راهکارهای ارتقای وضعیت فارغ التحصیلان دکتری پژوهش

به گزارش بلاگ سان بلاگ سان: راهکارهای ارتقای وضعیت فارغ التحصیلان دکتری پژوهش/فناور محور در نشستی با حضور دکتر پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت و دکتر باقری فرد معاون آموزشی وزیر بهداشت بررسی گردید.

راهکارهای ارتقای وضعیت فارغ التحصیلان دکتری پژوهش

به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در ابتدای این جلسه با اشاره به هدف اصلی دوره دکترای تخصصی پژوهش/فناوری محور دانشگاه های علوم پزشکی اظهار داشت: این دوره به دنبال تربیت متخصصانی است که ضمن احاطه به یک زمینه خاص و آشنایی با علوم مرتبط و استفاده از روش های پیشرفته تحقیق، بتوانند گامی در جهت خودکفایی کشور، توسعه پایدار، گسترش مرزهای دانش و ارتقای سلامت بردارند.

پناهی اضافه کرد: تلاش می نماییم دانش آموختگان این دوره ها در مراکز تحقیقات و پژوهشکده های وابسته به وزارت بهداشت به عنوان محقق یا عضو هیات علمی پژوهشی یا در شرکت های دانش بنیان در همان زمینه های تحقیقاتی و مدرک تحصیلی دانش آموختگی شان مشغول به خدمت شوند.

در ادامه باقری فرد، معاون آموزش وزیر بهداشت اظهار داشت: برای دانشجویان دوره های دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور برمبنای گرنت های تحقیقاتی که در اختیار اساتید راهنما و مراکز تحقیقات مجری دوره از طرف سازمان یا مؤسسه یا دانشگاه علوم پزشکی قرار داده شده است، در صورت لزوم، امکان استفاده از فرصت های مطالعاتی برای تکمیل شدن دوره مربوطه و تقویت بنیه علمی- پژوهشی دانشجو در خارج از کشور و مراکز تحقیقاتی معتبر جهان، وجود خواهد داشت.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به لزوم گسترش مرزهای دانش در سطوح ملی و فراملی با اجرای تحقیقات گسترده تر اظهار داشت: انتظار می رود فارغ التحصیلان دوره های تخصصی پژوهش/فناور محور با ارائه خدمات تخصصی مورد نیاز سیستم سلامت بوسیله اجرای طرح های ارتقاء سلامت جامعه بوسیله فراهم آمدن بستری تخصصی برای اجرای تحقیقات مبتنی بر نیاز، ارائه نتایج تحقیقات تخصصی مبتنی بر نیاز سیاستگذاران و ذی نفعان کلیدی سلامت کشور و ارائه دستاوردهای هر چه بیشتر تحقیقاتی در سطح بین المللی فعالانه تلاش کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در ادامه نشست دکتر مهرزادی، مشاور معاونتحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، با ارائه تاریخچه ای از شکل گیری دوره دکترای پژوهش محور، اظهار داشت: بخشنامه پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی پژوهش/فناور محور در سال ۹۵ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و طی آن قرار شد پذیرش دانشجو در این عرصه بوسیله آزمون متمرکز مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام پذیرد.

مشاور در امور اعضای هیات علمی پژوهشی و دانشجویان دکتری پژوهش محور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، به شرایط پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی اشاره نمود و اظهار داشت: برای داوطلبان دوره دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور، داشتن حداقل دو مقاله تحقیقی اصیل (Original) انتشار یافته در مجلات علمی، پژوهشی معتبر نمایه شده در نمایه نامه های بین المللی معتبر الزامی است.

دکتر مهرزادی به تغییرات اعمال شده در پروسه بازنگری های بخشنامه پذیرش دانشجوی پژوهش محور اشاره نمود و اظهار داشت: در اصلاحات بعدی امکان ارائه پتنت و محصول در امتداد حل مشکلات سیستم سلامت در نظر گرفته شد. بعد از آن در وضعیت استاد راهنما و معیار H-index نیز تغییراتی اعمال شد که در امتداد توسعه کیفی این دوره آموزشی بوده است.





منبع:

1401/05/20
21:17:31
0.0 / 5
228
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
sunblog