ثبت نام بیشتر از 90 هزار داوطلب برای رشته های بدون آزمون

به گزارش بلاگ سان سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام 90 هزار و 876 داوطلب در رشته هایی که پذیرش آنها برپایه سوابق تحصیلی است، اطلاع داد و اظهار داشت: به صورت کلی در سال 1400 تعداد 329 هزار و 50 نفر بر مبنای سوابق تحصیلی شان در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرش می شوند.

ثبت نام بیشتر از 90 هزار داوطلب برای رشته های بدون آزمون
فاطمه زرین آمیزی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار نمود: مهلت ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ساعت ۲۴ روز جمعه ۵ شهریور به پایان رسید و تعداد ۹۰ هزار و ۸۷۶ داوطلب در این رشته ها ثبت نام کردند.
ایشان سپس اشاره کرد: متقاضیان برای پذیرش در رشته های پذیرش فقط برمبنای سوابق تحصیلی(معدل کتبی یا کل دیپلم) در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی باید همزمان با ثبت نام، فرم انتخاب رشته(حداکثر ۱۵۰ کدرشته) را به روش اینترنتی تکمیل می کردند، اما متقاضیانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام کرده و غایب جلسه آزمون بوده اند نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته هایی که پذیرش آنها فقط برمبنای سوابق تحصیلی(بدون آزمون) است، نداشتند.
زرین آمیزی اضافه کرد: این گروه از متقاضیان می توانستند با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ که قبلاً در آن ثبت نام کرده اند و با مراجعه به لینک مربوط به انتخاب رشته آزمون مذکور، نسبت به انتخاب حداکثر تعداد ۱۵۰ کدرشته محل از رشته های فقط بر طبق سوابق تحصیلی(تمامی گروه های آزمایشی) اقدام و در فرم انتخاب رشته درج کنند.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: در مجموع تعداد ۱۸ هزار و ۱۶۳ در دوره روزانه، ۴۹۵۱ در نوبت دوم شبانه، ۱۷۱ هزار و ۸۵۰ در دانشگاه پیام نور، ۳۲۲ در مناطق محروم، ۱۲۹ هزار و ۶۰۶ در موسسات غیرانتفاعی، ۶۳۵ در پردیس خودگردان، ۱۶۱۰ مجازی، ۱۹۱۳ مجازی غیرانتفاعی نفر برمبنای سوابق تحصیلی در دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرش خواهند شد.
وی ادامه داد: بطور کلی در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۲۹ هزار و ۵۰ نفر برمبنای سوابق تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرش می شوند.
زرین اشاره کرد: بر این اساس تعداد ۵۳۴ هزار و ۹۱۹ نفر به صورت(با آزمون و بدون آزمون "با سوابق تحصیلی") در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرش خواهد شد که با احتساب پذیرش ۴۵۸ هزار و ۳۱۵ نفر به صورت(با آزمون و با سوابق تحصیلی) توسط دانشگاه آزاد اسلامی، در کل ۹۹۳ هزار و ۲۳۴ نفر می باشد.




منبع:

1400/06/08
10:02:25
0.0 / 5
453
تگهای خبر: آموزش , اینترنت , دانشگاه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
sunblog