برگزاری امتحانات آخر ترم دانشجویان شهید بهشتی غیرحضوری شد

به گزارش بلاگ سان بر مبنای اعلام دانشگاه شهید بهشتی امتحانات آخر نیمسال دوم تحصیلی دانشجویان این دانشگاه به صورت غیر حضوری برگزار می شود.

برگزاری امتحانات آخر ترم دانشجویان شهید بهشتی غیرحضوری شد
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام دانشگاه شهید بهشتی، امتحانات آخر نیم سال دوم تحصیلی ۹۹-۹۸ این دانشگاه؛ با عنایت به زمان بندی اعلام شده معاونت آموزشی دانشگاه و بر مبنای برنامه امتحانی ثبت شده در سامانه گلستان، برگزاری امتحان آخر نیم سال برای همه دروس (دروس نظری و دروس عملی که کلاس های آنها به صورت غیرحضوری تشکیل شده است) الزامی است.
در واقع امتحانات همه مقاطع تحصیلی به صورت غیرحضوری برگزار می گردد. بر مبنای مقررات آموزشی، استاد هر درس برگزار کننده امتحان و مرجع اصلی ارزشیابی دانشجویان در همان درس است. اگر همه دانشجویان یک کلاس درس متقاضی برگزاری امتحان حضوری باشند در صورت تایید استاد درس و موافقت شورای واحد، برگزاری امتحان به صورت حضوری، با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و بدون عرضه خدمات دانشجویی، بلامانع است.
نحوه برگزاری امتحانات برای دانشجویان غیرایرانی همانند سایر دانشجویان است. درصورت عدم دسترسی به اینترنت مناسب، این قبیل دانشجویان می توانند بعد از بازگشت به دانشگاه، نسبت به حذف درس یا دروس خود اقدام نمایند.
لازم است امتحان آخر نیمسال برای تمامی دانشجویان یک درس، با یک شیوه یکسان صورت گیرد. استادان محترم سوابق ارزشیابی درس را حفظ کنند به نحوی که در صورت لزوم، قابلیت رجوع و بررسی دوباره را داشته باشد.
همینطور استادان امتحانات غیرحضوری را مطابق با زمان برنامه امتحانی ثبت شده در سامانه گلستان شروع کنند و تعیین آخر زمان برگزاری امتحان (با در نظر گرفتن عدم وجود تلاقی با امتحانات بعدی، برای بعضی از دانشجویان) به عهده استاد درس باشد. تاکید می شود بازه مجاز مدت زمان برگزاری امتحانات دروسی که به صورت شفاهی یا پروژه ای برگـزار می شوند، از زمان شروع تا آخر امتحان، حداکثر ۵ روز اداری است.
بر این اساس برای برگزاری امتحان غیرحضوری به صورت شفاهی یا کتبی، سامانه آموزشی غیرحضوری برخط و سامانه درس افزار پیشنهاد می شود. با این وجود، استادان می توانند از سایر روش ها و سامانه های مجاز (ضمن اطلاع به مدیر گروه یا معاون آموزشی واحد) برای برگزاری امتحان استفادهکنند.
درمورد شیوه ارزشیابی و سامانه مـورد نظر بـرای برگزاری امتحانات آخر نیمسال، اطلاع رسانی بموقع، توسط استــاد درس به دانشجویان صورت گیرد و غیبت دانشجو در امتحان آخر نیم سال، تابع مقررات مندرج در دستورالعمل بررسی غیبت در امتحانات آخر نیمسال برای تمام دوره های تحصیلی است.
زمان ثبت نمرات برای دروس مقطع کارشناسی حداکثر ۱۰ روز اداری و برای دروس مقاطع تحصیلات تکمیلی حداکثر یک ماه پس از زمان برگزاری امتحان درس است. لازم است استـادان محترم بعد از وارد نـمودن نـمرات هر درس، به مـدت سه روز (۷۲ ساعت) نسبت به بررسی اعتراضات احتمالی دانشجویان، اعمال تغییرات نهایی و قفل نمرات اقدام نمایند.
ضروریست مسئولین آموزش واحدها، حداکثر تا ۱۰ روز اداری بعد از قفل نمرات توسط استاد درس، نسبت به قفل نهایی نمرات اقدام نمایند.



1399/03/16
12:43:12
5.0 / 5
2034
تگهای خبر: برنامه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
sunblog