درآمد ۲ همتی فیلیمو از تولید و توزیع ابتذال

به گزارش بلاگ سان، فیلیمو در سالیان اخیر با انتقادات گسترده ای نسبت به محتوای تولیدی و تبلیغاتی خود روبه رو بوده است و به شکلی خط شکن بعضی از حریم ها بوده است.

درآمد ۲ همتی فیلیمو از تولید و توزیع ابتذال

به گزارش بلاگ سان به نقل از خبرگزاری مشرق

، در کمتر از یک دهه ای که شبکه نمایش خانگی در قالب پلت فرم های وی اودی (VOD) وارد خانه های ایرانیان شده، این صنعت ه سهم قابل توجهی از بازار رسانه و سرگرمی را توانست بخود اختصاص دهد. برپایه برآوردها، حجم مالی این حوزه هم اکنون حدود ۱۰ همت تخمین زده می شود. در عین حال، در گفت و گویی که احسان عمرانی، سهام دار پلت فرم فیلیمو، انجام داده است، درآمد سالانه تنها این پلت فرم بین ۲ تا ۳ همت اعلام شده است؛ رقمی که به خوبی نشان داده است فیلیمو سهم قابل توجهی از این بازار را در اختیار دارد.

عمرانی در توضیح ساختار درآمدی فیلیمو، چهار منبع اصلی را معرفی کرده است: فروش اشتراک، تبلیغات، درآمد حاصل از ترافیک اینترنتی و فروش بین المللی محتوا. هرچند او فروش اشتراک را مهم ترین منبع درآمدی دانسته است، اما بنا بر آمارهای انتشار یافته از جانب کارشناسان حوزه فناوری و رسانه، درآمد حاصل از ترافیک اینترنتی در حقیقت بیشترین سهم را در سودآوری پلت فرم ها دارد.
به عبارتی، همکاریهای گسترده با اپراتورها و شرکت های عرضه کننده اینترنت، بخش عمده ای از گردش مالی این صنعت را شکل می دهد. فیلیمو در سالهای اخیر با انتقادات گسترده ای نسبت به محتوای تولیدی و تبلیغاتی خود روبه رو بوده است و به صورتی خط شکن بعضی از حریم ها بوده است. این پلت فرم به علت نمایش صحنه هایی با مصادیق ناهنجاری از نگاه مخاطبان مانند نمایش زنان با پوشش های نامتعارف یا تبلیغ سبک زندگی غربی نظیر نگهداری سگ در منزل مورد اعتراض قرار گرفته است حتی در تبلیغات هم این ورند را تلاش نموده است که ادامه دهد. از طرفی، افزایش قابل توجه هزینه اشتراک ها، حتی در نسخه های بدون تبلیغ، نارضایتی مخاطبان را دوچندان کرده است.
احسان عمرانی نیز در گفت وگوهای اخیر خود به این مسایل اشاره کرده و از تغییر رویکرد مدیریتی در فیلیمو انتقاد کرده است. او اعلام نموده که در دو سال گذشته، تغییر سیاستهای تبلیغاتی و محتوایی آقای شکوری، مدیرعامل مجموعه، موجب ‌رنجش او شده است.
عمرانی تاکید می کند: «اگر مجموعه ای درحال فعالیت اقتصادی گسترده و سودآور است، باید با احترام به قوانین و ارزش های جامعه مسیر خویش را ادامه دهد.» او همین طور به استفاده از چهره هایی مانند صدف بیوتی به عنوان سفیر برند تلویکا اشاره کرده و این تصمیم را عامل تأثیر منفی بر اعتبار و جایگاه پلت فرم دانسته است. بنظر می رسد صنعت نمایش خانگی ایران در حالی رشد مالی قابل ملاحظه ای تجربه می کند که هم زمان با چالش های جدی فرهنگی و نظارتی نیز مواجه است؛ چالش هایی که می تواند مسیر آینده این رسانه های نوین را تعیین کند.
منبع: فارس
بطور خلاصه، با این حال، در گفت وگویی که احسان عمرانی، سهام دار پلتفرم فیلیمو، انجام داده است، درآمد سالانه تنها این پلتفرم بین ۲ تا ۳ همت اعلام شده است؛ رقمی که به خوبی نشان داده است فیلیمو سهم قابل توجهی از این بازار را در اختیار دارد.

عمرانی در توضیح ساختار درآمدی فیلیمو، چهار منبع اصلی را معرفی کرده است: فروش اشتراک، تبلیغات، درآمد حاصل از ترافیک اینترنتی و فروش بین المللی محتوا. فیلیمو در سالیان اخیر با انتقادات گسترده ای نسبت به محتوای تولیدی و تبلیغاتی خود روبه رو بوده است و به صورتی خط شکن برخی از حریم ها بوده است.


منبع:

1404/08/10
12:24:28
0.0 / 5
5
تگهای مطلب: اینترنت , رسانه , شبكه , شبكه نمایش خانگی
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

sunblog