معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مطرح كرد؛

لزوم توجه به اشتغال زنان در ندامتگاه ها

به گزارش بلاگ سان معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در بازدید از ندامتگاه زنان استان تهران اظهار داشت: توجه به اشتغال و آموزش زنان، با اهمیت ترین اصل در ندامتگاه زنان است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

لزوم توجه به اشتغال زنان در ندامتگاه ها

به گزارش بلاگ سان به نقل از مهر، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری روز جمعه در جریان بازدید از ندامتگاه زنان استان تهران اظهار داشت: امروز به هر علت برخی از زنان بواسطه قانون در ندامتگاه به سر می برند و تلاش مسئولان، مددکاران و سازمان زندان ها، شرایط مناسبی را برای توان افزایی این افراد و حل مشکلات آنان فراهم نموده است.
وی اضافه کرد: یکی از با اهمیت ترین دغدغه ها و مسائل در زمینه زنان، شناسایی لطمه های خانواده و زمینه های تربیتی، اجتماعی و اقتصادی ویژه زنان است که باید با برنامه ریزی مناسب، از بروز آن پیشگیری کرد.
وی بیان کرد: فردی که بعد از دوره محکومیت از ندامتگاه خارج می شود، نباید به حال خود رها شود بلکه با داشتن آمار و اطلاعات درست از این افراد، ضمن ارائه آموزش در زمینه های مختلف، زمینه اشتغال و توانمند شدن آنان خصوصاً زنان سرپرست خانوار برقرار شود.
خزعلی اضافه کرد: تعدادی از این زنان به سبب مشکلات مالی در ندامتگاه به سر می برند که لازم است تا با کمک خیرّین نیک اندیش و نیز سازمان های مردم نهاد، زمینه آزادی این افراد خصوصاً زندانیان جرائم غیرعمد برقرار شود.
وی تاکید کرد: توجه به حوزه تربیتی و مهارت آموزی این افراد برای توانمند شدن، سبب کاهش تعدادی از بزهکاری ها در جامعه خواهد شد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده اشاره کرد: پشتیبانی از خانواده مددجویان خصوصاً زنان سرپرست خانواده از اهمیت ویژه ای برخوردارست و از بروز خیلی از لطمه های اجتماعی جلوگیری می کند.
خزعلی اظهار نمود: باتوجه به تعداد کم بانوان در ندامتگاه های ایران، باید برای آزادی و پشتیبانی از این بانوان لطمه دیده تلاش شود در اولین مرحله بانوانی که دارای فرزند هستند و در مرحله بعد سایر بانوان با کفالت و همکاری افراد حقیقی و حقوقی که می توانند ضمن کوشش برای آزادی زندانیان، خانواده آنها را تحت پوشش قرار دهند.


منبع:

1400/08/12
12:08:43
0.0 / 5
442
تگهای خبر: آموزش , برنامه , حقوقی
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
sunblog