با همكاری هلال احمر و كمیته امداد انجام می شود؛

اجرای طرح یاس برای پشتیبانی از زنان بی سرپرست و بد سرپرست

به گزارش بلاگ سان دبیرکل جمعیت هلال احمر اظهار داشت: طرح ملی یاس (یاران لطمه ستیز) با همکاری سازمان جوانان هلال احمر و کمیته امداد برای پشتیبانی از زنان بی سرپرست یا بد سرپرست اجرا می شود.

اجرای طرح یاس برای پشتیبانی از زنان بی سرپرست و بد سرپرست
به گزارش بلاگ سان به نقل از مهر، محمد حسن قوسیان مقدم در دیدار با نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی، با اشاره بر قدمت بیشتر از ۷۰ ساله سازمان جوانان هلال احمر اظهار داشت: فعالیتهای هلال احمر در همه زمینه ها از مدارس تا دانشگاه ها، حوزه های علمیه و کانون های کارگری گسترش پیدا کرده است و تیم های امدادی در حوزه جوانان با گذراندن دوره های آموزشی سازماندهی می شوند و در موقع بحران از ظرفیت آنها استفاده می شود.
دبیرکل جمعیت هلال احمر اظهار داشت: اعضای سازمان جوانان همینطور در بحث جلوگیری از صدمه های اجتماعی فعال می باشند و الان این فعالیت ها در خانه های هلال در روستاها گسترش پیدا کرده است و تا آخر سال جاری ۵ هزار روستا تحت پوشش فعالیت خانه های هلال قرار می گیرد.
وی همینطور به اجرای طرح ملی «یاس» (یاران صدمه ستیز) سازمان جوانان هلال احمر با همکاری کمیته امداد اشاره نمود و اضافه کرد: با اجرای این طرح از زنان بی سرپرست یا بد سرپرست حمایت می شود.
دبیرکل جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به اینکه سازمان جوانان هلال احمر غیر از فعالیتهای ملی در خارج از کشور هم فعال است و گردهمایی های بین المللی هم برگزار می نماید، اضافه کرد: فعالیتهای جوانان هلال احمر جهادی است و در دوره های قبل هم شاهد برگزاری اردو های جهادی بوده ایم و اعضای کانون های دانشجویی به مناطق محروم روستایی برای کمک رسانی اعزام می شدند. حالا این اردو ها در چارچوب طرح «نذر آب» در مناطق کم آب ۵ استان جنوبی کشور با حضور اعضای سازمان جوانان هلال احمر برگزار می گردد.
قوسیان مقدم اظهار داشت: نهاد ها و سازمان های در رابطه با فعالیتهای جهادی مثل بسیج سازندگی می توانند با وحدت کلمه از این ظرفیت بزرگ در رسیدن به یک هدف مشترک هم افزایی داشته باشند ما باید کاری نماییم ظرفیت های مختلف کشور به هم نزدیک شوند و در یک حلقه کمک کننده باشند.
معصومه پاشایی نماینده مردم در جلفا و مرند در مجلس با بیان اینکه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر دارای ساختاری منظم و سازماندهی شده است اظهار داشت: باید از ظرفیت های قوی هلال احمر در فعالیتهای اجتماعی استفاده نمود.
پاشایی با تاکید به اجرای گام دوم انقلاب مقام مظم رهبری اظهار داشت: گام دوم انقلاب یک نقشه راه برای تغییر ساختار ها است. حالا زمان آن رسیده که سیستم های مدیریت ارتقا یابد و ساختارها تغییر کند چون روش های سنتی و قدیمی سبب می شود که توسعه پیدا نکنیم و در تشکیلاتی باقی بمانیم که دنیا پذیرش آنرا ندارد.
وی با اشاره به اینکه در بحران ها بعنوان رئیس مجمع ملی جهادگران کشور در کنار هلال احمر شاهد فعالیتهای جوانان و امدادگران در کمک رسانی به حادثه دیدگان بخصوص در سیل لرستان و زلزله کرمانشاه بوده ام اظهار داشت: خلاء هایی در کارها وجود دارد که سبب شده نتوانیم منابع انسانی و مالی را مدیریت نماییم و احتیاج به تغییر روش ها و بازنگری در برنامه ها داریم.
