سالارآملی در هم اندیشی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها مطرح كرد

حرکت رو به رشد همکاریهای بین المللی دانشگاه ها در سالهای اخیر

رئیس مرکز همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم از حرکت رو به رشد همکاریهای بین المللی در سالهای اخیر اطلاع داد و اظهار داشت: افق های جدیدی را در آینده تعاملات بین المللی مشاهده می نماییم که نیازمند حرکت های نو بر پایه تجربیاتی است که از بستر بین المللی سازی آموزش عالی به دست آمده است.

حرکت رو به رشد همکاریهای بین المللی دانشگاه ها در سالهای اخیر
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر حسین سالارآملی امروز در دوازدهمین نشست سراسری هم اندیشی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که با عنوان «دیپلماسی علمی در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰؛ با تکیه بر افق های جدید؛ حرکت های نو» برگزار شد، اظهار داشت: امروزه و در شرایط کنونی، در سپهر جدید، متفاوت و تازه ای از تعاملات علمی بین المللی قرار گرفته ایم. از سویی، حرکت رو به رشد همکاریهای علمی بین المللی داخلی را در سالهای اخیر شاهد بوده ایم و از طرفی، موانعی در راه همکاریهای علمی بین المللی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: وقتی از منظر راهبرد کلان بین المللی وزارت علوم به مجموعه این تحولات بپردازیم، افق های جدیدی را در آینده تعاملات بین المللی مشاهده می نماییم که نیازمند حرکت های نو بر پایه تجربیاتی است که از بستر بین المللی سازی آموزش عالی به دست آمده است.

رئیس مرکز همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم ضمن اشاره به شروع سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: بر مبنای برنامه های وزیر علوم، نشست هم اندیشی معاونان بین الملل به منظور بررسی، تبیین و تدوین سیاست های همکاری در چهار حوزه اصلی همکاریهای دوجانبه و چندجانبه بین المللی، سازمان های تخصصی علمی بین المللی و همینطور دیپلماس علم و فناوری بر بستر گسترش زبان فارسی برگزار می گردد.

سالارآملی به موفقیت کارگروه های ملی همکاریهای علمی بین المللی اشاره نمود و اضافه کرد: یکی دیگر از محورهای این نشست، بررسی نقش و جایگاه کارگروه ها در ایجاد، توسعه و تحکیم همکاری هاست.

رئیس مرکز همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم افزود: در این جلسه به چندین محور پرداخته می شود که اهم این محورها تبیین سیاست های کلان وزارت عتف در قالب دیپلماسی علمی و اشاره به تجارب موفق است که سخنرانان به نقطه نظرات خود در این حوزه می پردازند و همینطور در جهت گسترش زبان و ادبیات فارسی سیاست های کلان وزارت علوم در قالب دیپلماسی علم و فناوری در بستر توسعه زبان فارسی به بحث و تبادل نظر پرداخته خواهد شد.

وی افزود: در مبحث همکاریهای علمی بین المللی بر اهمیت گسترش زبان ادبیات فارسی تاکید شده و اساتید و صاحب نظران این حوزه نسبت به تحولات این بخش از تعاملات بین المللی می پردازند.



1400/07/05
14:25:41
0.0 / 5
445
تگهای خبر: آموزش , اساتید , برنامه , دانشگاه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
sunblog