ظرفیت پذیرش آزمون ارشد 1400

بلاگ سان: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از پذیرش حدود ۳۰۰ هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ اطلاع داد و اظهار داشت: نتایج نهایی این آزمون آخر مهر ماه یا اوایل آبان اعلام می شود.

ظرفیت پذیرش آزمون ارشد 1400
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی بامداد امروز در حاشیه بازدید از یکی از حوزه های برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در دانشکده زبان های خارجی دانشگاه تهران، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ امروز با شرکت بیشتر از ۷۲ هزار داوطلب و فردا پنج شنبه با شرکت بیشتر از ۳۰۰ هزار و ۲۵۵ و سر انجام روز جمعه با شرکت ۲۵۵ هزار و ۸۳۵ داوطلب برگزار می گردد و در آزمون کارشناسی ارشد سال جاری تعداد ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب شرکت کردند داوطلب شرکت کردند که حدود ۵۳ درصد داوطلبان را زنان می سازند.
وی افزود: آزمون کارشناسی ارشد در ۶ گروه آموزشی برگزار می گردد که در گروه علوم انسانی با شرکت بیشتر از ۴۰۸ هزار نفر در گروه علوم پایه بیشتر از ۳۵ هزار نفر در گروه فنی و مهندسی بیشتر از ۱۲۵ هزار نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۴ هزار و ۶۷۲ نفر، در گروه هنر ۴۶ هزار و ۸۵۶ نفر، در گروه دامپزشکی ۲ هزار و ۵۴۵ نفر و مجموعا ۶۳۴ هزار و ۵۹ داوطلب در این آزمون شرکت کردند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: تعداد رشته های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد ۱۳۱رشته است که تعداد ۶۴ عدد آن "بین رشته ای" هستند و داوطلب می تواند به جز رشته اول خود در این رشته ها هم شرکت نماید.
دکتر خدایی تصریح کرد: نتایج اولیه آزمون دهه اول شهریور اعلام می شود که داوطلبان پس از مشاهده نتایج اولیه خود می توانند انتخاب رشته کنند. همینطور به تدریج تا اوایل مهر ماه نتایج رشته های مصاحبه دار و آزمون های عملی هم اعلام می شود.
وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خویش را خواهیم کرد که نتایج نهایی آزمون فوق اواخر مهر یا اوایل آبان ماه اعلام گردد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همینطور تصریح کرد: ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ سال قبل حدودا ۱۴۷ هزار نفر بود و حدودا ۱۳۰ هزار ظرفیت هم در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت و با عنایت به ضریب ریزش ها، پیشبینی می نماییم سال جاری ظرفیت پذیرش داوطلب ارشد در کل زیر نظام ها حدود ۳۰۰ هزار نفر باشد و حدودا ۵۰ درصد داوطلبان می توانند در این رشته ها پذیرش شوند.
دکتر خدایی در مورد بحث پروتکلهای بهداشتی آزمون ارشد هم تصریح کرد: پارسال و در اوج شیوع ویروس کرونا، این آزمون در ۸۰۰ شهر برگزار شد، اما سال جاری با عنایت به تجربه سال قبل تعداد شهرهای میزبان داوطلبان آزمون به ۱۷۹ شهر افزایش پیدا کرده حدودا ۱۲۳ درصد حوزه های برگزاری آزمون ارشد افزوده شده است.
وی افزود: خوشبختانه در گزارشی که وزارت بهداشت رسما در ستاد ملی مقابله با کرونا، در ارتباط با پروتکلهای بهداشتی کنکور اعلام نمود میزان رعایت پروتکل ها در کنکور بالای ۹۹ درصد اعلام گردید. همینطور طبق نظر سنجی که بر مبنای کد ملی افراد انجام شد و نتیجه ای که به صورت شفاهی به ما اعلام کردند، تعداد مبتلا شدن به کرونا در جلسات آزمون از نرم جامعه هم پایین تر بوده است؛ ازاین رو به مردم اطمینان می دهم پروتکل ها با قدرت اجرایی می شوند.
خدایی همینطور تصریح کرد: آزمون ارشد سال جاری طبق برنامه زمانی سازمان سنجش باید اواخر فروردین برگزار می شد که این تاریخ به خردادماه تغییر یافت اما چون ما از سال قبل در مورد تعویق زمان برگزاری آزمون و اظهار نظر هایی که در این حوزه می شد، تجربه داشتیم ازاین رو سال جاری سازمان سنجش تصمیم گرفت تاریخ دیگری برای این آزمون اعلام نکند، ازاین رو تمامی آزمونهایی که برگزار می گردند با نظر و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است.




منبع:

1400/05/06
23:00:00
0.0 / 5
509
تگهای خبر: آموزش , برنامه , دانشگاه , شركت
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
sunblog