص شکستن حریم و تخریب غیرقانونی دیوار دانشگاه پیش از طی مراحل قانونی و دریافت مجوزهای لازم، با عنایت به این که دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان دانشگاهی اجتماعی و جامعه محور همواره کمک به توسعه شهرها و رفع مسائل و مشکلات جامعه و زیست بوم منطقه را در اهداف کلان خود قرار داده است، باعنایت به صورتجلسه شماره ۱۱۸۲۷/ص/۱۴۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۸/۹ واحد نجف آباد با مبحث توافق نامه اولیه این واحد دانشگاهی با شهرداری نجف آباد که به تأیید و امضای معاونت املاک و مستغلات مرکز امور عمرانی دانشگاه رسیده است، همینطور مجوز شماره ۵۱/۲۸۷۰۶/د مورخ ۱۴۰۰/۸/۱۲ کمیسیون معاملات سازمان مرکزی، در جهت صرفه و صلاح دانشگاه، با آزادسازی و واگذاری زمین مورد نظر طبق نقشه های پیوستی در صورتجلسه و مشروط به انجام کلیه تعهدات توسط شهرداری نجف آباد بابت ما به ازای این واگذاری، موافقت شد.

خسارات وارده به دانشگاه آزاد اسلامی ناشی از قانون شکنی نماینده، باید جبران شود

مشاور و نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنای استانی، در این نشست اظهار داشت: بازتاب و اقدام نماینده مردم نجف آباد در مجلس و هتک حرمت به ساحت دانشگاه و مرکز تعلیم و تربیت، در بر دارنده هزینه های سنگین برای نظام آموزش عالی کشور به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی است.

مجید مشکینی با تبریک روز ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانش آموزان و دانشجویان پیرو خط امام(ره)، خاطرنشان کرد: ذات دانشگاه آزاد و ماهیت تاسیس این نهاد علمی در کشور با عنایت به تنگناهای مالی و معیشتی عموم جامعه در اوایل دهه ۶۰ و استقبالی که از عموم جهت شرکت در دانشگاه ها می شد، ماهیتی در جهت رسیدگی به امور اجتماعی و کمک به پیشرفت همگانی و توسعه پایدار در مناطق شهری کشور بود.

دبیر شورای اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی، پایه گذاری این نهاد مقدس را حاصل خردورزی نظام اسلامی خواند و اضافه کرد: روا نیست نهاد مقدسی که بخش عظیمی از بار آموزش عالی کشور را به دوش می کشد و سهم عظیمی در تربیت نیروهای متخصص و مدیران ارشد نظام را برعهده داشته و دارد، این چنین با هتک حرمت و قانون شکنی یک قانون گذار، گرفتار تحمل هزینه های سنگین اجتماعی داخلی و خارجی شود.

مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: تاسف بارترین بخش این حادثه، مستمسک قرار دادن اطاله فرآیندهای اداری در آزادسازی قانونی اراضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد توسط شخص نماینده و نفی پیگیری های قانونی این واحد دانشگاهی برای این پروژه بوده که طبق شواهد و مستندات موجود، این ادعا هیچگاه صحیح نبوده و واحد نجف آباد نهایت همکاری و تعامل را با دستگاههای ذیربط و مجری پروژه صورت داده است.

وی اظهار نمود: از آنجاییکه هیات های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از چهار رکن اصلی دانشگاه هستند، ضرورت اعتراض در چارچوب بیانیه و دادخواهی و تقاضای رسیدگی هرچه سریع تر این اقدام توسط مراجع قانونی از جانب هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تاکید می شود.

دانشگاه به شکل جدی، پیگیر خسارات وارده به منافع و حیثیت خود است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد اظهار داشت: بنای دانشگاه آزاد اسلامی، گسترش خدمات عمومی در حوزه آموزش عالی در شهرها و توسعه شهری بوده است و بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها مانعی برای خدمات شهری نیست، بلکه همواره حضور دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای مختلف باعث توسعه شهری، افزایش درآمدهای عمومی شهر و اصلاح هرم نیروی متخصص و آموزش دیده در شهرها و جذب سرمایه گذاران و رونق اقتصادی بوده است.

امیر رضا نقش اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با سرمایه مردم بنا شده و خدمات این دانشگاه در توسعه آموزش عالی، توسعه فرهنگی، عرضه خدمات علمی و تحقیقاتی و توسعه شهری و همراهی با مدیران شهری، همواره از دستاوردهای افتخار آمیز این دانشگاه بوده است.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار نمود: ما در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد بعنوان یکی از موفق ترین واحدهای دانشگاهی کشور، به خوبی شاهد تعامل سازنده و مثبت و همکاری نزدیک میان مدیران محترم دانشگاه با مسؤلان محترم شهری بوده و هستیم.

وی تصریح کرد: این دانشگاه همواره بعنوان یک مرکز آموزش عالی در خدمات دانشگاهی، همراه و همگام با مدیران شهری بوده، بعنوان مثال، در پروژه بزرگ راه اندازی دپوی اولیه متروی نجف آباد ـ اصفهان، ۳۷ هکتار از اراضی تحت مالکیت این واحد دانشگاهی، آزاد سازی و در اختیار این طرح قرار گرفته است که از نمونه اقدامات مهم در همراهی با مدیریت شهری است و همواره دغدغه این دانشگاه، پیگیری موضوعات در رابطه با مسائل شهر نجف آباد و مردم عزیز و شهیدپرور آن خطه بوده است.

نقش در مورد مبحث مبادرت به تخریب غیرقانونی بخشی از دیوارهای جنوبی دانشگاه که بعد از آخر مراسم کلنگ زنی پروژه توسط نماینده مجلس انجام شد، خاطرنشان کرد: به شکل جدی پیگیر ضرر و زیان های وارده به منافع و حیثیت دانشگاه هستیم و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی قویا و در برابر عمل نماینده در تخریب دیوار واحد نجف آباد مکاتبه ای را با هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی انجام داده است.

وی با بیان این مطلب اضافه کرد: اگر اقدام نماینده در تخریب دیوار دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد رخ نمی داد، در پیگیری مجوزهای قانونی، به مراتب کار سریع تر انجام می شد که این موضوع، سبب وقفه ای ناخواسته در این فرایند شد.

رییس دانشگاه آزاد نجف آباد اظهار نمود: در این پروژه که از مهم ترین پروژه های شهری نجف آباد است، در برابر آزادسازی حدود ۴۰۰۰ متر از اراضی دانشگاه، شهرداری نجف آباد، متعهد شده است علاوه بر اجرای دوربرگردان مقابل ورودی دانشگاه، خط لوله انتقال آب ۲۰ اینچ را هم که در این راه است، با هزینه خود جابجا کند.

به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، بخشی از این دیوار دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در هفته گذشته بوسیله ی یک دستگاه لودر درحالی که نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس، سوار بر این خودرو و در کنار دست راننده ایستاده بود، تخریب شد. این اتفاق واکنش های بسیاری به دنبال داشت و دادستان تهران از ورود دستگاه قضایی به ماجرای تخریب دیوار دانشگاه آزاد واحد نجف آباد توسط نماینده این شهرستان اطلاع داد.





منبع:

1400/08/17
10:04:40
0.0 / 5
382
تگهای خبر: آموزش , پروژه , خدمات , دانشگاه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
sunblog