دبیر ستاد ملی جمعیت كشور:

افزایش جمعیت نیازمند عزم ملی است

به گزارش بلاگ سان، دبیر ستاد ملی جمعیت کشور ضمن اشاره به تاکید دولت برای کاهش دغدغه های فرزندآوری، اظهار داشت: جمعیت موضوعی است که نیازمند عزم ملی و همراهی بیشتر مسؤلان دارد.

افزایش جمعیت نیازمند عزم ملی است

سید کاظم فروتن در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه فرهنگ سازی و صدمه های فردی در مقوله جمعیت یکی از موضوع هایی است که باید به آن به صورت ویژه پرداخته شود، ابراز کرد: موانع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمعیت افزایی در کنار پیری جمعیت در جوامع از دیگر موضوع هایی است که در ستاد ملی جمعیت به آن تاکید گردیده است.
وی اضافه کرد: مصوباتی در ستاد جمعیت وجود دارد که بتوانیم تسهیلات برای فرزند آوری و رشد جمعیت داشته باشیم همینطور تخصیص خودرو و مسکن به خانواده های فرزندآور هم در ستاد ملی جمعیت مورد بحث و تصویب قرار گرفته است.
دبیر ستاد ملی جمعیت کشور با اشاره به اینکه تسهیلات ویژه حاملگی برای خانم ها و مرخصی های زایمان و همینطور مرخصی های ترمی دانشجویی برای زایمان در این ستاد و مصوبات آن پیشبینی شده است، ابراز کرد: تلاش داریم تا دغدغه های فرزندآوری را بخصوص برای خانم ها برطرف نماییم.
فروتن با اشاره به اینکه اصرار داریم که قانون اجرا و نقصها آن برطرف شود، ابراز کرد: در جهت تسهیل گری حوزه جمعیت و جوانی البته دشواری هایی هم وجود دارد که باید برطرف شود از طرفی بودجه کامل مصوبات ستاد ملی جمعیت هنوز پرداخت نشده است.
وی با اشاره به اینکه مقوله مهم جمعیت در کشور نیازمند عزم ملی است، اضافه کرد: فرهنگ سازی و پشتیبانی از خانواده ها دو اصل مهمی است که ما در ستاد جمعیت کشور هم مصوبات خویش را پیرامون آنها معطوف کرده ایم.
دبیر ستاد ملی جمعیت کشور همینطور از تأمین خوابگاه های دانشجویان متأهل در سرتاسر کشور اطلاع داد و ابراز کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در ستاد جمعیت در دستور کار داریم استفاده از ظرفیت خانه های بهداشت شهری و روستایی برای فرهنگ سازی و همینطور مشاوره در زمینه افزایش نرخ جمعیت است که الان در استانهای کشور اجرایی می شود.

1401/12/17
14:14:41
0.0 / 5
319
تگهای خبر: فرهنگی
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
sunblog