سخنگوی سازمان سنجش آموزش كشور تشریح كرد

فرآیند انتخاب رشته کنکوری ها از راه سامانه انتخاب رشته مجازی

به گزارش بلاگ سان سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به تشریح فرآیند انتخاب رشته کنکوری ها از راه سامانه انتخاب رشته مجازی این سازمان پرداخت و اظهار داشت: این نرم افزار با استفاده از اطلاعات داوطلبان سالجاری و اطلاعات رشته محل های سال گذشته، رشته هایی که شانس قبولی آنها بیشتر است را معرفی می کند.

فرآیند انتخاب رشته کنکوری ها از راه سامانه انتخاب رشته مجازی
فاطمه زرین آمیزی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار نمود: فرایند گزینش آزمون سراسری، فرآیندی علمی و مبتنی بر داده و اطلاعات مستند و معتبراست و مشاورات انتخاب رشته در موسسات به صورت احتمالی و در بهترین حالت برپایه اطلاعات تعداد کمی از داوطلبان سال قبل نسبت به مشاوره و انتخاب رشته اقدام می کنند.
ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش با استفاده از اطلاعات داوطلبان سالجاری و اطلاعات رشته محل های سال قبل و با رعایت تمامی شرایط و ضوابط، رشته هایی که شانس قبولی آنها بیشتر است را معرفی می کند.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: نرم افزار انتخاب رشته در نخستین گام بعد از ورود داوطلب اطلاعات کلی و اصول و مبانی استفاده از سیستم را نمایش میدهد و بعد از آن حداکثر تا ۳۰۰ رشته محل را به داوطلب نمایش می دهد. لازم به ذکر است در رشته های عرضه شده تا حدودی از بالا به پایین شانس قبولی افزایش می یابد.
زرین اضافه کرد: نوع دوره ( روزانه، نوبت دوم، پیام نور و...)، مقطع دوره( دکتری حرفه ای، کارشناسی ارشد پیوسته، کارشناسی و....)، انتخاب حداکثر تا سه استان بعنوان محل تحصیل و انتخاب حداکثر تا سه رشته تحصیلی مورد علاقه همچون مواردی است که نرم افزار قابلیت جستجو و محدود کردن اطلاعات رشته محل ها برپایه شرایط مورد نظر داوطلب را دارد. البته میتوان در گزارش های متفاوت کاوشهای متفاوتی را از نرم افزار درخواست کرد.
وی تصریح کرد: داوطلب به این نکته توجه داشته باشد که اگر رشته محل های انتخابی خویش را در نرم افزار انتخاب رشته اصلی ثبت نکند از چرخه گزینش آزمون سراسری حذف خواهد شد. به عبارت بهتر نرم افزار انتخاب رشته مجازی صرفاً نقش راهنمایی و هدایت داوطلبان برپایه گزینه های انتخابی و هم آمادگی برای انتخاب رشته اصلی را دارد.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش دقیق ترین انتخاب ها را برپایه علاقمندی داوطلب و نمره حاصل شده در آزمون را اعلام می کند و داوطلب نیازمند پرداخت هزینه های گزاف نخواهد بود.




منبع:

1400/05/17
16:14:49
0.0 / 5
539
تگهای خبر: آموزش , سیستم
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
sunblog