مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی مطرح كرد؛

تعارضات خانوادگی سومین عامل طلاق در کشور است

کارشناس مسئول پیش گیری از لطمه های اجتماعی اداره کل بهزیستی استان تهران با تاکید بر تاثیر مشاوره جهت کاهش طلاق اظهار داشت: بنظر می رسد برای مشاوره یارانه ای نیاز است که بیمه باید آنرا پوشش دهد.

تعارضات خانوادگی سومین عامل طلاق در کشور است

به گزارش بلاگ سان به نقل از مهر، مینا مقدم، کارشناس مسئول پیش گیری از لطمه های اجتماعی اداره کل بهزیستی استان تهران در گفتگو با برنامه «سعادت آباد» رادیو تهران، در پاسخ به این که با وجود آنکه مسئولان از دلیلهای افزایش آمار طلاق در کشور باخبر هستند چرا برای کاهش میزان طلاق کمک نمی کنند؟ اظهار داشت: همه ما چالش ها و معضلات را می دانیم اما به طور معمول موازی کاری های وجود دارد. بعنوان مثال سازمان بهزیستی می تواند در بحث آموزش مثمر ثمر باشد اما نمی تواند به جهت نبود بیمه مشاوره، هزینه سنگین مشاوره را تامین کند یا این که قوه قضاییه باید تمهیداتی بیندیشد تا جلسات مشاوره قبل از طلاق بیمه شود و هزینه آن بر دوش زوجین نباشد. تعدادی از این زوجین نیاز به جلسات بیشتری دارند و خیلی از این جلسات به بهبود روابط و جلوگیری از طلاق می انجامد. حتی این افراد بعد از طلاق و در صورت ازدواج مجدد هم گرفتار مشکل خواهند شد چون آگاهی لازم را ندارند.
وی با تاکید بر آموزش های بیشتر قبل از ازدواج اظهار داشت: جلسه مشاوره یک ساعته و در نهایت یک روزه برای عقد کارایی کافی ندارد چون زوجین درحال و هوای دیگری هستند و حتی برای افرادی که بعد از طلاق، قصد ازدواج مجدد دارند حداقل دوماه آموزش باید در نظر گرفته شود. بنظر می رسد یارانه ای برای مشاوره نیاز است که بیمه باید هزینه آنرا پوشش دهد. باید حداقل ۱۰ جلسه در سال برای هر ایرانی خصوصاً برای زوجین در نظر گرفته شود. با این جلسات، خیلی از زوجین به طلاق نمی رسند.
کارشناس مسئول پیش گیری از لطمه های اجتماعی اداره کل بهزیستی استان تهران با اشاره به سامانه تصمیم در قوه قضاییه که برای زوج های متقاضی طلاق بصورت توافقی طراحی شده است اظهار داشت: قوه قضاییه ۶ جلسه را برای این زوجین در نظر گرفته است و زوجین موظف به شرکت در این جلسات هستند. در جلسه اول موضوع طلاق غربال می شود و در این نشست دلیلهای طلاق و راه حل ها مشخص می شود و زوجین به مراکز تخصصی ارجاع داده می شوند. در ۶ ماه ابتدای سال جاری از ۱۲ درصد طلاق ها جلوگیری شده است ولی ما به دنبال سازش های پایدار هستیم تا بعد از مدتی زوجین باردیگر به سمت طلاق نروند.
وی در پاسخ به این که آیا مشاوره های قبل از ازدواج روانشناسان مراکز مشاوره خصوصی موثر است؟ اظهار داشت: این مراکز باید توسط سازمان های بهزیستی و روانشناسی تایید شده باشند. بحث حاکمیتی مربوط به بهزیستی و بحث علمی مربوط به سازمان نظام روانشناسی است. این روانشناسان موظف می باشند سالیانه دوره های تخصصی خانواده را بگذرانند و بتوانند مجوز خودرا تمدید کنند. اگر این روانشناسان به روز نشده و تخلف داشته باشند نمی توانند تایید بگیرند. باید بحث نظارت بر این مراکز جدی گرفته شود. چون این افراد نمی توانند مشاوره دقیقی بدهند.
مقدم در پاسخ به اظهارات مجری برنامه به نقل از یکی از مسئولان بهزیستی برمبنای این که بی احترامی سومین دلیل برای طلاق در کشور است، گفت: موارد طلاق در مراکز بصورت ۶ ماهه و سالیانه رصد می شود. این آمار می تواند در زیرمجموعه تعارضات و مشکلات خانوادگی باشد.

1400/09/13
17:55:08
0.0 / 5
528
تگهای خبر: آموزش , برنامه , شركت
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
sunblog