آغاز رقابت داوطلبان ۲ گروه آزمایشی در دومین روز كنكور

به گزارش بلاگ سان دومین روز برگزاری کنکور سال ۱۴۰۰ از بامداد امروز پنج شنبه ۱۰ تیر با رقابت بیشتر از ۵۰۰ هزار نفر از داوطلبان در دو گروه آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی شروع شد.

آغاز رقابت داوطلبان ۲ گروه آزمایشی در دومین روز كنكور
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دومین روز کنکور سال ۱۴۰۰ از ساعت ۸ بامداد امروز پنج شنبه با رقابت تعداد ۳۷۰ هزار و ۱۱۲ نفر از داوطلبان در گروه آزمایشی علوم انسانی و ۱۴۲ هزار و ۶۲ نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی در ۳۵۲۲ حوزه امتحانی بیشتر از ۴۱۴ شهرستان و ۱۱ کشور خارجی شروع شد.
در کنکور ۱۴۰۰ تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد ثبت نام کرده اند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر گردیده است.
بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور؛ ظرفیت های پذیرش دانشجو در کنکور ۱۴۰۰ حدودا مطابق سال قبل خواهد بود. به نحوی که سال ۹۹ حدود یک میلیون نفر در کلیه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرش شدند و سال جاری هم همین حدود و بالغ بر یک میلیون و ۹۰ هزار داوطلب پذیرش می شوند که جزئیات آن در زمان انتخاب رشته اعلام خواهد شد.
کلید اولیه آزمون سراسری برای حوزه های خارج از کشور روز ۱۶ تیر ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.
همچنین بیشتر از ۹۰ درصد داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۰ برابر با ۹۸۲ هزار و ۷۵ داوطلب کارت خویش را دریافت کرده اند.
نتایج اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه تنظیم و در دهه اول مرداد ماه از راه سایت این سازمان منتشر می شود. لیست اسامی پذیرفته شدگان نهایی هم هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد.
صبح روز چهارشنبه ۹ تیرماه آزمون برای بیشتر از ۱۲۵ هزار داوطلب در گروه ازمایشی هنر برگزار شد، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی، بامداد فردا جمعه ۱۱ تیرماه و کنکور گروه آزمایشی زبان های خارجی هم بامداد روز شنبه ۱۲ تیرماه برگزار می گردد.




منبع:

1400/04/11
17:50:27
0.0 / 5
389
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه , سایت
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
sunblog