سرپرست دانشگاه صنعتی شریف اعلام كرد

حذف دورکاری در دانشگاه صنعتی شریف از ترم آتی

سرپرست دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: از ترم آتی، با حضور دانشجویان، دورکاری در این دانشگاه به صورت کامل لغو خواهد شد.

حذف دورکاری در دانشگاه صنعتی شریف از ترم آتی
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر رسول جلیلی در جلسه «دیدار مجازی رئیس و کارکنان دانشگاه صنعتی شریف» بعد از شنیدن سخنان حاضران در این جلسه، اظهار نمود: ما در دانشگاه چهار گروه ذی نفع شامل کارمندان، استادان، دانشجویان و فارغ التحصیلان را داریم. مسائلی که در این نشست عنوان شد در دو گروه صنفی و رفاهی قرار داشت. در حالیکه انتظار داشتم مهم ترین دغدغه کارکنان سرآمدی دانشگاه باشد. این که چه نماییم تا دانشگاه صنعتی شریف از هرجهت سرآمد باشد. چه نماییم تا وقتی که دانشجو به مراکز اداری و آموزشی دانشگاه رجوع می کند، حسی عالی به او القا شود.
سرپرست دانشگاه صنعتی شریف در ادامه ضمن اشاره به کوشش برای انتخاب یک فرد بعنوان مشاور در امور کارکنان دانشگاه اظهار داشت: تلاش می نماییم با گذراندن فرآیندی این اتفاق رخ دهد تا بتوانیم ارتباط بیشتری با کارکنان داشته باشیم و در بعضی موارد از نظرات و پیشنهادات آنها در تصمیم سازی ها بهره مند شویم.
وی در مورد یکی از دغدغه های مطرح شده کارکنان این دانشگاه که در ارتباط با پرداخت هزینه برای پارکینگ دانشگاه بود، اظهار داشت: برای هر خدمتی باید هزینه آن پرداخت گردد. راه اندازی پارکینگ و ساختمان جدید دانشگاه اقدام خوبی بود. فردی برای ساخت این پارکنیگ سرمایه گزاری نموده و این توافق با نرخ معقولی صورت گرفته است. بر این اساس هر خودرویی که از این پارکینگ استفاده می نماید باید سودی به بهره بردار برساند تا هزینه را جبران کند. ضمن این که درحال بررسی هستیم تا بهره بردار حداقل نرخ را دریافت کند و بخشی را هم دانشگاه بعنوان سوبسید به بهره بردار پرداخت می کند.
دکتر جلیلی همینطور در مورد دورکاری کارکنان اظهار داشت: با شروع ترم بعد و حضور دانشجویان در دانشگاه دورکاری کارکنان هم به صورت کامل لغو می شود.
دکتر جلیلی نسبت به انتقاد کارکنان از بروکراسی اداری در دانشگاه شریف توضیح داد: یکی از اقداماتی که درحال پیگیری آن هستم برگزاری جلسه شورای فناوری اطلاعات است، باید برنامه ریزی نماییم که فرآیندها مکانیزه شوند، این مورد به کاهش بروکراسی اداری کمک می نماید.
وی نسبت به بررسی نحوه پرداخت اضافه کار و پاداش پرسنل اظهار داشت: دکتر فاطمی معاون اداری و مالی دانشگاه این مورد را بررسی خواهند کرد تا میزانی که بودجه دانشگاه اجازه دهد مطالبات در نخستین فرصت پرداخت گردد.
سرپرست دانشگاه در ادامه در مورد مطالبات در ارتباط با مسکن کارکنان این دانشگاه هم اظهار داشت: هم اکنون زمین هایی که به دانشگاه متعلق می باشد برای توسعه آموزشی و پژوهشی مورد نیاز است و با عنایت به اولویت این مورد نمی توان این زمین ها را صرف تعاونی مسکن کرد.
او همینطور در مورد همسان سازی حقوق ها و تبدیل وضعیت کارکنان عنوان کرد: اگر سازمان برنامه و بودجه بپذیرد و بودجه لازم را در اختیار دانشگاه قرارد دهد این امکان وجود خواهد داشت که حقوق کارمندان دانشگاه همسان سازی شود.
دکتر جلیلی در انتها با تکیه بر کاهش فاصله طبقاتی میان اقشار مختلف دانشگاه افزود: برای از میان برداشتن فاصله بین اقشار مختلف دانشگاه و توجه ویژه به همکارانی که کمترین درآمد را دارند، با معاون اداری و مالی و مدیر سرمایه انسانی و پشتیبانی، جلساتی برگزار خواهیم کرد تا این فاصله را به حداقل ممکن برسانیم.



1400/09/18
12:08:01
0.0 / 5
529
تگهای خبر: آموزش , برنامه , دانشگاه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
sunblog