معاون اداره كل دادگستری استان مركزی عنوان كرد؛

بی اعتنایی ۱۶ ساله به قانون تسهیل ازدواج جوانان

به گزارش بلاگ سان معاون اداره کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: قانون تسهیل ازدواج جوانان از سال 1384 که به تصویب عالی ترین مقام قانونگذاری کشور رسیده اما متأسفانه تا سال 1399 راکد مانده است.

بی اعتنایی ۱۶ ساله به قانون تسهیل ازدواج جوانان

به گزارش بلاگ سان به نقل از مهر، محسن خیرمند شامگاه چهارشنبه در دومین جلسه کمیته سامان ازدواج جوانان در شهرستان خمین اظهار نمود: فرهنگ سازی در زمینه ازدواج آسان، حل مشکلات اشتغال، مسکن و تامین جهیزیه از فاکتورهای قانون تسهیل ازدواج است.
وی افزود: قانون تسهیل ازدواج جوانان از سال ۱۳۸۴ که به تصویب عالی ترین مقام قانونگذاری کشور رسیده تا سال ۱۳۹۹ متأسفانه راکد مانده است.
خیرمند اشاره کرد: معاونت اجتماعی دادگستری استان مرکزی در چهار سال قبل رتبه نخست معاونت های اجتماعی کشور را داراست همین طور در بحث های فرهنگی این معاونت همیشه در کشور پیشرو بوده و سابقه بسیار خوبی دراین زمینه داشته پس استان مرکزی بعنوان پایلوت کشوری قانون تسهیل ازدواج جوانان برگزیده شد.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان مرکزی اظهار نمود: علت این که خمین بعنوان پایلوت استانی اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان انتخاب شده از یک سو در نظر گرفتن ۲ شاخص آماری، نسبت ازدواج های صورت گرفته در این شهرستان نسبت به سال قبل و تعداد جوانان در شرف ازدواج و همین طور از طرف دیگر وجود سرمایه اجتماعی و انسجام و همبستگی بالا بین دستگاهها در این شهرستان است.
وی اظهار داشت: مشکل بزرگی که هم اکنون مواجه هستیم این است که خیرین در کشور اکثراً خیرین بعد از حادثه هستند و در حوزه های پیشگیری خیری نداریم و باید در این خصوص فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد.
خیرمند عنوان کرد: در سال کرونائی نرخ ازدواج نسبت به سال قبل افزایش داشته و نرخ طلاق کاهش یافته است که بنظر می رسد حذف الزامی مخارج دست و پاگیر ازدواج منجر به این مساله شده است.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان مرکزی در آخر بیان کرد: انتخاب خمین بعنوان پایلوت اجرائی شدن قانون تسهیل ازدواج جوانان به سبب است که اولاً ایرادات و مشکلات پیشرو در اجرای این قانون احصا و سپس مرتفع شود و تجربیات کسب شده دراین زمینه به کل استان و سپس کل کشور تعمیم داده شود.


منبع:

1400/03/05
11:29:40
0.0 / 5
407
تگهای خبر: جوانان , دستگاه , فرهنگی
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
sunblog