۱۰ دانشگاه برتر فعال در شبكه آزمایشگاهی

مدیر شبكه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی كشور، با اشاره به ارائه 34 میلیارد تومان در چارچوب تخفیف به اعضای شبكه فناوری از سال 93 تا شهریور 99 اظهار داشت: در گذشته ارائه خدمات آزمایشگاهی برای انجام پایان نامه و تحقیقات به سبب هزینه ها كم رنگ بود، ولی با ایجاد باشگاه مشتریان و طرح های مختلفی كه اجرائی كردیم، ارائه خدمات به گروه های مختلف تسهیل شد.

۱۰ دانشگاه برتر فعال در شبكه آزمایشگاهی
به گزارش ایسنا دکتر رضا اسدی فرد در مراسم تجلیل از پژوهشگران و آزمایشگاه های برتر که امروز در محل ساختمان معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اصلی ترین دلیل راه اندازی شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی را دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مراکز پژوهشی و شرکت های دانش بنیان و اعضای هیات علمی دانست که موجب شدند که این شبکه شکل بگیرد.
وی حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت راه اندازی این شبکه را از دیگر دلیلهای شکل گیری این شبکه نام برد و اظهار نمود: هم اکنون ۷۰۰ مجموعه در این شبکه جذب شدند؛ بدین جهت این شبکه از تنوع سازمانی بالایی برخورد است که شامل دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و همین طور مراکز پژوهشی وابسته به دستگاه ها می شود.
اسدی فرد، ۳۰ درصد اعضای این شبکه را مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم و ۲۶ درصد آنرا مربوط به دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دانست و افزود: خوشبختانه این شبکه پوشش کشوری دارد و هم اکنون ۱۶ هزار دستگاه و تجهیز آزمایشگاهی در این شبکه موجود است.
مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی کشور با اعلان اینکه تنها عضویت آزمایشگاه ها در این شبکه کافی نیست و حتما باید مورد ارزیابی قرار گیرند، تصریح کرد: این ارزیابی ها در امتداد قرار گرفتن آزمایشگاه ها در راه سیاست های این شبکه است؛ بدین جهت ما سالانه ارزیابی هایی برای رتبه بندی آزمایشگاه ها انجام می دهیم.
وی با اعلان اینکه در مراسم امروز، ۱۰ آزمایشگاه برتر مورد تقدیر قرار گرفتند، اشاره کرد: روند رشد شبکه آزمایشگاهی از نظر تعداد خدمات ارائه دهنده، روند رو به رشدی دارد و توانسته است درآمدزایی داشته باشد.
اسدی فرد با اعلان اینکه این شبکه در سال قبل بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار خدمت به مشتریان خود ارائه داد، اظهار نمود: در ۴ سال قبل ارائه خدمات آزمایشگاهی برای انجام پایان نامه و تحقیقاتی که نیاز به آزمایشگاه داشت، به سبب هزینه هایی که به دنبال داشت، کم رنگ بود؛ ولی با ایجاد باشگاه مشتریان و طرح های مختلفی که اجرائی کردیم، ارائه خدمات به گروه های مختلف تسهیل شد.
مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی کشور ارائه خدمات این آزمایشگاه را شامل گروه های مختلف دانشجویان کارشناسی ارشد، دکتری و شرکت های دانش بنیان دانست و تصریح کرد: ما در تلاش هستیم که هزینه های آزمایشگاهی را برای پژوهشگران کاهش دهیم.
وی با اشاره به ارائه ۳۴ میلیارد تومان در چارچوب تخفیف به اعضای شبکه فناوری از سال ۹۳ تا شهریور ۹۹ اظهار داشت: عضویت آزمایشگاه ها در این شبکه یک بازی برد-برد است که از یک طرف پژوهشگران منتفع می شوند و از جانب دیگر آزمایشگاه ها درآمدزایی خواهند داشت و برمبنای آمارها این شبکه در سال قبل بیشترین رشد را داشته است.
اسدی فرد با اعلان اینکه این رشد به سبب تعطیلی دانشگاه ها کاهش یافته است، اظهار نمود: ۱۰ دانشگاه بیشترین فعالیت را در این شبکه دارند که دانشگاه‎ های آزاد، تهران، امیرکبیر، علم و صنعت، فردوسی مشهد، شیراز، اصفهان، تربیت مدرس و تبریز همچون این دانشگاه ها هستند.



1399/07/14
13:18:38
5.0 / 5
914
تگهای خبر: دستگاه , شركت , مراسم
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
sunblog