تهیه نقشه ی ۳۶۰ درجه و مدل سه بعدی برای نخستین بار در اصفهان

بلاگ سان: به گزارش بلاگ سان، اصفهان سرپرست اداره‌ی کل طرح های توسعه ی شهری و منطقه ای شهرداری اصفهان اظهار داشت: عملیات تهیه‌ی نقشه یا عکسبرداری 360 درجه و مدل سه بعدی از محدوده‌ی 360 هکتاری بافت تاریخی شهر اصفهان شروع شد.

تهیه نقشه ی ۳۶۰ درجه و مدل سه بعدی برای نخستین بار در اصفهان
سعید صادقانی در گفت و گو با ایسنا و درباب تهیه‌ی نقشه‌ی ۳۶۰ درجه از بافت قدیم شهر اصفهان، اظهار داشت: دو سال از راه اندازی سامانه‌ی هوشمند توسعه ی شهری (اصنو) می گذرد. الکترونیکی‎ شدن کلیه‌ی فرآیندها و کارهای شهرسازی بمنظور پاسخ گویی بی واسطه به انواع درخواست های شهرسازی از اهداف مهم آن بود.
وی در ادامه و با تکیه بر این نکته که تهیه‌ی نقشه‌ی ۳۶۰ درجه از بافت تاریخی اصفهان در ایجاد بستر خدمات الکترونیک شهرسازی اهمیت دارد، اظهار داشت: یکی از تازه ترین دستاوردهای شهرداری و هم سو با اهداف گذشته اش عملیات تهیه‌ی نقشه یا عکس برداری ۳۶۰ درجه و مدل سه بعدی از محدوده‌ی ۳۶۰ هکتاری بافت تاریخی شهر اصفهان است. اصفهان در جایگاه نخستین شهر در ایران است که با فراهم سازی زیرساخت های لازم این عملیات را اجرائی می کند.
سرپرست اداره‌ی کل توسعه ی شهری و منطقه ای شهرداری اصفهان اضافه کرد: تهیه‌ی نقشه‌ی فتوگرامتری و مدل سه بعدی از محدوده‌ی فرهنگی - تاریخی شهر اصفهان برمبنای تصویربرداری با پهباد در مرحله‌ی انجام است.
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، امضاء تفاهم نامه های موردنیاز با حمایت سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان و شرکت پیمانکار مربوطه محقق شد.
صادقانی درباره‌ی تهیه‌ی نقشه‌ی ۳۶۰ درجه و مدل سه بعدی بافت تاریخی أصفهان یادآرو شد: با انجام این پروژه، نقشه های رقومی لایه های GIS بصورت یکپارچه قابلیت بارگذاری و بهره برداری خواهند داشت. شهروندان کافی است که با ورود به سامانه‌ی «اصفهان من» یا سایت http: //esup.isfahan.ir بصورت برخط از تصاویر سه بعدی محدوده‌ی مرکزی بافت تاریخی اصفهان بهره گیرند.
این مقام مسئول شهرداری درخصوص ضرورت تهیه‌ی این نقشه‌ی تاکید کرد: کلان شهر اصفهان با برخورداری از بافت و ابنیه‌ی تاریخی در جایگاه یک شهرموزه می تواند نقشی مؤثر در توسعه ی مباحث فرهنگی و توریستی ایفا کند. این امر مستلزم رویکرد های جدیدی است که تلفیق تکنولوژی با مباحث فرهنگی، اجتماعی و خصوصاً اقتصاد گردشگری قسمتی از آنست.




منبع:

1403/04/13
09:33:29
0.0 / 5
341
تگهای خبر: الكترونیك , پروژه , خدمات , سایت
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
لینک دوستان بلاگ سان
sunblog