در وبینار هیئت و مسئله جمعیت مطرح شد؛

توجه به ترویج فرزندآوری و موضوع جمعیت اولویت اصلی هیئت ها باشد

بلاگ سان: وبینار هیئت و مسئله جمعیت با حضور کارشناسان انجام شد و بر اثرگذاری توجه هیئت های مذهبی به موضوع کاهش جمعیت و لزوم پرداختن به این امر تاکید گردید.

توجه به ترویج فرزندآوری و موضوع جمعیت اولویت اصلی هیئت ها باشد

به گزارش بلاگ سان به نقل از مهر، به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، وبینار «هیئت و مسأله جمعیت» با بررسی ظرفیت های هیئت در کمک به مسأله جمعیت و فرزندآوری اجرا شد.
این نشست به همت مجمع ملی فعالان جمعیّت و با همکاری مؤسسه فرهنگی اندیشه مسطور و جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی با حضور زهرا موحدی نیا کارشناس دفتر زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام سیدحسین موسوی کارشناس مسائل فرهنگی و کارشناس مجری حجت الاسلام مسلم منفرد عضو شورای راهبردی مجمع ملی فعالان جمعیت اجرا شد.
در این وبینار حجت الاسلام سید حسین موسوی با اشاره به این که تمام ماموریت هیئات مذهبی خلاصه در برگزاری مراسمات نمی گردد اظهار داشت: هیئت، کارخانه انسان سازی و دانشگاهی جهت تربیت انسان است. این تربیت یافتگی در عرصه های مختلف اجتماعی باید ظهور و بروز پیدا کند به این معنا که هرگاه جامعه و نظام توحیدی نیاز و مسئله ای داشت، این هیئت فعالانه ورود کند و تلاش کند آن مسئله حل شود.
وی اضافه کرد: در چند سال قبل به لطف خدا هیئات مذهبی در بعضی از عرصه ها ورود کردند بطورمثال در خدمات اجتماعی همچون بحران زلزله کرمانشاه ورود کردند و اوج ورود هیأت مذهبی در اربعین بود نیز که شاهد این جریان بودیم.
این کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به این که امروزه مسئله جمعیت یکی از مهم ترین و بحرانی ترین مسائل کشور است اظهار داشت: هیئت مذهبی بعنوان یک نهاد مردمی وظیفه دارد به این مساله ورود کند؛ چونکه کربلای امروز یعنی فهمیدن اولویت های زمان و اولویت و فوریت امروز بحث فرزندآوری است. ما اگر می خواهیم به اباعبدالله برسیم یکی از مصادیق اصلی این مساله پرداختن جدی هیئات به ازدواج جوانان و فرزندآوری است.
در ادامه زهرا موحدی نیا با تاکید بر این که بحران جمعیت تنها گریبان گیر ایران نیست بلکه تمام دنیا گرفتار آن هستند، اظهار داشت: کشورهای غربی و شرقی با وجود بسته های تشویقی که داشته اند نسبت به رشد فرزندآوری توفیقی نداشتند چونکه روح حاکم در این جوامع روح اومانیسم، فرد گرایی و لذت گرایی است و همه این موانع نمی گذارند جامعه به سمت قبول زحمت فرزند برود.
وی افزود: این کشورها به خاطر روح فرهنگی نتوانستند توفیقی داشته باشند ولی حالا ما باید به کشور خود و جامعه خود نگاه نماییم. جامعه ما در بحث مذهب تفاوت زیادی با سایر کشورها دارد و آن نقطه کلیدی پرچم اباعبدالله است. اصلاً همان چیزی که ما برایش انقلاب کردیم همان مردمی که کوچک ترین حقوق شهروندی را نداشتند در این مجلس اباعبدالله در هیأت قیام کردند و این همان برگ برنده ماست.
کارشناس دفتر زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: بالاترین سطح اثرگذاری، اثرگذاری بر قلوب است که نه فقط عمیق، بلکه تأثیر گذار هم هست. اثرگذاری در دهه اول محرم و البته کل ماه محرم و صفر می تواند فرصتی باشد که بحث جمعیت بصورت مستقیم یا غیر مستقیم مورد توجه واقع شود.


منبع:

1400/06/02
22:09:08
0.0 / 5
535
تگهای خبر: جوانان , خدمات , دانشگاه , رمان
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
sunblog