پاشایی ضمن اشاره به اینکه، گام دوم انقلاب در هلال احمر باید از کانون های غنچه های هلال در تربیت و آموزش کودکان شروع شود، به ایجاد روحیه ریسک پذیری در جوانان برای انجام فعالیت ها و عرضه خدمات تاکید نمود.
وی با تاکید به اینکه باید یک ساختار ویژه در هلال احمر وجود داشته باشد تا جوانانی نوگرا و ریسک پذیر تر تربیت کرد تا آینده کشورمان را به قله رفیع سند چشم انداز ۲۰ ساله برسانیم، اضافه کرد: یکی از آرزوهای شخصی من برقرای تعامل خوب میان هلال احمر و بسیج سازندگی است چون جمعیت می تواند در زمینه آموزش به بسیج سازندگی کمک نماید و در مقابل هلال احمر هم از خدمات این نهاد بهره مند شود.
نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس اظهار داشت: من با اعتقادی که به فعالیتهای هلال احمر دارم تلاش می کنم از مجلس کمک بگیریم تا اتفاقات خوبی بیفتد و از فعالیتهای هلال احمر حمایت شود.
پاشایی با تاکید به ایجاد شور نشاط اجتماعی در جامعه اظهار داشت: هلال احمر می تواند در این حوزه نقش مهمی داشته باشد و متولی نشاط اجتماعی در جامعه باشد چون جوانان احتیاج به شور و نشاط دارد و از این طریق می توان آنها را در ورود به صدمه های اجتماعی کنترل نماییم. جمعیت هلال احمر این هنر را دارد که آموزش های شاد زیستن را در برنامه های آموزشی کودکان و جوانان لحاظ کند.
وی با اشاره به اینکه مشکلات هلال احمر با تعامل قابل رفع است اظهار داشت: ما هم در بسیج جهاد سازندگی در راه اندازی سامانه و اپلیکیشن امداد و نجات برای مدیریت منابع به کمک هلال احمر نیاز داریم تا دنیا از این علم روز و هوشمند سازی استفاده می نماید.
برگزاری جشنواره «رفیق خوشبخت ما» با حضور ۵۰ هزار نفر
محمد گلفشان رئیس سازمان جوانان هم در این دیدار ضمن اشاره به برگزاری جشنواره «رفیق خوشبخت ما» یادواره شهید سردار سلیمانی اظهار داشت: در این جشنواره بیشتر از ۵۰ هزار نفر در چلچراغ شرکت کرده اند و بیشتر از ۱۸ هزار نفر با ارسال آثار ادبی و هنری با مبحث های مختلف حضور داشته اند.
گلفشان با اشاره به اینکه هلال احمر یک مجموعه مردمی با یک ظرفیت قوی در سازمان جوانان است که احتیاج به حمایت نمایندگان مجلس دارد، اظهار داشت: جوانان با توجه مسائل اقتصادی و اجتماعی و محدویت های مالی باید برنامه هایی برای اوقات فراغت جوانان در نظر داشته باشیم.
وی ضمن اشاره به اینکه دستگاه ها و نهاد های دولتی باید مسئولیت های اجتماعی شان را بپذیرند تا در کمک به عرضه خدمات اجتماعی مثمر ثمر باشند، اضافه کرد: ۴۰۰ مرکز امور جوانان جمعیت هلال احمر در کشور فعالیت دارد. در همین راستا در بحث غربالگریو جلوگیری از شیوع بیماری کرونا جوانان عضو سازمان جوانان هلال احمر در تعطیلات نوروز، در برگزاری طرح «خادمان حسینی» در روزهای تاسوعا و عاشورا و همینطور با اجرای طرح «ناظران سلامت» و «آمران سلامت» خدمات قابل توجهی به هموطنان با توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده و تب سنجی عرضه کردند.


منبع:

1399/11/28
21:09:42
0.0 / 5
328
تگهای خبر: آموزش , برنامه , جشنواره , جوانان
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
sunblog